Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Szczecinie

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor do spraw nadzoru archiwalnego ODDZIALE I kształtowania narodowego zasobu archiwalnego (OKN)

70-410 Szczecin św. Wojciecha 13

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • przeprowadza kontrole postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych, w tym postępowania z dokumentami elektronicznymi
  • przeprowadza ekspertyzy archiwalne związane z oceną wartości archiwalnej dokumentacji w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych oraz niepaństwowych jednostkach organizacyjnych w celu wyłonienia materiałów archiwalnych
  • opiniuje pod względem merytorycznym i formalnym wnioski o wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej w państwowych i samorządowych jednostkach organizacyjnych
  • opiniuje przepisy kancelaryjne i archiwalne dla państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych
  • udziela konsultacji i wyjaśnień przedstawicielom państwowych i niepaństwowych jednostek organizacyjnych z zakresu prawa archiwalnego i metodyki archiwalnej


Warunki pracy

Praca na magazynie Archiwum, w systemie jednozmianowym ośmiogodzinnym, stanowisko pracy wyposażone jest w komputer, monitor ekranowy - obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie


Budynek przy ul. św. Wojciecha 13, budynek zabytkowy jest częściowo przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych, nie posiada windy


Wysiłek fizyczny (przenoszenie akt)


Kontakt z kurzem, zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi i grzybami


Reprezentacja urzędu poza siedzibą - kontrole archiwów zakładowych



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach i przepisów wykonawczych do ustawy,
  • wiedza z zakresu metodyki archiwalnej,
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
  • wiedza z zakresu administracji i historii regionu
  • znajomość przepisów dotyczących zarządzania dokumentacją w instytucjach życia publicznego
  • znajomość funkcjonowania kancelarii współczesnych i systemów kancelaryjnych oraz zasad organizacji i funkcjonowania archiwów zakładowych
  • znajomość struktury i organizacji AP Szczecin
  • umiejętność rozwiązywania problemów
  • samodzielność
  • umiejętności organizacyjne i interpersonalne
  • życzliwość i kultura osobista
  • komunikatywność
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość języka niemieckiego i/lub angielskiego na poziomie komunikatywnym
  • znajomość systemu EZD Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją
  • ukończony kurs kancelaryjno - archiwalny
  • poświadczenie bezpieczeństwa lub gotowość do przejścia procedury sprawdzającej
  • prawo jazdy kat. B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-30
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Aplikacje proszę wysłać na adres:
    Archiwum Państwowe w Szczecinie
    ul. św. Wojciecha 13
    70-410 Szczecin


    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/12/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi