Opis stanowiska pracy


Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw koordynacji świadczeń w Wydziale Polityki Społecznej, Oddział Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego w Delegaturze Urzędu

66-400 Gorzów Wielkopolski ul. Jagiellończyka 8

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Ustala, czy w sprawie mają zastosowanie przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego oraz rodzinnego kapitału opiekuńczego
  • Wymienia z instytucjami właściwymi krajów Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, informacje niezbędne do ustalenia przez te organy uprawnień do świadczeń rodzinnych i wychowawczych oraz rodzinnego kapitału opiekuńczego dla osób przebywających na terenie ich krajów, bądź dla członków rodzin tych osób przebywających w Polsce
  • Wydaje rozstrzygnięcia, w tym decyzje administracyjne, oraz przekazuje informacje o których mowa w art. 13a ust 2, w sprawach świadczenia wychowawczego realizowanego w zawiązku z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego
  • Wydaje decyzje orzekające o uprawnieniach do świadczeń rodzinnych
  • Weryfikuje wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego i rodzinnego kapitału opiekuńczego przekazanych przez organy właściwe i Zakład Ubezpieczeń Społecznych
  • Współdziała z organami właściwymi i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie koordynacji świadczeń
  • Udziela informacji na temat procedur związanych z przyznawaniem świadczeń rodzinnych i wychowawczych oraz rodzinnego kapitału opiekuńczego w krajach Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej oraz Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej
  • Współpracuje z instytucjami łącznikowymi i właściwymi w zakresie świadczeń rodzinnych, wychowawczych i rodzinnego kapitału opiekuńczego


Warunki pracy

 



  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele)

  • Narażenie na stres (szczególnie ze względu na charakter prowadzonych spraw i specyficznego klienta)

  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie

  • Praca w pomieszczeniu klimatyzowanym zlokalizowanym na XIII piętrze w budynku XV kondygnacyjnym

  • Zainstalowana winda

  • Zagrożenie korupcją



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Staż pracy: 1 rok w administracji publicznej
  • Znajomość przepisów prawa w zakresie koordynacji świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, rodzinnego kapitału opiekuńczego, ustawy „Za życiem”
  • Znajomość rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
  • Znajomość przepisów w zakresie kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej i zasad etyki korpusu służby cywilnej
  • Znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie: MS Word, MS Excel
  • Umiejętność komunikacji, organizacji pracy i orientacji na osiągnięcie rezultatów
  • Odporność na stres, rzetelność i terminowość, samodzielność i inicjatywa
  • Umiejętności analityczne, umiejętność współpracy
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka angielskiego, niemieckiego w stopniu komunikatywnym


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-05-29
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Lubuski Urząd Wojewódzki
    ul. Jagiellończyka 8
    66-400 Gorzów Wlkp.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    16/05/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi