Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw programowania kryzysowego w Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Programowanie działań WCZK poprzez opracowywanie projektów planów, harmonogramów, procedur, algorytmów i instrukcji w celu ujednolicenia oraz usprawnienia pracy Centrum podczas realizacji ustawowych zadań służb kryzysowych w RP.
  • Gromadzenie, przetwarzanie i katalogowanie danych o zagrożeniach i zdarzeniach kryzysowych z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych celem zapewnienia ustawowego obowiązku dokumentowania działań podejmowanych przez WCZK.
  • Prowadzenie i koordynowanie aktualizacji baz danych wykorzystywanych w WCZK z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych w celu zapewnienia bezzwłocznej reakcji dyżurnych WCZK i Wojewódzkiego Koordynatora Ratownictwa Medycznego (WKRM) w czasie wystąpienia zagrożeń i zdarzeń kryzysowych.
  • Przygotowywanie projektów miesięcznych planów dyżurów i rozliczanie czasu pracy służb dyżurujących w WCZK z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych w celu zapewniania całodobowej obsady etatowej na stanowiskach dyżurnego operacyjnego WCZK i WKRM
  • Monitorowanie i analizowanie stanu środowiska oraz prognozowanie możliwości wystąpienia zagrożeń naturalnych i technicznych na obszarze województwa z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi informatycznych w celu dokonania oceny sytuacji oraz ewentualnego uruchomienia procedur reagowania kryzysowego.
  • Opracowywanie analiz, raportów i prognoz dotyczących zagrożeń i zdarzeń kryzysowych oraz skutków ich wystąpienia na terenie województwa celem zapewnienia niezbędnych danych na potrzeby WCZK, Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (ZK), Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz urzędów centralnych (Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, MSWiA i innych).
  • Prowadzenie szkoleń wewnętrznych z zakresu realizacji procedur, algorytmów, instrukcji oraz obsługi aplikacji informatycznych, sprzętu specjalistycznego i biurowego w celu doskonalenia umiejętności i zapewnienia skutecznego działania pracowników WCZK.
  • Zapewnienie obsługi logistycznej w zakresie wyposażenia i sprawności technicznej urządzeń specjalistycznych i biurowych na stanowiskach pracy WCZK w celu utrzymania ich w stałej gotowości do efektywnego wykorzystania na potrzeby WCZK.


Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
• dodatek za wysługę lat od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
• dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka”
• nagrody okresowe uzależnione od osiąganych wyników pracy
• elastyczny czas pracy
• perspektywę rozwoju zawodowego
• udział w szkoleniach/kursach
• pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej
• możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego a także Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
• dofinansowanie do zakupu okularów
• siedziba Urzędu w bliskim sąsiedztwie przystanków autobusowych, linii tramwajowej oraz dworca kolejowego a także w niewielkiej odległości od autostrady A-4 oraz drogi krajowej E-75.
Kontakty zewnętrzne z organami administracji samorządowej oraz administracji zespolonej i niezespolonej w celu aktualizacji baz danych i wymiany informacji dot. funkcjonowania systemów ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na parterze budynku. W części budynku prowadzącej do pomieszczenia występują bariery architektoniczne. Obok pomieszczenia biurowego znajduje się pomieszczenie socjalne dyżurnych. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz pomieszczenia sanitarne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Praca na stanowisku o charakterze biurowym zarówno siedząca jak i z koniecznością poruszania się w obrębie pomieszczenia oraz poza nim. Podstawowymi narzędziami pracy na stanowisku są komputery wraz z zainstalowanym oprogramowaniem biurowym i specjalistycznym dla służb zarządzania kryzysowego. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
http://bip.katowice.uw.gov.pl/praca_w_urzedzie/Wzrory_oswiadczen.html oraz w linku pod ogłoszeniem.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu). Informacja o zakwalifikowaniu kandydatów/ kandydatek do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatom/ kandydatkom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych przez kandydata/kandydatkę. Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każdy kandydat/ każda kandydatka może pozyskać drogą telefoniczną.
Oferty kandydatów/kandydatek będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata/wybranej kandydatki w naborze. W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: 32 20-77-246 lub 32 20-77-796.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe lub wyższe na kierunku lub o specjalności: bezpieczeństwo publiczne lub bezpieczeństwo wewnętrzne lub bezpieczeństwo i porządek publiczny lub bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe lub zarządzanie kryzysowe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji publicznej na stanowiskach związanych z realizacją zadań z zakresu zarządzania kryzysowego w przypadku posiadania wykształcenia wyższego, doświadczenie zawodowe nie jest wymagane w przypadku posiadania wykształcenia wyższego na kierunku lub o specjalności: bezpieczeństwo publiczne lub bezpieczeństwo wewnętrzne lub bezpieczeństwo i porządek publiczny lub bezpieczeństwo narodowe lub bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe lub zarządzanie kryzysowe

pozostałe wymagania niezbędne:

  • szczególne uprawnienia: poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742)
  • znajomość ustaw: o zarządzaniu kryzysowym, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin
  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office) na poziomie średniozaawansowanym
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość języków obcych: angielski lub niemiecki lub rosyjski na poziomie komunikatywnym
  • znajomość ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym
  • znajomość rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie szczegółowego zakresu zadań wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego
  • kreatywność, myślenie analityczne


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,,poufne” lub oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742)
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • CV i list motywacyjny
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. programowania kryzysowego w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-10-28
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/10/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi