Opis stanowiska pracy


Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy

Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

podreferendarz do spraw prowadzenia akt osobowych funkcjonariuszy i pracowników cywilnych Referatu ds. OsobowychWydziału Kadr i SzkoleniaKomendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy

85-667 Bydgoszcz ul. Jana Karola Chodkiewicza 32

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi i aktualizuje akta osobowe policjantów i pracowników cywilnych, w celu gromadzenia dokumentacji personalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez włączenia odpowiednich dokumentów do akt osobowych oraz wpisywanie odpowiednich treści (zawartości rozdziałów, przebiegu służby/pracy, awanse w stopniu, odznaczenia, wyróżnienia, nagrody uznaniowe),
  • Przygotowuje akta osobowe policjantów i pracowników cywilnych zwolnionych ze służby, w celu przekazania ich do Archiwum KWP w Bydgoszczy,
  • Wypożycza akta osobowe policjantów innym jednostkom oraz uprawnionym organom po uprzednim uzupełnieniu i sprawdzeniu ich pod względem kompleksowości oraz poprawności, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej,
  • Aktualizuje kartoteki manualne policjantów w celu gromadzenia danych identyfikacyjnych o policjantach pełniących służbę w KMP w Bydgoszczy oraz przeniesionych do innych jednostek, a także zwolnionych ze służby,
  • Udziela informacji i zapoznaje uprawnione osoby z aktami osobowymi, po uprzednim uzyskaniu zgody Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia KMP w Bydgoszczy, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej,
  • Prowadzi karty zastępcze akt osobowych w celu ewidencjonowania udostępnionych akt osobowych uprawnionym osobom oraz informowania bezpośrednio Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia o bezpodstawnym przetrzymywaniu tych akt,
  • Na polecenie Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia sporządza wykazy akt osobowych celem okresowej weryfikacji ilości akt osobowych przechowywanych w składnicy dla zapewnienia pełnej informacji o stanie akt osobowych,
  • Gromadzi notatki z rozmów dyscyplinujących funkcjonariuszy oraz orzeczenia o ukaraniu, włącza do akt osobowych policjantów oraz wyłącza z akt po upływie określonego terminu, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


· Zagrożenie korupcją,


· Zagrożenie naciskami grup przestępczych.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy.


· Bariery architektoniczne: podjazd oraz platforma przyschodowa dla osób niepełnosprawnych; drzwi wejściowe zewnętrzne dostosowane dla osób niepełnosprawnych (o szerokości min. 90 cm w świetle ościeżnicy), na parterze  budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, brak możliwości poruszania się wózkiem inwalidzkim na wyższych kondygnacjach – brak wind.


· Narzędzia i materiały pracy: biurko; komputer; faks; telefon; nie występują uciążliwe, szkodliwe oraz niebezpieczne warunki pracy.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość: ustawy z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej, ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych, ustawy z dnia 5.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych, Zarządzenia Nr 678 KGP z dnia 17.06.2005 r. w sprawie zasad prowadzenia przez przełożonych dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem służbowym policjantów oraz sposobu prowadzenia akt osobowych, rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10.12.2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, Zarządzenie Nr 920 KGP z dnia 11.09.2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej Policji,
  • Umiejętność właściwej interpretacji przepisów dotyczących prowadzenia akt osobowych, ich archiwizacji oraz ochrony danych osobowych,
  • Umiejętność organizacji pracy własnej i samodzielność,
  • Komunikatywność, terminowość, sumienność,
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawiającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 632 z ze zm.) lub zgoda na postępowanie sprawdzające,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Przeszkolenie: z ochrony informacji niejawnych,
  • Przeszkolenie: z ochrony danych osobowych.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych objętych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 632 ze zm.)
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/em, nie pełniłam/em służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/em współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Przeszkolenie: z ochrony informacji niejawnych,
  • Przeszkolenie: z ochrony danych osobowych.

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Miejska Policji
    Wydział Kadr i Szkolenia
    ul. J. K. Chodkiewicza 32
    85-667 Bydgoszcz
    od poniedziałku do piątku,
    w godzinach od 07:30 do 15:30,

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi