Opis stanowiska pracy
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzki do spraw systemu ratownictwa medycznego i kontroli w Wydziale Powiadamiania Ratunkowego 40-032 Katowice ul. Jagiellońska 25
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzi postępowania kontrolne dysponentów jednostek sytemu PRM działających na obszarze województwa, jednostek współpracujących z tym systemem oraz podmiotów prowadzących kursy w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy i kursy doskonalące dla ratowników i dyspozytorów medycznych w celu oceny spełniania przez nie ustawowych wymagań i prawidłowości działania.
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wydawanych w I instancji w sprawie wpisu lub wykreślenia z rejestru jednostek współpracujących z systemem PRM.
- Prowadzi postępowania skargowe i wyjaśniające dot. działania systemu PRM w szczególności jednostek systemu PRM, w tym zgłoszeń wpływających na stanowisko wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego w celu rozstrzygania spraw spornych będących przedmiotem skarg.
- Sporządza i aktualizuje Wojewódzki Plan Działania Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne.
- Opracowuje procedury dot. funkcjonowania systemu PRM na terenie województwa śląskiego, w tym będących elementem Wojewódzkiego Planu Reagowania Kryzysowego oraz sporządza analizy przy wykorzystaniu Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego.
- Prowadzi ewidencję szpitalnych oddziałów ratunkowych, centrów urazowych, centrów urazowych dla dzieci i jednostek organizacyjnych szpitali wyspecjalizowanych w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych niezbędnych dla ratownictwa medycznego celem zapewnienia aktualnych danych o tych jednostkach właściwym służbom.
- Przyjmuje, analizuje i weryfikuje wnioski o uzyskanie karty doskonalenia zawodowego i przedłożonej dokumentacji potwierdzającej odbyte w danym okresie szkolenia przez ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych w celu wydania im odpowiedniej karty.
Warunki pracy Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane jest w suterenie budynku. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera
(z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie) oraz innych urządzeń biurowych.
Praca w terenie, praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury), zagrożenie korupcją związane z przeprowadzaniem kontroli podmiotów leczniczych (pomieszczenia szpitalne, ambulanse), podmiotów prowadzących kursy pierwszej pomocy, jednostek współpracujących z systemem PRM, podmiotów uprawnionych do prowadzenia kursów doskonalących dla ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- w przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia podpisz własnoręcznie i prześlij w formie skanów
wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
https://suw.bip.gov.pl/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych/wzory-oswiadczen-oraz-zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych.html
- do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego
- nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy
- zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu - rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca
- oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu)
- w przypadku wysłania dokumentów przez ePUAP lub drogą mailową decyduje data wpływu do urzędu
- informację o zakwalifikowaniu Cię do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie przekażą Ci pracownicy Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych, które zostały przez Ciebie wskazane
- oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki w naborze. W okresie tym, jeśli brałeś udział w procedurze naboru masz prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone
- dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, możesz uzyskać telefonicznie
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych z funkcjonowaniem systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne lub co najmniej 2 lata w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość ustaw: o Państwowym Ratownictwie Medycznym, o działalności leczniczej (dział I, rozdział 3 działu II i dział VI)
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego (w szczególności dział II i VII)
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - znajomość rozporządzenia MZ ws. sposobu i trybu przeprowadzania kontroli podmiotów leczniczych
- myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyCV i list motywacyjnyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. systemu ratownictwa medycznego i kontroli w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnejDokumenty należy złożyć do: 2021-06-14
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Śląski Urząd Wojewódzki
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice (skrzynkę podawczą udostępniono przy wejściu do budynku) z dopiskiem ,,Oferta pracy – inspektor wojewódzki ds. systemu ratownictwa medycznego i kontroli”
Dokumenty aplikacyjne można również wysłać przez ePUAP
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych chmurach) nie będą pobierane