Opis stanowiska pracy
Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw nadzoru i kontroli realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej oraz kontroli wykonania zadań z zakresu administracji rządowej w przedmiocie: świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, jednorazowego świadczenia "Za życiem" w Wydziale Polityki Społecznej 45-082 Opole ul. Piastowska 14
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Przeprowadza kontrole organów właściwych w zakresie wykonania zadania zleconego z zakresu administracji rządowej w przedmiocie przyznawania świadczeń na podstawie ustawy o świadczeniach rodzinnych,
- Przeprowadza kontrole organów właściwych w zakresie wykonania zadania zleconego z zakresu administracji rządowej w przedmiocie przyznawania pomocy osobom uprawnionym do alimentów i działań, podejmowanych wobec dłużników alimentacyjnych na podstawie ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- Nadzoruję realizację zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy domowej wykonywanych przez samorząd gminy, powiatowy i województwa, w tym przeprowadza kontrole realizacji zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie wykonywanych przez podmioty niepubliczne na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządowej,
- Przeprowadza kontrole organów właściwych w zakresie wykonania zadania zleconego z zakresu administracji rządowej w przedmiocie przyznawania jednorazowego świadczenia na podstawie ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem"
- Sporządza sprawozdania z obszarów przypisanych Oddziałowi,
- Rozpatruje skargi, wnioski, petycje oraz interwencje osobiste z zakresu świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, przeciwdziałania przemocy domowej i przygotowuje projekty odpowiedzi,
- Monitoruje realizację świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego przez organy właściwe oraz gromadzi informację o przeprowadzanych przez wojewodę kontrolach w obszarze,
- Sporządza okresowe analizy, sprawozdania i informacje w zakresie realizowanych zadań,
Warunki pracy Praca w siedzibie Urzędu
Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
Zagrożenie korupcją
Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach
Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe magisterskie na jednym z kierunków: prawo, pedagogika specjalna, psychologia, politologia i nauki społeczne, socjologia, polityka społeczna lub nauki o rodzinie, lub wyższe magisterskie i studia podyplomowe w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacji,
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
-3 letni staż pracy w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej lub zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej w wymiarze co najmniej 100 godzin albo specjalizację II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością "praca socjalna z osobą i rodziną z problemem przemocy"
pozostałe wymagania niezbędne: - Umiejętność obsługi programów pakietu: Microsoft Office
- Znajomość przepisów prawa, między innymi: ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej i aktów wykonawczych do ustawy, ustawy o świadczeniach rodzinnych , ustawy o pomocy państwa osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem", ustawy o finansach publicznych, KPA, ustawy o służbie cywilnej, ustawa o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa, umiejętność analitycznego i logicznego myślenia, umiejętność precyzyjnego wyrażania myśli, umiejętność prawidłowego formułowania wniosków i zaleceń pokontrolnych, umiejętność komunikacji interpersonalnej, umiejętność pracy w zespole, kreatywność.
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Prawo jazdy kat. "B"
- Poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych, lub poświadczenie na wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej.
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią procedury dokonywania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu dostępnej na stronie internetowej Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego: https://www.gov.pl/web/uw-opolski/sygnalisci---wewnetrzne-zgloszenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyPoświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych, uzyskane na podstawie przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych, lub poświadczenie na wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej.Dokumenty należy złożyć do: 2025-06-27
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Opolski Urząd Wojewódzki, Sekretariat Dyrektora Generalnego, pok.251,
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole