Opis stanowiska pracy
Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor do spraw obsługi administracyjno-biurowej i teleinformatycznej Zespołu do spraw Obsługi Placówki Straży Granicznej w Rzeszowie – Jasionce kat. II 37-700 Przemyśl Ul. Mickiewicza 34
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - administruje, wdraża, przeprowadza szkolenia i opracowuje dokumentację systemów niejawnych eksploatowanych w PSG w Rzeszowie-Jasionce oraz wdraża dokumentację dot. konfiguracji zawartej w SWB i PBE, prowadzi odpowiednią dokumentację w tym zakresie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych/teleinformatycznych i łączności w placówce
- administruje i nadzoruje prawidłowe wykorzystywanie sieci komputerowej oraz przestrzeganie zasad prowadzenia korespondencji i obiegu informacji przez środki łączności w celu zapewnienia ochrony informacji oraz danych osobowych w placówce
- prowadzi ewidencję zbiorów danych osobowych (lokalny administrator) w celu zapewnienia użytkownikom prawidłowego korzystania z niejawnych baz danych osobowych
- zbiera i analizuje dane dotyczące usprawnienia obsługi i eksploatacji systemów teleinformatycznych w celu udoskonalania pracy użytkownikom sprzętu teleinformatycznego placówki
- zapoznaje, udziela wskazówek i porad technicznych i eksploatacyjnych użytkownikom sprzętu w celu zapewnienia prawidłowej eksploatacji sprzętu będącego na wyposażeniu placówki
- szkoli z nowo wprowadzanych systemów teleinformatycznych użytkowników systemu w celu zapewnienia prawidłowości użytkowania programów komputerowych w placówce
- obsługuje stacje łączności telekopiowej jawnej/niejawnej SUŁT SG ,,TURKUS”/”AGAT” oraz prowadzi posiadaną dokumentację ewidencyjną zgodnie z procedurami i przepisami kancelaryjnymi, w celu zapewnienia prawidłowego obiegu informacji - podczas nieobecności asystenta Zespołu ds. Obsługi
- przesyła, przyjmuje oraz na bieżąco prowadzi ewidencję dokumentów niejawnych oraz jawnych otrzymywanych i wysyłanych, jak również terminowo dostarcza je do właściwych adresatów w celu zapewnienia prawidłowego obiegu dokumentów w placówce - podczas nieobecności asystenta Zespołu ds. Obsługi
Warunki pracy CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY:
Stanowisko zostało utworzone w celu zapewnienia sprawnego oraz nieprzerwanego funkcjonowania systemów teleinformatycznych, środków łączności będących na wyposażeniu placówki oraz systemów niejawnych eksploatowanych w PSG w Rzeszowie-Jasionce.
WARUNKI PRACY ORAZ MIEJSCE I OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY:
- praca biurowa;
- praca w siedzibie urzędu/wydziału (stanowisko pracy zlokalizowane na parterze);
- wyjazdy służbowe;
- wysiłek fizyczny;
- narzędzia i materiały pracy, w szczególności komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner, urządzenia pomiarowe;
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin;
- możliwość poruszania się po budynku, zainstalowane windy/podjazdy
- brak oznaczeń dla osób niewidomych;
- pomieszczenie higieniczno - sanitarne nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych;
- budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych;
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
CZAS PRACY: system podstawowy (godz. pracy od 07:30 do 15:30 - od poniedziałku do piątku).
LICZBA PODLEGŁYCH PRACOWNIKÓW: brak.
UPOWAŻNIENIA I PEŁNOMOCNICTWA:
- upoważnienie do wykonywania czynności kancelaryjnych w zakresie prowadzenia książki faksów, upoważnienie do przetwarzania danych osobowych;
- upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, poświadczenie bezpieczeństwa do klauzuli tajne wymagane do pełnienia roli funkcyjnej w systemach niejawnych eksploatowanych w SG, upoważnienia do administrowania systemami teleinformatycznymi i niejawnymi, upoważnienia do przeprowadzania kontroli przestrzegania procedur bezbiecznej eksploatacji i szczególnych wymagań bezpieczeństwa systemów niejawnych.
ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ:
Przepisy prawa oraz procedury i wytyczne dot. zasad organizacji i funkcjonowania systemów teleinformatycznych i łączności oraz eksploatacji sprzętu określają sposób i tryb postępowania. Zmiany w przepisach, procedurach i wytycznych wymagają od pracownika umiejętności interpretacji oraz aktualizacji posiadanej wiedzy (kilka razy w roku). Zadania na tym stanowisku wymagają wyboru jednej z kilku dostępnych procedur/rozwiązań. Wybór najlepszej procedury/rozwiązania jest uzależnione od pracownika. Na danym stanowisku konieczne jest dostosowanie działań pracownika do zmieniających się warunków lub sytuacji. Ww. stanowisko wymaga bardzo dobrej znajomości systemów teleinformatycznych i łączności oraz instrukcji eksploatacyjnych sprzętu. Osoba na tym stanowisku, z uwagi na częste kontakty z firmami zewnętrznymi, funkcjonariuszami oraz pracownikami cywilnymi, powinna cechować się komunikatywnością i wysoką kulturą osobistą.
Przykłady:
- kontrola stanu technicznego sprzętu teleinformatycznego i środków łączności;
- usuwanie usterek sprzętu łączności i informatyki;
- organizowanie napraw uszkodzonego sprzętu;
- instalacja i nowelizacja systemów teleinformatycznych;
- doświadczenie i wiedza we wdrażaniu i utrzymaniu systemów niejawnych.
NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA:
Praca polega na samodzielnej realizacji zadań. Osoba zajmująca to stanowisko odpowiada za efekt końcowy realizacji danego zadania. Do przełożonego zwraca się jedynie w przypadku zaistnienia sytuacji bezprecedensowych. Osoba zajmująca to stanowisko odpowiada za zapewnienie niezawodnego działania systemów teleinformatycznych i łączności oraz sprzętu, za zgodność stanu ewidencyjnego ze stanem faktycznym sprzętu w placówce. Pracownik samodzielnie podejmuje decyzje w zakresie pracy na własnym stanowisku pracy. Samodzielnie wybiera sposób realizacji zadania oraz środki pracy. Pracownik posiada samodzielność w ramach pracy na swoim stanowisku pracy. Jedynie w przypadku zaistnienia sytuacji bezprecedensowych decyzje podejmowane są w uzgodnieniu z bezpośrednim przełożonym, a od pracownika oczekuje się przedstawienia propozycji własnych rozwiązań.
Przykłady:
- administracja systemów teleinformatycznych;
- rozwiązywanie problemów informatycznych, programowych i sprzętowych;
- analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych;
- konserwacja sprzętu łączności i informatyki;
- prace instalacyjne związane z rozbudową infrastruktury teleinformatycznej;
- prace przy projektowaniu warunków technicznych dla systemów niejawnych, w celu wydania lub przedłużenia ich certyfikatów.
HORYZONT CZASOWY PLANOWANIA: powyżej 1 kwartału do 1 roku.
Przykłady:
- modernizacja, instalacja nowego sprzętu łączności i informatyki znajdującego się w placówce;
- instalacje związane z rozbudową infrastruktury teleinformatycznej;
- projektowanie warunków technicznych dla systemów niejawnych, w celu wydania lub przedłużenia ich certyfikatów.
KONTAKTY ZEWNĘTRZNE:
- kilka razy w tygodniu:
- z organami zewnętrznymi (sąd, prokuratura, policja, itp.) w celu ustalenia numerów kontaktowych oraz potwierdzenia wysłanej korespondencji;
- kilka razy w roku:
- Zakład Obsługi Przejść Granicznych w Korczowej (materiały eksploatacyjne do sprzętu użytkowanego przez placówkę);
- Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka (instalacja sprzętu, modernizacja sprzętu, kontakt z podwykonawcami świadczącymi usługi na rzecz portu);
- Policja (instalacja systemów łączności), ABW (kontrole systemów niejawnych, audyt bezpieczeństwa systemów niejawnych).
CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ: brak.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- W przypadku nadania aplikacji za pośrednictwem operatora innego niż Poczta Polska S. A., o zachowaniu terminu nie będzie decydować data jego nadania, tylko data faktycznego doręczenia aplikacji do urzędu.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą złożyłeś/nadałeś po terminie.
- Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Uzupełnianie ofert jest możliwe do dnia 17.11.2025 r.
- W ofercie podaj dane kontaktowe - adres do korespondencji, e-mail, nr telefonu.
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym telefonicznie, listownie lub mailowo
(brak kontaktu jest równoznaczny z rezygnacją z dalszego postępowania rekrutacyjnego);
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Jeśli dokumenty składasz za pośrednictwem ePUAP/e-Doręczenia, przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów wymaganych oświadczeń (do wglądu).
- Aplikacje kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu naboru.
- UWAGA! Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i uwiarygodnione własnoręcznym podpisem oświadczenia. Za aplikację uwiarygodnioną własnoręcznym podpisem uważa się aplikację, w której wszystkie oświadczenia są opatrzone przez kandydatkę/kandydata datą i własnoręcznym podpisem, a w przypadku złożenia aplikacji za pośrednictwem ePUAP/e-Doręczenia – uwierzytelnione kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym potwierdzonym profilem zaufanym. Ponadto, w liście motywacyjnym wskaż sygnaturę/numer ogłoszenia lub nazwę stanowiska, na które aplikujesz.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez
tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, które wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów w ogłoszeniu
dotyczących wymaganych dokumentów (wymienionych w części „Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty
niezbędne)”.
- Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami, które spełniają wymagania zawarte wniniejszym ogłoszeniu. JEŻELI PODANE DANE BĘDĄ OBEJMOWAŁY SZCZEGÓLNE KATEGORIE DANYCH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 9 UST. 1 RODO, KONIECZNA BĘDZIE WYRAŹNA ZGODA NA ICH PRZETWARZANIE.
- DODATKOWE informacje dotyczące naboru na stanowiska cywilne, dostępne są na stronie BiOSG w zakładce: "
PRACA W BiOSG" pod adresem:
http://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni
Proszę o korzystanie ze wzoru oświadczenia obowiązującego przy naborze do pracy, który jest również dostępny na stronie BIP BiOSG, w zakładce "Wolne stanowiska w Służbie Cywilnej" pod adresem:
https://www.bip.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/s02/praca-w-biosg/11233,KORPUS-SLUZBY-CYWILNEJ.html
Procedura naboru / przepisy / wzory dokumentów / poradnik dla kandydata / metody/techniki naboru / klauzula
informacyjna:
https://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni/21161,PROCEDURA-NABORU-NA-STANOWISKA-CYWILNE.html
Aplikując oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
pozostałe wymagania niezbędne: - Doświadczenie zawodowe: co najmniej rok doświadczenia w zakresie obsługi sieci komputerowych lub konfiguracji komputerów albo przy projektowaniu warunków technicznych dla systemów niejawnych lub przy pracach instalacyjnych związanych z rozbudową infrastruktury informatycznej/teleinformatycznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym
- Bardzo dobra znajomość sieci informatycznych oraz sprzętu komputerowego
- Znajomość przepisów prawnych dot. ustawy o ochronie informacji niejawnych w zakresie dot. klasyfikowania informacji niejawnych
- Znajomość Decyzji KGSG w sprawie instrukcji kancelaryjnej Straży Granicznej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - posiadanie certyfikatów, autoryzacji i świadectw ukończenia kursów specjalistycznych w dziedzinie systemów informatycznych/teleinformatycznych
- szkolenie w zakresie informacji niejawnych
- szkolenie z zakresu danych osobowych
- posiadanie uprawnień SEP G1, eksploatacja do 1000 V, z wyłączeniem agragatów
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaKopie certyfikatów, autoryzacji i świadectw ukończenia kursów specjalistycznych w dziedzinie systemów informatycznych/teleinformatycznychKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego - przeszkolenie w zakresie informacji niejawnychKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego - przeszkolenie z zakresu danych osobowychKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania uprawnień SEP G1, eksploatacji do 1000 V, z wyłączeniem agragatówKlauzula informacyjna dla osób ubiegających się o pracę w BiOSGDokumenty należy złożyć do: 2025-11-17
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl - złożenie aplikacji w siedzibie BiOSG, w godz. pracy Oddziału;
- nadanie w polskiej placówce pocztowej operatora świadczącego pocztowe usługi powszechne (datę nadania ustala się na podstawie daty stempla pocztowego);
- w formie elektronicznej, za pośrednictwem ePUAP/e-Doręczenia (za datę wpływu do urzędu przesłanej za
pośrednictwem ePUAP/e-Doręczenia uważa się datę wpływu na skrzynkę podawczą urzędu).
APLIKACJE ZŁOŻONE W INNEJ FORMIE, NIŻ OKREŚLONEJ POWYŻEJ, W TYM ZA POMOCĄ POCZTY E-MAIL, NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE.