Opis stanowiska pracy
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw nadzoru i kontroli nad realizacja zadań z zakresu pomocy społecznej oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wydziale Polityki Społecznej 20-914 Lublin ul. Spokojna 4
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - nadzoruje i kontroluje realizację zadań z zakresu pomocy spoecznej wyknywanych przez jednostki samorządu terytorialnego i jednostki organizacyjne pomocy społecznej na terenie całego województwa lubelskiego,
- nadzoruje i kontroluje realizację zadań z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie przez samorząd gminny, powiatowy i województwa na terenie całego województwa lubelskiego,
- rozpatruje skargi i interwencje dotyczące sposobu realizacji przez ośrodki pomocy społecznej i jednostki samorządu terytorialnego zadań z zakresu pomocy społecznej oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- analizuje i weryfikuje jednostkowe sprawozdania z obszaru pomocy społecznej przekazane w formie dokumentu elektronicznego z zastosowaniem Aplikacji Centralnej,
- analizuje i akceptuje indywidualne programy integracyjne dla osób posiadających status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą oraz dokonuje kwartalnej oceny stopnia ich zintegrowania,
- kontroluje i ocenia realizację przez podmioty uprawnione zadań zleconych na podstawie umów,
- prowadzi sprawy związane z realizacją i zlecaniem podmiotom uprawnionym zadań pomocy społecznej wynikających z programów rządowych, resortowych oraz programów wojewody,
- uczestniczy w opracowaniu analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę zasobów pomocy społecznej, przyjętą o samorząd województwa, z uwzględnieniem założeń przewidzianych w strategii.
Warunki pracy - praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, praca z klientem,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach Urzędu oraz poza nimi,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym telefonicznie (lub meilowo – jeżeli nie podałeś nr telefonul).
- list motywacyjny winien być opatrzony numerem ogłoszenia i wraz z kompletem wymaganych dokumentów złożony w zaklejonej kopercie, a numer oferty powinien być zamieszczony także na kopercie,
- termin i miejsce postępowanie (nie później niż 7 dni przed podjęciem czynności) oraz wyniku postępowania opublikowane zostaną na stronie: http://luwwlublinie.bip.gov.pl/, w załącznikach do oferty,
- dokumenty złożone w aplikacji nie będą zwracane,
- rekomendujemy zapoznanie się z zakładką ZASADY REKRUTACJI.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia, psychologia,polityka społeczna, politologia i nauki społeczne lub wyższe magisterskie na kierunku lub w zakresie: administracja, ekonomia, praca socjalna, zarządzanie lub marketing, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacji.
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
stażu w pomocy społecznej na stanowisku, na którym były realizowane zadania z zakresu pomocy społecznej, tj. w: jednostce organizacyjnej pomocy społecznej, podmiocie realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej na podstawie zlecenia organu administracji rządowej lub samorządowej, komórce organizacyjnej do spraw nadzoru i kontroli w pomocy społecznej właściwego do spraw pomocy społecznej wydziału urzędu wojewódzkiego, urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego w ramach działu administracji rządowej - zabezpieczenie społeczne oraz co najmniej 3-letni staż pracy w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub ukończenie szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin albo posiadanie specjalizacji II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie.
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość przepisów ustaw: o pomocy społecznej, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, o pozytku publicznym i o wolontariacie ,
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kpa oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - umiejętność pracy w zespole,
- asertywność, sumienność, dokładność,
- umiejętność nawiązywania kontaktu z klientami,
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
Dokumenty należy złożyć do: 2023-04-12
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Biuro Organizacji, Kadr i Budżetu Urzędu
Oddział Zarządzania Zasobami Ludzkimi, pok. 105
20-914 Lublin, ul. Spokojna 4