Opis stanowiska pracy


Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku

Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor ochrony zabytków do spraw zabytków ruchomych Delegatura w Słupsku

80-852 Gdańsk ul. Dyrekcyjna 2/4 2-4

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • 1) prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z wydawaniem pozwoleń na prace i badania przy zabytkach ruchomych na terenie podległym delegaturze, wydawanie opinii ( przygotowanie projektów decyzji poprzez szczegółową analizę spraw, zebranej dokumentacji przedłożonej do wniosku i zgromadzonej w urzędzie , prowadzenie oględzin w sprawie na terenie podległym delegaturze
  • 2) prowadzenie postępowań związanych z nadzorem konserwatorskim ( prowadzenie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów dot. Ochrony i opieki nad zabytkami, wydawanie wytycznych konserwatorskich, decyzji nakazowych, prowadzenie postępowania egzekucyjnego względem zabytków położonych na terenie podległym delegaturze.
  • 3) Prowadzenie spraw związanych z włączeniem i wykreśleniem , aktualizacją, weryfikacją zabytków ruchomych, w tym zabytków techniki ( zabytkowe pojazdy) na terenie podległym delegaturze
  • 4) Ocena merytoryczna stanu zabytków ruchomych pod względem konserwatorskim w celu zapewnienia przestrzegania i stosowania przepisów dot. Ochrony i opieki nad zabytkami ruchomymi oraz wskazania właściwych rozwiązań ( zalecenia konserwatorski, decyzje nakazowe)na terenie podległym delegaturze
  • 5) Opiniowanie Gminnych Programów Opieki nad Zabytkami pod kątem ochrony zabytków pod kątem ochrony zabytków ruchomych
  • 6) Przygotowywanie materiałów odwoławczych na skargi, odwołania i zażalenia dotyczące prowadzonych postępowań w zakresie zabytków ruchomych wpisanych do rejestru zabytków, poprzez przyjęcie trybu realizacji zadań, szczegółową analizę wniosków , gromadzenie niezbędnych dokumentów oraz opracowywanie projektów pism, w celu udzielenia odpowiedzi do organu wyższej instancji
  • 7) Aktualizacja i weryfikacja w terenie gminnej ewidencji zabytków na obszarze podległym delegaturze
  • 8) Sporządzanie sprawozdań i zestawień w zakresie realizowanych zadań w celu dostarczenia bieżącej informacji na temat wyników, ilości i jakości załatwianych spraw.


Warunki pracy

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:


·          na stanowisku pracy nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia,


·          praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu,


·          większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej,


·          podstawowe wyposażenie na stanowisku to: komputer, telefon, drukarka,


·          pokój biurowy mieści się na parterze budynku,


·          brak podjazdów, toalety i przejścia niedostosowane dla osób niepełnosprawnych.


·          praca biurowa, czynności kontrolne przeprowadzane poza siedzibą Urzędu



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


W ofercie należy podać swoje dane kontaktowe: adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe historii sztuki lub konserwatorstwa lub konserwacji dzieł sztuki lub zarządzania dziedzictwem kulturowym i ochroną zabytków, znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, oraz przepisów wykonawczych, kodeks postępowania administracyjnego, ustawa o opłacie skarbowej, umiejętność interpretacji przepisów prawnych, umiejętność samodzielnej organizacji pracy, asertywność, umiejętność obsługi komputera

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
praca w zawodzie (w obszarze ochrony zabytków)

pozostałe wymagania niezbędne:

  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • • komunikatywność
  • • umiejętność efektywnej pracy w sytuacjach stresowych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji ( tylko w przypadku złożenia życiorysu wraz ze zdjęciem)
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-12-15
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Delegatura w Słupsku
    Punkt przyjęć korespondencji w sekretariacie na parterze.
    ul. Jaracza 6 , 76-200 Słupsk

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/12/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi