Opis stanowiska pracy


Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zabrzu

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor

41-800 Zabrze, ul. Stalmacha 22

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • kompleksowe prowadzenie kontroli warunków pracy/służby oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy/służby
  • sporządzanie i przedstawianie Komendantowi Miejskiemu PSP stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy/służby zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników/funkcjonariuszy oraz poprawę warunków pracy/służby
  • prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy/służby
  • ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków
  • współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Miejskiej PSP, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników/funkcjonariuszy
  • uczestnictwo w pracach, powołanej przez Komendanta Miejskiego PSP komisji bezpieczeństwa i higieny pracy/służby oraz w innych zakładowych komisjach zajmującycy się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy/służby, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy/służbie
  • współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad funkcjonariuszami i pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich
  • opracowywanie projektów decyzji w sprawie przyznanie świadczeń odszkodowawczych strażakowi PSP/pracownikowi


Warunki pracy

praca samodzielna w większości biurowa
praca wykonywana jest w większości w pozycji siedzącej i związana z dokumentami, obsługą urządzeń biurowych, znajomością programów komputerowych
praca przy monitorze ekranowym poniżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy, oświetlenie naturalne i sztuczne
budynek KM PSP w Zabrzu jest obiektem wpisanym do rejestru zabytków i nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych, brak windy
toalety nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych
wyjazdy pojazdem służbowym na miejsce wypadków w służbie/pracy


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Uprzejmie informujemy, że warunkiem spełnienia wymagań formalnych jest złożenie, nadesłanie w terminie wszystkich dokumentów, własnoręcznie podpisanych oświadczeń
i listu motywacyjnego. Dokumenty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci/kandydatki zakwalifikowani do dalszego etapu naboru zostaną powiadomieni telefonicznie o ich terminach. W celu usprawnienia procesu naboru prosimy o umieszczenie danych kontaktowych, adresu email, numeru telefonu. Weryfikacja spełniania przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „dokumenty i oświadczenia niezbędne” - za kompletne oferty uznane będą oferty, zawierające wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
W trakcie naboru planowane są następujące techniki i metody: • weryfikacja formalna nadesłanych ofert, • weryfikacja wiedzy i umiejętności, w tym praca na komputerze, projekt decyzji o przyznaniu odszkodowania • rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu kompetencyjnego. Dane osobowe zawarte w ofertach będą gromadzone wyłącznie w celu przeprowadzenia procesu naboru. Osoby kandydujące mają prawo dostępu do treści swoich danych i możliwości ich poprawienia.
Dokumenty nieodebrane w terminie 1 miesiąca od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w drodze naboru zostaną komisyjnie zniszczone.
Proponowane warunki wynagrodzenia 1050 brutto. Planowana data zatrudnienia 5 marca 2018r.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu 323760991 i 323760993.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy


doświadczenie zawodowe/staż pracy

3 lata doświadczenia zawodowego
w służbach BHP/służby
w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy i p.poż
  • znajomość przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby strażaków Państwowej Straży Pożarnej
  • znajomość przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny służby strażaków PSP oraz pracowników cywilnych, w tym: ustawy z 24.08.1991r. o Państwowej Straży Pożarnej (t. j. Dz. U. z 2017 poz. 1204 ze zm.), rozporządzenia MSWiA
  • nieposzlakowana opinia
  • posiadanie prawa jazdy kat. B
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość metod dokonywania oceny ryzyka zawodowego strażaków PSP oraz pracowników cywilnych
  • umiejętność obsługi komputera, z wykorzystaniem pakietów biurowych (edytor tekstowy, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji multimedialnych)


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kserokopia prawa jazdy (co najmniej kat. B)
  • Oświadczenie pisemne o umiejętności obsługi komputera z wykorzystaniem pakietów biurowych (edytor tekstowy, arkusz kalkulacyjny, program do tworzenia prezentacji multimedialnych)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-02-23
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    13/02/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi