Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Katowicach

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy archiwista Sekcja ewidencji i opracowania zasobu archiwalnego w Oddziale II

40-145 Katowice Józefowska 104

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Wpisuje dane do systemu ZoSIA umożliwiającego szybkie odnajdywanie materiałów archiwalnych niezbędnych do realizacji zadań Archiwum oraz publikuje zasób w Internecie
  • Prowadzi prace w zakresie ewidencjonowania zasobu i sporządzania środków ewidencyjnych w formie spisów i inwentarzy roboczych w celu zabezpieczenia zasobu i umożliwienia udostępnienia go użytkownikom zewnętrznym
  • Opracowuje materiały archiwalne zgodnie z zasadami archiwistyki oraz obowiązującymi normami i przepisami metodycznymi. Sporządza inwentarze archiwalne i przedkłada je Komisji Metodycznej lub Dyrektorowi Archiwum do zatwierdzenia celem przygotowania zasobu do udostępnienia korzystającym, wykonywania kwerend oraz reprografii
  • Wykonuje czynności kancelaryjne, dokumentuje przebieg załatwiania spraw w systemie informatycznym EZD PUW oraz uzupełnia bazy danych wykorzystywane w Archiwum
  • Pomaga w przygotowaniu wystaw i pokazów archiwalnych, współuczestniczy w przeprowadzaniu kwerend tematycznych mających na celu popularyzację zasobu, wiedzy o archiwistyce oraz działalności Archiwum i historii regionu
  • Współuczestniczy w przeprowadzaniu skontrum zasobu Archiwum oraz przygotowuje materiały do reprografii służącej zabezpieczeniu i ochronie przed zniszczeniem lub utratą
  • Udziela informacji Oddziałowi III oraz badaczom na temat zawartości zespołów archiwalnych oraz na temat zasobu w czytelni Archiwum


Warunki pracy

- praca biurowa i fizyczna w siedzibie urzędu
- kontakt z kurzem, zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi i grzybami
- użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, niszczarka, skaner)
- konieczność poruszania się pomiędzy kondygnacjami - brak dźwigu osobowego
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, głuchoniemym oraz niedosłyszącym



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie kierunkowe lub średnie i kurs kancelaryjno-archiwalny

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 miesiące doświadczenia zawodowego
w pracy archiwalnej

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Kurs kancelaryjno-archiwalny (w przypadku wykształcenia kierunkowego dodatkowe szkolenia nie są wymagane)
  • Znajomość języka niemieckiego w stopniu komunikatywnym (umożliwiający odczytywanie akt ze zrozumieniem)
  • Znajomość języka rosyjskiego w stopniu komunikatywnym (umożliwiający odczytywanie akt ze zrozumieniem)
  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach wraz z przepisami wykonawczymi
  • Umiejętność organizacji pracy własnej
  • Umiejętność obsługi komputera
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • kurs kancelaryjno-archiwalny I i II stopnia
  • język rosyjski w stopniu dobrym
  • Język łaciński lub jeden z języków europejskich na poziomie dobrym
  • Znajomość funkcjonowania elektronicznego systemu zarządzania dokumentacją (EZD)
  • Dokładność, samodzielność, obowiązkowość, terminowość,


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe w Katowicach
    ul. Józefowska 104
    40-145 Katowice
    z dopiskiem „oferta zatrudnienia - młodszy archiwista na zastępstwo, Sekcja Oddziału II"

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    24/05/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi