Opis stanowiska pracy
Śląski Urząd Wojewódzki w KatowicachDyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor wojewódzkiŚląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
ul. Jagiellońska 25
40 - 032 Katowice
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- Prowadzenie postępowań w II instancji w związku z odwołaniami lub zażaleniami osób fizycznych i prawnych od decyzji lub na postanowienia wydane w I instancji przez starostów celem przygotowywania projektów aktów administracyjnych (decyzje i postanowienia).
- Bezpośrednia oraz telefoniczna obsługa klienta zewnętrznego (stron prowadzonych postępowań) w celu udzielenia informacji na temat przebiegu prowadzonego postępowania oraz udostępnienia akt sprawy.
- Prowadzenie postępowań nadzwyczajnych (z urzędu lub na wniosek) w celu przygotowania projektów decyzji, w tym także decyzji stwierdzających nieważność decyzji ostatecznych.
- Przygotowanie pisemnych odpowiedzi na skargi na wydane przez Wojewodę Śląskiego rozstrzygnięcia, kierowane do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach (WSA) w celu przedstawienia stanowiska Wojewody Śląskiego w danej sprawie.
- Przekazywanie dokumentacji i przygotowywanie pisemnego stanowiska w związku z odwołaniami od decyzji Wojewody Śląskiego, wydanymi w I instancji, kierowanymi do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie (GINB) celem ustosunkowania się do ich treści.
- Przygotowanie projektów pism celem udzielenia informacji i wyjaśnień osobom fizycznym i prawnym, a także organom administracji zespolonej oraz administracji architektoniczno – budowlanej I instancji w sprawach z zakresu administracji architektoniczno – budowlanej.
- Opracowanie sprawozdań, informacji, materiałów i opinii w zakresie zadań realizowanych w Oddziale w celu przekazania ich w ramach współpracy do komórek organizacyjnych Wydziału oraz Urzędu.
Warunki pracyBudynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na IV piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Praca w terenie (oględziny, wizje lokalne) związana z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi. Zagrożenie korupcją. Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz – dotyczy udziału w rozprawach administracyjnych. Kontakt ze stronami postępowań, starostwami, Głównym Urzędem Nadzoru Budowlanego.
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
Wzory oświadczeń wymaganych przy składaniu dokumentów znajdują się na stronie internetowej Urzędu: bip.katowice.uw.gov.pl, w zakładce ,,Praca ŚUW” (wzory oświadczeń).
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (liczy się data stempla pocztowego/ data dostarczenia do Urzędu).
Informacja o zakwalifikowaniu kandydatek/kandydatów do kolejnego etapu naboru oraz o metodach i technikach stosowanych na danym etapie będzie przekazywana kandydatkom/kandydatom przez pracowników Biura Organizacyjno-Budżetowego drogą telefoniczną lub – w razie niemożności skontaktowania się w ten sposób – drogą elektroniczną (e – mail).
Informację o niezakwalifikowaniu się do kolejnego etapu naboru, każda kandydatka/każdy kandydat może pozyskać drogą telefoniczną. Oferty można odebrać w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Po tym terminie Komisja zastrzega sobie prawo do zniszczenia dokumentów. Zachęcamy osoby niepełnosprawne do składania ofert.
Nasz Urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Dodatkowe informacje, w tym o wysokości proponowanego wynagrodzenia, można uzyskać pod numerami telefonów: (032) 20-77-246 lub (032) 20-77-796.
Planowany termin zatrudnienia: styczeń 2018 r.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracywykształcenie: wyższe na kierunku: architektura lub budownictwo lub prawo lub administracja
doświadczenie zawodowe/staż pracy1 rok doświadczenia zawodowego
doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z realizacją inwestycji budowlanych, w tym przygotowaniem dokumentacji formalnej i projektowej lub roczne doświadczenie zawodowe w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość ustaw: Prawo budowlane, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Prawo ochrony środowiska, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Prawo wodne, Prawo geodezyjne i kartograficzne, o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o samodzielności lokali mieszkalnych, o spółdzielniach mieszkaniowych oraz przepisów wykonawczych do tych ustaw
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość Kodeksu cywilnego (Księga II. Własność i inne prawa rzeczowe, przepisy dot. odpowiedzialności cywilnej)
- znajomość: ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o służbie cywilnej
- znajomość zarządzenia PRM ws. wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- znajomość Statutu i Regulaminu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
- rzetelność, terminowość, zorientowanie na osiąganie celów, nastawienie na rozwój, umiejętność negocjowania, skuteczna komunikacja, umiejętności analityczne, umiejętność współpracy w zespole, samodzielność, inicjatywa
- umiejętność obsługi komputera (pakiet biurowy Microsoft Office) na poziomie średniozaawansowanym
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe- w przypadku wykształcenia wyższego na kierunku: architektura lub budownictwo - studia podyplomowe z zakresu administracji publicznej lub w przypadku wykształcenia wyższego na kierunku prawo lub administracja - studia podyplomowe z zakresu budownictwa
- w przypadku wykształcenia wyższego na kierunku: architektura lub budownictwo - uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń
- znajomość orzecznictwa sądowo-administracyjnego z zakresu spraw dot. architektury i budownictwa
- znajomość ustaw: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie wojewódzkim
- umiejętność sporządzania decyzji administracyjnych i formułowania uzasadnień do nich
Dokumenty i oświadczenia niezbędne:- Życiorys/CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracykopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniakopia dokumentu potwierdzającego spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie posiadania uprawnień budowlanychDokumenty należy złożyć do: 2017-12-29
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu