Opis stanowiska pracy


Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw rozliczania dotacji w obszarze pieczy zastępczej oraz Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz z realizacji wypłat dodatków energetycznych w Wydziale Polityki Społecznej

45-082 Opole ul. Piastowska 14

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Opracowanie projektu planu/planu wydatków budżetu Wojewody w zakresie środków finansowych przeznaczonych dla jednostek samorządu terytorialnego na realizację zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (za wyjątkiem programu Rodzina 500+), ustawy Prawo energetyczne w zakresie wypłaty dodatków energetycznych, ustawy o pomocy społecznej w zakresie wypłaty wynagrodzenia opiekunowi prawnemu oraz zasiłków dla cudzoziemców, Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, Programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”, w szczególności w zakresie działania 1.4. Rozwój sieci domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, działania 4.7 Tworzenie mieszkań chronionych i mieszkań wspomaganych dla osób niepełnosprawnych, działania 5.1 Wzmocnienie profilaktycznego aspektu zadań asystenta rodziny;
  • Opracowanie wzorów kwartalnych i rocznych sprawozdań dla jednostek samorządu terytorialnego w zakresie realizowanych zadań i weryfikowanie sprawozdań składanych przez gminy, powiaty, samorząd województwa w ramach nadzoru nad realizowanymi zadaniami;
  • Rozpatrywanie wniosków jednostek samorządu terytorialnego i przygotowanie miesięcznych informacji w zakresie planowania wielkości środków do realizacji poszczególnych form pomocy;
  • Przygotowanie i opracowanie materiałów do oceny stopnia wykorzystania dotacji budżetu Wojewody w zakresie realizowanych zadań oraz nadzoru nad wysokością i celowością wykorzystanych środków;
  • Realizowanie zadań wynikających z programów rządowych poprzez zlecanie jednostkom samorządu terytorialnego, opracowanie stosownych umów i dokumentów;
  • Sporządzanie wystąpień do Ministra Finansów o dodatkowe środki finansowe, wnioskowane przez jednostki samorządu terytorialnego w zakresie realizowanych zadań.


Warunki pracy

• Praca w siedzibie Urzędu.


• Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.


• Narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy.


• Warunki architektoniczne budynku Urzędu: drzwi odpowiedniej szerokości, winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w administracji;

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Umiejętność obsługi programów pakietu Microsoft Office;
  • Znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
  • Znajomość ustawy Prawo energetyczne w zakresie wypłaty dodatków energetycznych;
  • Znajomość ustawy o pomocy społecznej w zakresie wypłaty wynagrodzenia opiekunowi prawnemu oraz zasiłków dla cudzoziemców;
  • Znajomość Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie;
  • Znajomość programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” w zakresie działania 1.4. Rozwój sieci domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, działania 4.7 Tworzenie mieszkań chronionych i mieszkań wspomaganych dla osób niepełnosprawnych, działania 5.1. Wzmocnienie profilaktycznego aspektu zadań asystenta rodziny;
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych;
  • Znajomość Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie finansowania inwestycji z budżetu państwa;
  • Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego;
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej;
  • Znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
  • Umiejętność interpretacji przepisów prawa;
  • Umiejętność analitycznego i logicznego myślenia;
  • Umiejętność precyzyjnego wyrażania myśli;
  • Umiejętność prawidłowego formułowania wniosków;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2021-08-17
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Opolski Urząd Wojewódzki Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
    ul. Piastowska 14, 45-082 Opole z dopiskiem "oferta pracy - nr ogłoszenia "

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/08/2021
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi