Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Katowicach

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy specjalista do spraw kadrowo-płacowych Dział Finansowo-Księgowy

40-145 Katowice Józefowska 104

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przygotowuje dokumentację związaną z nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy. Przeprowadza nabory, zakłada i prowadzi akta osobowe
  • Wydaje zaświadczenia potwierdzające zatrudnienie i wynagrodzenie
  • Prowadzi sprawy wynikające z rachuby płac pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilno-prawnych
  • Prowadzi rozliczenia z ZUS i pracownikami w zakresie ubezpieczeń społecznych
  • Prowadzi sprawy emerytalno-rentowe
  • Prowadzi całość spraw związanych z PPK
  • Obsługuje Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
  • Prowadzi ewidencję czasu pracy pracowników w celu prawidłowego rozliczania czasu pracy
  • Prowadzi kompleksową politykę szkoleniową w Archiwum
  • Bada potrzeby szkoleniowe i doskonalenia zawodowego, przygotowuje plany szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych oraz je organizuje i zgłasza pracowników na szkolenia
  • Sporządza sprawozdania dotyczące struktury zatrudnienia i wynagrodzenia na potrzeby własne i urzędów, w tym GUS. Rozlicza PFRON
  • Prowadzi sprawy związane z odpowiedzialnością służbową i dyscyplinarną pracowników oraz sprawy związane z ocenami okresowymi członków korpusu służby cywilnej


Warunki pracy

- praca biurowa w siedzibie urzędu


- praca przy sztucznym oświetleniu


- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, skaner)


- stanowisko pracy zlokalizowane jest na pierwszym piętrze (budynek 1 piętrowy)


- konieczność poruszania się między kondygnacjami, brak dźwigu osobowego


- brak specjalistycznych urządzeń, umożliwiających pracę osobom niewidomym, głuchoniemym oraz niedosłyszącym.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
na podobnym stanowisku

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Kursy z zakresu kadr i płac
  • Znajomość przepisów prawa pracy
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej i o państwowym zasobie kadrowym
  • Znajomość przepisów z zakresu wynagrodzeń w sferze budżetowej, ubezpieczeń społecznych
  • Biegła obsługa komputera, znajomość Pakietu MS Office
  • Łatwość komunikacji i dobrego argumentowania
  • Samodzielność, dokładność, terminowość, obowiązkowość
  • Znajomość j. angielskiego na poziomie podstawowym
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Umiejętność praktycznej interpretacji przepisów
  • Umiejętność obsługi programów komputerowych: Płatnik (ZUS), Progman Kadry, Płace
  • Umiejętność dobrej organizacji pracy
  • Znajomość funkcjonowania elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją (EZD)
  • prawo jazdy kat. B
  • Znajomość j. angielskiego na poziomie zaawansowanym


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie
  • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2022-05-27
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe w Katowicach
    ul. Józefowska 104
    40-145 Katowice

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/05/2022
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi