Opis stanowiska pracy


Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy specjalista do spraw przyjmowania i realizacji wniosków o wydanie dokumentu paszportowego oraz wydawania dokumentów paszportowych w Wydziale Spraw Obywatelskich WUW w Poznaniu nr ref. 55/24

61-713 Poznań al. Niepodległości 16/18

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przyjmuje klientów i sporządza w Rejestrze Dokumentów Paszportowych wnioski o wydanie paszportu, paszportu tymczasowego, drugiego paszportu, w tym potwierdza tożsamość wnioskodawców, przyjmuje oświadczenia woli o wyrażeniu zgody na wydanie dokumentu paszportowego, pobiera dane biometryczne, aktualizuje dane wnioskodawców, ustala wysokość opłaty paszportowej, weryfikuje dokumenty uprawniające do ulgi w opłacie oraz przyjmuje opłaty w obrocie bezgotówkowym
  • wydaje dokumenty paszportowe klientom, w tym potwierdza tożsamość klientów, weryfikuje zgodność danych osobowych i biometrycznych, zatrzymuje paszporty anulowane
  • weryfikuje wnioski o wydanie paszportu, paszportu tymczasowego lub drugiego paszportu, w tym prowadzi postępowania wyjaśniające
  • zatwierdza i przekazuje wnioski paszportowe do druku lub przygotowuje projekty decyzji o odmowie wydania dokumentu paszportowego
  • weryfikuje poprawność wydrukowanych dokumentów paszportowych
  • udziala klientom informacji, w tym obsługuje infolinię paszportową
  • przyjmuje od klientów oświadczenia o utracie paszportu, dot. dokumentów znalezionych/unieważnionych lub osób zmarłych
  • obsługuje pocztę specjalną


Warunki pracy


  • praca związana z obsługą klientów, w tym przyjmowaniem i wydawaniem dokumentów paszportowych oraz wykonywaniem typowych prac administracyjno-biurowych z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych

  • zadania wykonywanie w siedzibie urzędu w Poznaniu

  • bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym

  • stres związany z obsługą klientów zewnętrznych w szczególności w okresie nasilenia składania wniosków paszportowych

  • stanowisko pracy znajduje się na parterze budynku sześciopiętrowego w sali obsługi klienta w boksach operacyjnych

  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla takich stanowisk pracy

  • praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godz. na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację

  • stanowisko nie jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, mimo możliwości wjazdu do sali z poziomu ulicy

  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nie przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach inwalidzkich



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

  • Jeśli ofertę składasz elektronicznie, własnoręcznie podpisane oświadczenia przekaż komisji rekrutacyjnej przed
    rozpoczęciem testu wiedzy.

  • Wzór wymaganych oświadczeń zamieszczony jest pod adresem: https://www.poznan.uw.gov.pl/sites/default/files/zalaczniki/oswiadczenia_dla_kandydatow_do_pracy_w_wuw.pdf

  • APLIKUJ NA TO STANOWISKO ONLINE POPRZEZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DOSTĘPNY NA STRONIE: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy

  • Osoba zatrudniona na ww. stanowisku, zgodnie z art. 78 ust. 4 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej,
    nie może łączyć zatrudnienia w służbie cywilnej z mandatem radnego

  • Rekrutacja może być przeprowadzona w trybie stacjonarnym, zdalnym/on-line lub hybrydowo.

  • Wyniki naboru opublikowane będą po zakończeniu naboru w BIP KPRM, BIP WUW oraz w siedzibie Urzędu.



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w jednostkach sektora finansów publicznych lub pracy biurowej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów w zakresie: ustawy o dokumentach paszportowych, Kpa, ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o dowodach osobistych, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o ochronie danych osobowych, Prawa rodzinnego i opiekuńczego (w zakresie dot. realizowanych spraw)
  • umiejętność pracy z klientem
  • umiejętność radzenia sobie ze stresem
  • umiejętność formułowania komunikatywnych i zwięzłych informacji
  • dobra organizacja pracy własnej
  • umiejętność pracy w zespole
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie o zapoznaniu się z informacją o prywatności zamieszczoną na stronie Urzędu
    • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
    Dokumenty należy złożyć do: 2024-04-19
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
    Al. Niepodległości 16/18
    61-713 Poznań
    Punkt Informacyjny w holu Urzędu
    (z podaniem w ofercie nr ref. 55/24)

    ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z MOŻLIWOŚCI APLIKOWANIA ONLINE DOSTĘPNEJ NA STRONIE: www.poznan.uw.gov.pl/oferty-pracy

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    09/04/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi