Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw kontroli mikroprojektów Interreg VA w Wydziale Rozwoju i Współpracy Terytorialnej

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Przeprowadzanie kontroli administracyjnej mikroprojektów współpracy transgranicznej, w tym kontroli zamówień publicznych, kontroli wniosków o płatność, celem potwierdzenia ich prawidłowej realizacji i akceptacji do wypłaty środków pochodzących z Unii Europejskiej (UE) oraz budżetu państwa
  • Przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów, w tym kontroli planowych, kontroli doraźnych, wizyt monitorujących, celem potwierdzenia na miejscu prawidłowej realizacji projektów realizowanych w ramach programów współpracy transgranicznej
  • Opracowywanie analiz, opinii oraz procedur wdrażania, w tym aktualizowanie instrukcji wykonawczych dla programów i projektów współpracy transgranicznej realizowanych w ramach programów Interreg VA celem przekazania ich instytucjom programowym oraz dostosowania dokumentów do zmieniających się przepisów prawa i wymogów Instytucji Zarządzających oraz przepisów wewnętrznych Urzędu
  • Przeciwdziałanie i zapobieganie wystąpieniu nieprawidłowości oraz wykrywanie i korygowanie nieprawidłowości na szkodę UE i budżetu państwa, w tym przekazywanie beneficjentom informacji dotyczących procedur kontroli, uczestnictwo w spotkaniach związanych z kontrolą celem niedopuszczenia do poświadczenia kwot wydatkowanych z naruszeniem przepisów prawa oraz zasad kwalifikowalności wydatków
  • Przeprowadzanie kontroli administracyjnych trwałości oraz kontroli na miejscu dot. zachowania trwałości zrealizowanych projektów i mikroprojektów w ramach programów EWT 2007 – 2013 oraz programów Interreg VA, w celu potwierdzenia zachowania zrealizowanych produktów i wskaźników projektów
  • Weryfikowanie poziomu współfinansowania wydatków z budżetu państwa i rozliczanie rezerwy celowej budżetu państwa w celu przekazania beneficjentom mikroprojektów środków na współfinansowanie projektów realizowanych w ramach EWT
  • Opracowywanie informacji i sprawozdań niezbędnych do celów statystycznych i ewaluacji dla instytucji programowych w celu zapewnienia właściwej realizacji polityki informacyjnej oraz badania efektywności programów współpracy transgranicznej w ramach EWT
  • Archiwizowanie dokumentacji dotyczącej programów współpracy transgranicznej z perspektywy UE 2007-2013 oraz perspektywy UE 2014-2020 celem udostępniania jej instytucjom kontrolującym


Warunki pracy

Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na III piętrze budynku. Praca administracyjno-biurowa. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Zagrożenie korupcją. Praca w terenie związana z przeprowadzaniem kontroli w miejscu realizacji projektów (zarówno w ich trakcie jak i po ich zakończeniu). Wyjazdy służbowe (krajowe i zagraniczne) dotyczą spotkań roboczych, warsztatów, szkoleń. Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach jak i jednostkach spoza administracji np. stowarzyszeniach, fundacjach, szkołach. Kontakty robocze z beneficjentami projektów współpracy terytorialnej, w tym Euroregiony (Olza, Beskidy, Silesia).

Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu:
http://bip.katowice.uw.gov.pl/praca_w_urzedzie/index.html (wzory oświadczeń) oraz w linku pod ogłoszeniem.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu). Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego z wykorzystaniem danych kontaktowych wskazanych przez kandydata. Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną.
Oferty kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata w naborze.
W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów:
32 20-77-246 lub 32 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: sierpień 2019 r.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych z prowadzeniem lub/i koordynacją projektów lub/i rozliczaniem projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej lub/i prowadzeniem kontroli finansowej lub/i kontroli w zakresie zamówień publicznych lub/i przeprowadzaniem zamówień publicznych lub/i prowadzeniem lub/i rozliczaniem inwestycji budowlanych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: Prawo zamówień publicznych, o rachunkowości, o finansach publicznych, o podatku od towarów i usług, Prawo budowlane
  • znajomość: Rozporządzenia PE nr 1299/2013, Rozporządzenia PE nr 1303/2013, Rozporządzenia KE nr 481/2014
  • znajomość dokumentów programowych odrębnych dla każdego z poszczególnych programów operacyjnych: Interreg VA CZ-PL oraz Interreg VA PL-SK w tym: Wytycznych dla Krajowego Kontrolera w programach Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2014-2020, Podręcznika Wnioskodawcy Programu Interreg VA Republika Czeska –Polska, Podręcznika Beneficjenta Programu Interreg VA Republika Czeska – Polska, Podręcznika Beneficjenta Programu Interreg VA Polska Słowacja 2014-2020, Wspólnej metodyki procesu kontroli Programu Interreg VA Republika Czeska – Polska
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • znajomość języków obcych: czeski lub/i angielski na poziomie komunikatywnym
  • znajomość rozporządzenia MPiPS ws. należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • kreatywność, myślenie analityczne, orientacja na klienta


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • CV i list motywacyjny
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. kontroli mikroprojektów Interreg VA w zakresie wykraczającym poza katalog danych określonych w Kodeksie pracy oraz wynikających z ustawy o służbie cywilnej

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-07-09
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    05/07/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi