Opis stanowiska pracy
Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
młodszy kontroler skarbowy do spraw identyfikacji i rejestracji podatkowej w Referacie Identyfikacji i Rejestracji Podatkowej w Urzędzie Skarbowym w Łomży 15-085 Białystok ul. Jana Klemensa Branickiego 9
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzi ewidencję podatników, płatników podatków i płatników składek ubezpieczeniowych, przygotowuje potwierdzenia nadania numerów identyfikacji podatkowej (NIP) oraz prowadzi postępowania w sprawach złożonych zgłoszeń identyfikacyjnych, ewidencjonuje dane w Centralnym Rejestrze Podmiotów Krajowej Ewidencji Podatników (CRP KEP)
- Rejestruje i wykreśla z rejestru podatników podatku VAT i podatników VAT UE, prowadzi postępowania w sprawie rejestracji podmiotów dla celów tego podatku oraz przygotowuje potwierdzenia zarejestrowania podatników podatku VAT UE
- Prowadzi analizę ryzyka podmiotów rejestrujących się (przedsiębiorców)
- Udziela informacji w zakresie rozpoczęcia i rejestracji działalności gospodarczej, przyjmuje i weryfikuje oraz wprowadza do systemów informatycznych dokumenty z zakresu rejestracji i ewidencji podatników
- Przyjmuje i weryfikuje dokumenty wyboru formy opodatkowania podatników podatku dochodowego
- Prowadzi czynności sprawdzające
- Rejestruje podmioty dla celów podatku akcyzowego w zakresie objętym właściwością komórki organizacyjnej
Warunki pracy Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno- biurowa,
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,
- większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej, praca wymaga sprawności obu rąk,
- użytkowanie sprzętu biurowego (np.: drukarka, kserokopiarka, niszczarka),
- zadania wykonywane w siedzibie urzędu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno- techniczne stanowiska pracy:
- stanowisko pracy znajduje się na pierwszym piętrze w dwupiętrowym budynku,
- stanowisko pracy wyposażone jest w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno- biurowych z obsługą komputera,
- oświetlenie sztuczne i naturalne,
- węzeł sanitarny jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo - znajduje się na parterze budynku,
- siedziba urzędu jest budynkiem dwupiętrowym nie wyposażonym w windy osobowe,
- budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach,
- przed budynkiem urzędu brak wyznaczonego miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej ruchowo,
- stanowisko pracy nie jest dostosowane do potrzeb osób niedowidzących, niewidomych oraz niesłyszących i głuchoniemych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- List motywacyjny powinien odpowiadać na ogłoszenie, na które aplikujesz.
- Należy w jednoznaczny sposób wykazać długość i rodzaj wymaganego stażu pracy/ doświadczenia zawodowego przez dołączenie kopii m.in.: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu (dodatkowo zakresów obowiązków, opinii lub referencji). Umowa o pracę nie jest dokumentem potwierdzającym faktycznie przepracowany okres.
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia– właściwym dokumentem jest kopia całego oryginału (odpisu) dyplomu. Zostanie uznana kopia jedynie całego / kompletnego dokumentu. Zawsze należy pamiętać, aby potwierdzić posiadanie wykształcenia, jakie jest wymagane w konkretnym ogłoszeniu o naborze. Wykształcenie średnie powinno być potwierdzone świadectwem ukończenia szkoły średniej zawierającym urzędową adnotację „Świadectwo jest dokumentem potwierdzającym posiadanie wykształcenia średniego”.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez
tłumacza przysięgłego.
- Jeśli składasz dokumenty w formie papierowej wymagane oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w Izbie Administracji Skarbowej w Białymstoku dostępne są na stronie www.gov.pl/ias-bialystok w zakładce O Izbie - Kariera - Służba cywilna - Wzory dokumentów do pobrania.
- Jeśli aplikujesz przez formularz on-line wszystkie wymagane oświadczenia znajdziesz w treści formularza, nie musisz
załączać ich skanów z odręcznym podpisem.
- Jeśli aplikujesz elektronicznie i zostaniesz wskazany w protokole z naboru, poprosimy Cię o dostarczenie "wersji
papierowej" dokumentów.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia
dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- APLIKACJA, która nie zawiera wszystkich wymaganych dokumentów (dokumenty niezbędne) oraz złożona po terminie - ZOSTANIE ODRZUCONA!!!
- Złożone dokumenty nie będą zwracane. Po zakończeniu naboru oferty osób niezatrudnionych zostaną zniszczone/ usunięte z systemu.
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
- Członkowie korpusu służby cywilnej podlegają ograniczeniom w prowadzeniu działalności gospodarczej zgodnie z ustawą z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
- W Izbie Administracji Skarbowej w Białymstoku obowiązuje procedura zgłoszeń wewnętrznych, o których mowa w ustawie z dnia 14.06.2024 r. o ochronie sygnalistów.
Zgłoszenia informacji o naruszeniu prawa można dokonać m.in.: pocztą elektroniczną (wysyłając wiadomość na adres e-mail: sygnalisci.ias.bialystok@mf.gov.pl); telefonicznie (dzwoniąc na numery 858******, 85 878 53 27); osobiście lub listownie (wysyłając informację pocztą na adres Izby Administracji Skarbowej w Białymstoku z dopiskiem „Do rąk własnych Koordynatora ds. wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa”).
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość prawa podatkowego w zakresie ewidencji, identyfikacji i rejestracji podatników
- Komunikatywność
- Odporność na stres
- Dokładność, wnikliwość, rzetelność
- Argumentowanie
- Analityczne myślenie
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2025-08-14
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Izba Administracji Skarbowej w Białymstoku, ul. Jana Klemensa Branickiego 9, 15-085 Białystok.
ZACHĘCAMY DO APLIKOWANIA PRZEZ FORMULARZ ELEKTRONICZNY (przycisk – APLIKUJ ELEKTRONICZNIE).
O zachowaniu terminu składania dokumentów określonego w ogłoszeniu decyduje data:
- stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do urzędu - gdy wysyłasz zgłoszenie w formie papierowej;
- przesłania wypełnionego formularza aplikacyjnego za pośrednictwem internetu lub dokumentu opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym - gdy składasz zgłoszenie w formie elektronicznej.