Opis stanowiska pracy
Archiwum Państwowe we Wrocławiu Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
młodszy archiwista w Oddziale w Kamieńcu Ząbkowickim 50-215 Wrocław ul. Pomorska 2
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Opracowuje zespoły archiwalne tworzące zasób Oddziału zgodnie z wymogami obowiązujących wskazówek metodycznych i przepisów dotyczących inwentaryzowania materiałów archiwalnych.
- Udziela informacji o zasobie oraz udostępnia w sposób pośredni poprzez wyszukiwanie na wniosek osób fizycznych i instytucji informacji i danych zawartych w materiałach archiwalnych (kwerendy archiwalne) i bezpośredni, na wniosek użytkownika w czytelni Oddziału.
- Przeprowadza kontrole, lustracje, ekspertyzy archiwalne, analizuje wnioski o wyrażenie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej podmiotów organizacyjnych ze sfery państwowego i niepaństwowego zasobu archiwalnego. Udziela porad metodycznych w celu prawidłowego stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych, w kontekście poprawności kształtowania narodowego zasobu archiwalnego.
- Przejmuje materiały archiwalne i dokumentację wyborczą.
- Obsługuje Zintegrowany System Informacji Archiwalnej (ZoSIA), w szczególności w zakresie inwentaryzacji zasobu, importu danych (skanów), prowadzenia bazy PRADZIAD.
- Pomaga w przemieszczaniu akt w obrębie magazynów.
Warunki pracy praca biurowa (siedząca przy komputerze, powyżej 4 godzin dziennie), użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, skaner, drukarka), sztuczne oświetlenie miejsca pracy, częste kontakty z klientem zewnętrznym, stanowisko zlokalizowane na I piętrze urzędu, praca na wysokości do 3 m w magazynach archiwalnych, w magazynach archiwalnych kontakt z kurzem archiwalnym i zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi akt, magazyny archiwalne znajdują się na parterze, I i II piętrze budynku (brak windy), budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Wynagrodzenie zasadnicze nie mniej niż 4800 zł brutto. Dodatkowo dodatek za wysługę lat w wysokości wynoszącej po pięciu latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
Miejsce przeprowadzenia naboru: Archiwum Państwowe we Wrocławiu.
Informację o szczególnych potrzebach zamieść w dokumentach aplikacyjnych lub prześlij na adres rekrutacja@wroclaw.ap.gov.pl
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w obszarze archiwalno - administracyjnym
pozostałe wymagania niezbędne: - Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Obsługa komputera i urządzeń biurowych
- Oświadczenie dotyczące przepisów lustracyjnych: „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Znajomość języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym
- Umiejętność obsługi systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
- Znajomość przepisów prawa administracyjnego
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie dotyczące przepisów lustracyjnych: „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaZaświadczenie/certyfikat potwierdzający znajomość języka niemieckiego na wymaganym poziomieDokumenty należy złożyć do: 2025-07-28
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Archiwum Państwowe we Wrocławiu
ul. Pomorska 2
50-215 Wrocław
sekretariat pok. 112, I piętro w godz. 7:30-15:30