Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe we Wrocławiu

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

młodszy archiwista w Oddziale w Kamieńcu Ząbkowickim

50-215 Wrocław ul. Pomorska 2

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opracowuje zespoły archiwalne tworzące zasób Oddziału zgodnie z wymogami obowiązujących wskazówek metodycznych i przepisów dotyczących inwentaryzowania materiałów archiwalnych.
  • Udziela informacji o zasobie oraz udostępnia w sposób pośredni poprzez wyszukiwanie na wniosek osób fizycznych i instytucji informacji i danych zawartych w materiałach archiwalnych (kwerendy archiwalne) i bezpośredni, na wniosek użytkownika w czytelni Oddziału.
  • Przeprowadza kontrole, lustracje, ekspertyzy archiwalne, analizuje wnioski o wyrażenie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej podmiotów organizacyjnych ze sfery państwowego i niepaństwowego zasobu archiwalnego. Udziela porad metodycznych w celu prawidłowego stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych, w kontekście poprawności kształtowania narodowego zasobu archiwalnego.
  • Przejmuje materiały archiwalne i dokumentację wyborczą.
  • Obsługuje Zintegrowany System Informacji Archiwalnej (ZoSIA), w szczególności w zakresie inwentaryzacji zasobu, importu danych (skanów), prowadzenia bazy PRADZIAD.
  • Pomaga w przemieszczaniu akt w obrębie magazynów.


Warunki pracy

praca biurowa (siedząca przy komputerze, powyżej 4 godzin dziennie), użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, skaner, drukarka), sztuczne oświetlenie miejsca pracy, częste kontakty z klientem zewnętrznym, stanowisko zlokalizowane na I piętrze urzędu, praca na wysokości do 3 m w magazynach archiwalnych, w magazynach archiwalnych kontakt z kurzem archiwalnym i    zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi akt, magazyny archiwalne znajdują się na parterze, I i II piętrze budynku (brak windy), budynek nie jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Wynagrodzenie zasadnicze nie mniej niż 4800 zł brutto. Dodatkowo dodatek za wysługę lat w wysokości wynoszącej po pięciu latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego, dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.


Miejsce przeprowadzenia naboru: Archiwum Państwowe we Wrocławiu.


Informację o szczególnych potrzebach zamieść w dokumentach aplikacyjnych lub prześlij na adres rekrutacja@wroclaw.ap.gov.pl



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
w obszarze archiwalno - administracyjnym

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
  • Obsługa komputera i urządzeń biurowych
  • Oświadczenie dotyczące przepisów lustracyjnych: „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka niemieckiego na poziomie komunikatywnym
  • Umiejętność obsługi systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD)
  • Znajomość przepisów prawa administracyjnego


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie dotyczące przepisów lustracyjnych: „W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Zaświadczenie/certyfikat potwierdzający znajomość języka niemieckiego na wymaganym poziomie

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-28
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe we Wrocławiu
    ul. Pomorska 2
    50-215 Wrocław
    sekretariat pok. 112, I piętro w godz. 7:30-15:30

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/07/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi