#

młodszy inspektor zakładów górniczych

Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Wrocław, dolnośląskie

Opis stanowiska pracy


Wyższy Urząd Górniczy w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy inspektor zakładów górniczych do spraw miernictwa górniczego w OUG we Wrocławiu

40-055 Katowice ul. Poniatowskiego 31

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadza kontrole w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, w tym analizuje stan zagrożeń, metody ich zwalczania i stosowaną profilaktykę, sprawuje nadzór i kontrolę nad sporządzeniem i aktualizacją dokumentacji mierniczo-geologicznej oraz pozostałej dokumentacji ruchowej zakładu górniczego lub zakładu w zakresie mierniczym, wykonuje pomiary geodezyjne oraz kontroluje zgodność prowadzenia ruchu zakładu górniczego lub zakładu, w celu realizacji zadań organu nadzoru górniczego
  • Analizuje plany ruchu i dodatki do tych planów w zakresie posiadanej specjalności technicznej, w celu przygotowania projektów rozstrzygnięć organu nadzoru górniczego w powyższym zakresie
  • W przypadku stwierdzenia wykonywania działalności bez wymaganej koncesji współuczestniczy w postępowaniu wyjaśniającym, w celu przygotowania projektów rozstrzygnięć organu nadzoru górniczego w powyższym zakresie
  • Analizuje wnioski organów samorządu terytorialnego w sprawie opinii lub uzgodnienia projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, w celu przygotowania projektów stanowisk organu nadzoru górniczego w powyższym zakresie
  • Współuczestniczy w przeprowadzaniu oględzin miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń oraz analizuje ich przyczyny i okoliczności w nadzorowanych zakładach, celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości oraz przygotowuje orzeczenia i projekty decyzji w tym zakresie
  • Współuczestniczy w opracowaniu projektów planów pracy i sporządzaniu sprawozdań z ich realizacji, prowadzi statystyki, odpowiednią ewidencję oraz przygotowuje sprawozdania i informacje na temat podstawowej działalności urzędu w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności, celem właściwego dokumentowania pracy urzędu


Warunki pracy

1. Charakter stanowiska związany z przeprowadzaniem kontroli w zakładach górniczych:


- praca w terenie


- szkodliwe i uciążliwe czynniki środowiska pracy (halas, wibracje, temperatura)


- narażenie na zagrożenia naturalne


- narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń, instalacji elektrycznych oraz mediów znajdujących się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą


- częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym


- pokonywanie pieszo znacznych odległości, niejednokrotnie po dużych nachylenaich i nierównych powierzchniach


- częste podróże służbowe do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo


2. Budynek urzędu przystosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe techniczne o profilu geodezja

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów
  • Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
  • Znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie zadań realizowanych przez urząd
  • Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia,
  • Znajomość ustaw: o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych
  • Umiejętność obsługi komputera
  • Skuteczna komunikacja, asertywność, samodzielność i inicjatywa
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów naboru
    • Osoba wybrana do zatrudnienia, będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972r.
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-28
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Okręgowy Urząd Górniczy we Wrocławiu, ul. Kotlarska 41, 50-151 Wrocław

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    11/03/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi