Opis stanowiska pracy


Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw planowania i realizacji budżetu w Wydziale Finansów i Budżetu

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice


Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Weryfikowanie, pod względem zgodności z przepisami prawa i rachunkowym, wniosków dotyczących dokonania zmian w budżecie, składanych przez wydziały Urzędu oraz jednostki administracji zespolonej (JAZ) w celu prawidłowego opracowania decyzji Wojewody Śląskiego w sprawie zmian w budżecie w układzie tradycyjnym i zadaniowym.
  • Koordynowanie zadań w ramach nadzorowanych działów celem przygotowania projektu budżetu Wojewody Śląskiego w układzie tradycyjnym i zadaniowym dla części 85/24 – województwo śląskie.
  • Weryfikowanie, pod względem zgodności z przepisami prawa i rachunkowym, w ramach nadzorowanych działów, wniosków w zakresie zmiany w budżecie złożonych przez wydziały Urzędu oraz JAZ w celu prawidłowego opracowania wystąpień do Ministra Finansów oraz ministrów resortowych (za pośrednictwem Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR) dla potrzeb pozyskania środków z rezerw celowych i rezerwy ogólnej na realizację zadań objętych budżetem Wojewody Śląskiego.
  • Inicjowanie działań i uczestniczenie w procesie opracowania decyzji Wojewody Śląskiego w sprawie projektu ustawy budżetowej oraz ustawy budżetowej w celu stworzenia planu finansowego w układzie tradycyjnym i zadaniowym stanowiącego podstawę gospodarki finansowej dla części 85/24 - województwo śląskie.
  • Rozliczanie udzielanych powiatom ziemskim i grodzkim dotacji na działalność bieżącą i zakupy majątkowe powiatowych inspektoratów nadzoru budowlanego oraz komend miejskich i powiatowych państwowej straży pożarnej województwa śląskiego w celu uznania ich wydatkowania za zasadne lub wskazanie ewentualnej kwoty podlegającej zwrotowi do budżetu państwa.
  • Wprowadzanie do systemów informatycznych QNT, TREZOR wydanych decyzji Wojewody Śląskiego i decyzji Ministra Finansów w sprawie zmian w planie wydatków województwa śląskiego w celu zobrazowania planu po zmianach budżetu części 85/24 – województwo śląskie w danym roku.
  • Kontrola planów finansowych dysponenta III – go stopnia i JAZ na podstawie prowadzonej ewidencji wydatków budżetu Wojewody Śląskiego w systemach informatycznych QNT, TREZOR oraz ewidencji własnej w celu ciągłego aktualizowania stanu budżetu województwa śląskiego.


Warunki pracy

Kontakty zewnętrzne: Ministerstwo Finansów oraz ministerstwa resortowe - w ramach planowania i realizacji budżetu Wojewody Śląskiego w celu uzgodnienia i wymiany informacji w zakresie nadzorowanych działów; jednostki administracji zespolonej w ramach planowania i realizacji budżetu województwa śląskiego oraz w celu uzyskiwania informacji dotyczących dokonywania zmian w planie wydatków jednostek; jednostki samorządu terytorialnego w ramach planowania i realizacji budżetu województwa śląskiego oraz w celu uzyskiwania informacji dotyczących udzielanych jednostkom dotacji. Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na II piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wzory oświadczeń oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych wymaganych przy składaniu dokumentów aplikacyjnych znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” oraz w linku pod ogłoszeniem. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu). Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail). Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną.
Oferty kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata
w naborze. W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert. Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną. Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: 32 20-77-246 lub 32 20-77-796. Planowany termin zatrudnienia: maj 2019 r.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i z prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości w przypadku posiadania wykształcenia wyższego,
doświadczenie zawodowe nie jest wymagane w przypadku posiadania wykształcenia wyższego ekonomicznego


pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustaw: o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz rozporządzeń wykonawczych do tych ustaw
  • znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego (Dział I)
  • komunikacja
  • współpraca
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office) na poziomie średniozaawansowanym
  • znajomość ustawy o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • myślenie analityczne
  • podejmowanie decyzji i odpowiedzialność
  • radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. planowania i realizacji budżetu

  • Dokumenty należy złożyć do: 2019-04-29
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Śląski Urząd Wojewódzki
    Biuro Obsługi Klienta
    ul. Jagiellońska 25, pok 161, parter
    40 - 032 Katowice z dopiskiem "Oferta pracy – stanowisko ds. planowania i realizacji budżetu w Wydziale Finansów i Budżetu – umowa na zastępstwo”

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    25/04/2019
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi