Opis stanowiska pracy


Lubuski Urząd Wojewódzki w Gorzowie Wielkopolskim

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor wojewódzki do spraw wspierania rodziny w Wydziale Polityki Społecznej, Oddział Wspierania Rodziny i Systemu Pieczy Zastępczej

66-400 Gorzów Wielkopolski ul. Jagiellończyka 8

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Ocenia efektywność systemu opieki nad dzieckiem poprzez: a) gromadzi i sporządza sprawozdania rzeczowo-finansowych z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej; b) zasięga informacje o sposobie realizacji przez samorządy zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; c) sporządza raporty dot. sposobu realizacji zadań, wyniku postępowań kontrolnych itp.; d) przygotowuje inne informacje, wystąpienia i prezentacje
  • Prowadzi postępowania administracyjne w zakresie zezwoleń na prowadzenie: a) placówki opiekuńczo-wychowawczej; b) regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej; c) interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego
  • Prowadzi postępowania administracyjne w zakresie wydawania zezwoleń na przyjęcie do placówki opiekuńczo – wychowawczej dziecka ponad dopuszczalną liczbę miejsc
  • Współdziała z Ministrem Rodziny i Polityki Społecznej przy opracowywaniu, realizacji i finansowaniu programów z obszaru wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, w tym: a) rozpoznaje potrzeby (w tym finansowych) samorządów w zakresie realizowanych zadań z obszaru wspierania rodziny i pieczy zastępczej, b) przygotowuje umowy z samorządami, którym przyznano dofinansowanie na realizację zadań obszaru wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej; c) rozlicza dotacji i analizuje sprawozdania z realizacji zadania; d) kontroluje realizację programu
  • Przyjmuje klientów, rozpatruje skargi i wnioski w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej
  • Wprowadza, aktualizuje i usuwa z rejestru dane dotyczące: a) liczby miejsc w placówkach opiekuńczo - wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo - terapeutycznych oraz interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych, b) oznaczeń wojewody, który wydał zezwolenie na prowadzenie placówki opiekuńczo - wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo -terapeutycznej oraz interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego, c) informacji o likwidacji lub o cofnięciu zezwolenia na prowadzenie placówki opiekuńczo - wychowawczej, regionalnej placówki opiekuńczo -terapeutycznej oraz interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego
  • Sporządza wytyczne do realizacji przez jednostki samorządu terytorialnego zadań zleconych z zakresu administracji rządowej


Warunki pracy


  • Praca w terenie

  • Nietypowe godziny pracy

  • Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe

  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) 

  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie

  • Praca w pomieszczeniu klimatyzowanym zlokalizowanym na XIV piętrze w budynku XV kondygnacyjnym

  • Zainstalowana winda

  • Zagrożenie korupcją



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Co najmniej półroczne doświadczenie w obszarze wspierania rodziny i systemie pieczy zastępczej lub co najmniej 2 letnie doświadczenie w administracji
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Znajomość zasad służby cywilnej i etyki korpusu służby cywilnej
  • Znajomość przepisów prawa z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej; KPA; ustawy o finansach publicznych
  • Umiejętności pracy w zespole, w stresie
  • Empatia, asertywność, efektywna komunikacja
  • Łatwość nawiązywania kontaktu z dzieckiem
  • Znajomość obsługi sprawozdań w systemie CAS; obsługa programu Intracom
  • Znajomość obsługi pakietu biurowego Microsoft Office w zakresie: MS Word; MS Excel, MS Power Point
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
    Dokumenty należy złożyć do: 2023-03-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Lubuski Urząd Wojewódzki
    ul. Jagiellończyka 8
    66-400 Gorzów Wlkp.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    18/03/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi