Opis stanowiska pracy


Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy

Komendant Miejski Policji poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor do spraw dowodów rzeczowych Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i KorupcjąKomendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy

85-667 Bydgoszcz ul. Jana Karola Chodkiewicza 32

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Prowadzi składnice dowodów rzeczowych Wydziału Kryminalistyki, Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją, a w szczególności kompletuje dokumentację, przyjmuje i przekazuje dowody rzeczowe celem zabezpieczenia prawidłowego toku prowadzonych postępowań przygotowawczych,
  • Prowadzi Składnicę dowodów rzeczowych broni i amunicji Wydziałów w KMP w Bydgoszczy orz Komisariatów podległych KMP w Bydgoszczy, a w szczególności kompletuje dokumentację, przyjmuje i przekazuje dowody rzeczowe celem zabezpieczenia prawidłowego toku prowadzonych postępowań przygotowawczych,
  • Sprawuje nadzór ogólny nad pojazdami zabezpieczonymi do postępowań przygotowawczych, w wydziałach KMP w Bydgoszczy oraz Komisariatach podległych KMP w Bydgoszczy, w ramach którego dokonuje ustaleń samochodów przechowywanych powyżej 2 miesięcy, sprawdza prawidłowość zabezpieczenia tych pojazdów na parkingach, a także prowadzi ich rejestr oraz sprawuje nadzór ogólny nad Systemem Ewidencji Holowanych Pojazdów (SEHP) w celu zapewnienia właściwego postępowania z pojazdami i terminowego ich wydawania/przekazywania,
  • Wydaje i przekazuje dowody rzeczowe wskazanym osobom i instytucjom zgodnie z decyzją organów procesowych oraz przygotowuje dokumentację związaną z przepadkiem tych przedmiotów na rzecz Skarbu Państwa w celu zapewnienia prawidłowego obiegu zabezpieczonych dowodów zbędnych dla postępowania,
  • Informuje przełożonych o możliwości przekazania dowodów rzeczowych do poszczególnych organów procesowych oraz przynajmniej raz w roku uczestniczy w inwentaryzacji dowodów rzeczowych Wydziału Kryminalnego, Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją, broni i amunicji KMP w Bydgoszczy, a po uzyskaniu protokołów z inwentaryzacji z poszczególnych Wydziałów KMP w Bydgoszczy oraz podległych Komisariatów Policji przekazuje je do KWP w Bydgoszczy, w celu ustalenia i sprawdzenia rzeczywistej ilości dowodów rzeczowych przechowywanych w Składnicy dowodów rzeczowych,
  • Przeprowadza kontrole Składnic dowodów rzeczowych w podległych Komisariatach Policji w celu sprawdzenia przyjmowanych, ewidencjonowania i przekazywania dowodów rzeczowych, a także kontrole parkingów, na których przechowywane są pojazdy zabezpieczone do celów procesowych, w celu sprawdzenia prawidłowości ich przechowywania oraz przygotowuje wnioski do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Bydgoszczy o przyznanie nagród pieniężnych uzyskanych ze sprzedaży dowodów rzeczowych, przygotowuje analizy półroczne oraz roczne w tym zakresie,
  • Prowadzi ewidencję urlopów i zwolnień lekarskich pracowników i funkcjonariuszy Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją KMP w Bydgoszczy oraz wprowadza dane do aplikacji SWOP, dotyczące absencji oraz nadgodzin funkcjonariuszy i pracowników cywilnych, w celu gromadzenia i przetwarzania danych,
  • Wprowadza do aplikacji „Elektroniczny Rejestr Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (ERCDŚ)”, dane dotyczące postępowań przygotowawczych, sprawdzających, pomocy prawnych realizowanych w Wydziale dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją KMP w Bydgoszczy.


Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:


· Wysiłek fizyczny,


· Praca w terenie,


· Zagrożenie korupcją,


· Zagrożenie naciskami grup przestępczych.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy.


Bariery architektoniczne: budynek nie jest dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, (brak podjazdów, drzwi odpowiedniej szerokości oraz odpowiednio dostosowanych toalet), brak możliwości poruszania się wózkiem inwalidzkim po budynku – brak wind.


Narzędzia i materiały pracy: biurko; komputer; faks; telefon; nie występują uciążliwe, szkodliwe oraz niebezpieczne warunki pracy.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
pracy w administracji lub do 1 roku pracy w danym obszarze,

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość: ustawy z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej, Kodeks postępowania karnego (Dz.U.2025.046) art. 228-233 k.p.k., Zarządzenie Nr 4 KGP z dnia 09.02.217 r. w sprawie niektórych form organizacji i ewidencji czynności dochodzeniowo-śledczych Policji oraz przechowywania przez Policję dowodów rzeczowych uzyskanych w postępowaniu karnym (Dz. Urz. KGP poz. 9) - szczególnie Rozdział 7 „Ewidencjonowanie i przechowywanie dowodów rzeczowych oraz śladów kryminalistycznych”, rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 07.04.2016 r. „Regulamin wewnętrznego urzędowania jednostek organizacyjnych prokuratury” (Dz.U.2025.753) – szczególnie Rozdział 4 „Postępowanie dowodowe”, Oddział 2 i 3, rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 18.06.2019 r. „Regulamin urzędowania sądów powszechnych” (Dz.U.2024.867) – szczególnie Rozdział 6 „Przechowywanie dowodów rzeczowych lub przedmiotów oględzin oraz inne czynności w postępowaniu sądowym” § 102-108 oraz Dział 6 „Środki karne”, rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 24.06.2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu niszczenia przedmiotów, których przepadek orzekł sąd (Dz.U.2016.943),
  • Umiejętność pracy w zespole,
  • Umiejętność rozwiązywania problemów,
  • Komunikatywność,
  • Asertywność,
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawiającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j. Dz. U. 2024, poz. 632 ze zm.) lub zgoda na postępowanie sprawdzające,
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22.07.1944 r. do dnia 31.07.1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18.10.2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 01.08.1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 01.08.1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Dobra znajomość obsługi komputera,
  • Stosowanie prawa w praktyce,
  • Pozytywne reagowanie na stres.


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych objętych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j. Dz. U. z 2024, poz. 632 ze zm.)
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22.07.1944 r. do dnia 31.07.1990 r. pracowałam/em, nie pełniłam/em służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/em współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18.10.2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 01.08.1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-09-23
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Komenda Miejska Policji
    Wydział Kadr i Szkolenia
    ul. J. K. Chodkiewicza 32
    85-667 Bydgoszcz
    od poniedziałku do piątku,
    w godzinach od 07:30 do 15:30,

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/09/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi