Opis stanowiska pracy
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
młodszy specjalista do spraw legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców 90-926 Łódź Piotrkowska 104
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: w sprawach o udzielenie cudzoziemcom zezwolenia na pobyt czasowy i pracę
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach wydania lub wymiany kart pobytu cudzoziemcom
- rejestrowanie wniosków składanych do Wojewody Łódzkiego przez cudzoziemców w sprawie legalizacji pobytu i pracy w systemie informatycznym „POBYT”. Zakładanie spraw dotyczących rejestrowanych wniosków w systemie EZD. Zakładanie teczek papierowych dotyczących złożonych i zarejestrowanych wniosków wraz z metryką sprawy
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie legalizacji pobytu i pracy cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: w sprawach o cofnięcie lub zmianę udzielonego cudzoziemcom zezwolenia
- realizacja pozostałych zadań wynikających z ustawy o cudzoziemcach: przyjmowanie zawiadomienia od cudzoziemca o utracie lub uszkodzeniu karty pobytu oraz wydawanie nieodpłatnie zaświadczenie potwierdzającego ten fakt, unieważnianie kart pobytu w elektronicznym rejestrze cudzoziemców
- udostępnianie danych przetwarzanych w krajowym zbiorze rejestrów, ewidencji i wykazu w sprawach cudzoziemców, podmiotom wskazanym w ustawie o cudzoziemcach w zakresie niezbędnym do realizacji ich ustawowych zadań
- prowadzenie postępowań i obsługa wniosków związanych z realizacją inwestycji strategicznych realizowanych na terenie województwa łódzkiego.
Warunki pracy czynniki uciążliwe: wysiłek fizyczny, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, praca w stresie pod presją czasu, praca zmianowa 7.00- 19.00
Kontakty zewnętrzne:
kilka razy dziennie: kontakt z klientem zewnętrznym indywidualnym i instytucjonalnym
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością, poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 3 600- 4 000 zł plus dodatek stażowy
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2022 r., poz.1691).
Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy- po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 664-16-60 lub 42 664-16-52
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
praca/staż w administracji
pozostałe wymagania niezbędne: - aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
- znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego lub ukraińskiego – na poziomie komunikatywnym
- znajomość aktów prawnych w zakresie: ustawy o cudzoziemcach, ustawy o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium RP oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- umiejętności: stosowania przepisów prawa w praktyce, praca w zespole, redakcyjne, interpersonalne, radzenie sobie w sytuacjach stresowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - obsługa systemu informatycznego rejestrującego cudzoziemców
- doświadczenie w prowadzeniu postępowań administracyjnych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- aktualne zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówDokumenty należy złożyć do: 2023-04-04
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Punkt Obsługi Klienta bud.C
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
z dopiskiem Oferta pracy nr 118181