Opis stanowiska pracy
Śląski Urząd Wojewódzki w KatowicachDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzkiŚląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Udostępnianie w ramach zasobów Archiwum Zlikwidowanych Przedsiębiorstw Państwowych dokumentacji osobowej oraz płacowej byłym pracownikom zlikwidowanych przedsiębiorstw, zakładów ubezpieczeń społecznych i sądów celem umożliwienia im uzyskania świadczenia emerytalnego, rentowego, renty rodzinnej a także ponownego przeliczenia już uzyskanego świadczenia czy ustalenia kapitału początkowego.
- Przejmowanie, sprawdzanie (pod kątem prawidłowości przygotowania dokumentów) i ewidencjonowanie akt z poszczególnych komórek organizacyjnych Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach celem ich właściwej archiwizacji.
- Prowadzenie instruktaży dla pracowników poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu celem zapewnienia prawidłowej archiwizacji wytwarzanej przez nich dokumentacji przekazywanej do Archiwum Zakładowego.
- Rozpatrywanie wniosków klientów Urzędu o udostępnianie dokumentacji z zasobu Archiwum Zakładowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego celem udzielenia im odpowiedzi co do dostępności żądanych materiałów.
- Udostępnianie zarchiwizowanych akt pracownikom Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego celem umożliwienia im prowadzenia danych postępowań administracyjnych lub spraw.
- Archiwizowanie dokumentacji kategorii A celem przekazania jej do właściwego Archiwum Państwowego.
- Archiwizowanie dokumentacji kategorii B celem przekazania jej do Archiwum Zakładowego.
- Inicjowanie i prowadzenie brakowania dokumentacji niearchiwalnej kategorii B nieprzydatnej do celów praktycznych, której okres przechowywania upłynął, po uzyskaniu zgody Archiwum Państwowego w celu jej zniszczenia.
Warunki pracyBudynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd.
Praca na przedmiotowym stanowisku jest narażona na występowanie uciążliwych i szkodliwych warunków pracy. Praca w niskich temperaturach przy dokumentacji zakurzonej, w narażeniu na działanie czynników biologicznych tj. mikroorganizmy, grzyby, roztocza, pleśnie, itp.
Wysiłek fizyczny związany z przenoszeniem, odkurzaniem i czyszczeniem dużej ilości dokumentacji a także z załadunkiem i rozładunkiem dokumentacji archiwalnej.
Prace prowadzone z zasobem archiwalnym (przyjmowanie, wypożyczanie, migracja dokumentów) wymagają wchodzenia na drabinę (praca na wysokości do 3 metrów).
Konieczność stosowania odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej.
Stanowisko pracy znajduje się na parterze budynku. Realizacja zadań wymaga korzystania z pomieszczeń magazynowych usytuowanych w suterenach budynku. Magazyny wyposażone są w przejezdne regały kompaktowe o wysokości 2,68 m (powierzchnia pomieszczeń to 537 m2 mieszcząca 6422 metrów bieżących dokumentacji). Dodatkowym wyposażeniem magazynu są drabiny aluminiowe, wózki transportowe, odkurzacz.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Wzory oświadczeń oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych wymaganych przy składaniu dokumentów aplikacyjnych znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW”.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data osobistego dostarczenia oferty do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną.
Oferty kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż przez okres 3 miesięcy od daty zatrudnienia wybranego kandydata w naborze. W okresie tym osoby, które brały udział w procedurze naboru mają prawo ich odbioru. Po upływie ww. okresu złożone dokumenty aplikacyjne będą niszczone.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: (032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: sierpień/wrzesień 2018 r.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracydoświadczenia zawodowego
na stanowiskach związanych z planowaniem budżetu lub/i prowadzeniem spraw finansowych lub/i księgowości
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustaw: o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej
- znajomość rozporządzenia PRM ws. instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
- umiejętność redagowania pism
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- przeszkolenie: kurs kancelaryjno-archiwalny I stopnia
- znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
- znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość rozporządzenia RM ws. wieku emerytalnego oraz wzrostu emerytur i rent inwalidzkich dla pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze
- orientacja na klienta, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru na stanowisko inspektora wojewódzkiego ds. archiwizacjikopia dokumentu potwierdzającego ukończenie kursu kancelaryjno-archiwalnego I stopniaDokumenty należy złożyć do: 2018-07-17
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu