Opis stanowiska pracy
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w OlsztynieWarmińsko-Mazurski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
inspektor ochrony zabytków do spraw zabytków nieruchomych Wydział IZNRWojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie, ul. Podwale 1, 10-076 Olsztyn
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:- prowadzenie działań w celu przygotowania projektów postanowień, decyzji administracyjnych, zaleceń konserwatorskich i opinii w/s prac przy zabytkach nieruchomych, w zakresie uregulowanym przepisami ustawy z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisami prawa związanymi z w/w ustawą
- prowadzenie inspekcji i kontroli obiektów nieruchomych, w celu stwierdzenia stanu zachowania, określenia sposobu prawidłowości użytkowania, oceny zakresu i prawidłowości wykonywanych prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych, potwierdzonych protokołami z powyższych czynności oraz zakończonych stosownymi zaleceniami i właściwymi decyzjami. Uczestniczenie w komisjach konserwatorskich oceniających zakres i prawidłowość prowadzonych prac konserwatorskich, szczególnie w przypadku dofinansowania z budżetu państwa i innych źródeł. Prowadzenie administracyjnego postępowania egzekucyjnego, w celu wyegzekwowania obowiązków spoczywających na dysponentach zabytków. Prowadzi procedurę nakładania administracyjnych kar pieniężnych
- przygotowywanie i konsultowanie projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, decyzji o warunkach zabudowy, wnioski do właściwych organów nadzoru budowlanego i ochrony środowiska oraz terenowych organów administracji rządowej i samorządowej dotyczących wszczęcia postępowania administracyjnego bądź do prokuratury celem wszczęcia postępowania karnego
- przygotowywanie projektów wniosków i postanowień w celu uzgodnienia projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz zaopiniowania studiów i kierunków zagospodarowania przestrzennego, poprzez zbieranie niezbędnych informacji w tym zakresie i przekazywanie ich bezpośredniemu przełożonemu
- przygotowywanie materiałów i dostarczanie informacji w celu ustalenia zakresu ochrony obiektów i obszarów; zgłaszanie wnioski dotyczących kwalifikacji do wpisania wyżej wymienionych do rejestru zabytków oraz ustanowienia innych form ochrony zgodnie z ustawą
- przygotowywanie projektów pism, postanowień i decyzji w zakresie uregulowanym przepisami ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisami prawa powiązanymi z w/w ustawą, zwłaszcza ustawy o gospodarce nieruchomościami w celu zbycia lub podziału obiektu wpisanego do rejestru zabytków
- współpraca z innymi stanowiskami pracy w zakresie wymiany informacji odnośnie zabytków nieruchomych, współdziałanie na rzecz realizacji zadań statutowych WUOZ oraz udział w realizacji założeń Krajowego Programu Ochrony Zabytków oraz Regionalnego Programu Ochrony Zabytków. Prowadzenie spraw z zakresu inwestycji drogowej, decyzji o ustaleniu lokalizacji kolejowej lub decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji w zakresie użytku publicznego
Warunki pracy- praca administracyjno – biurowa w siedzibie Urzędu;
- narzędzia i materiały pracy – komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie);
- wyjazdy służbowe związane z inspekcjami i kontrolami obiektów zabytkowych, zmienne warunki atmosferyczne pracy w terenie;
- ograniczona możliwość poruszania się po budynku – brak wind, drzwi o odpowiedniej szerokości;
Inne informacje:W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
-Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientacje seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
-Uprzejmie informujemy kandydatów/kandydatki, że warunkiem spełnienia wymagań formalnych jest nadesłanie
w terminie wszystkich wymaganych dokumentów, w tym oświadczeń, listu motywacyjnego i życiorysu/CV
zawierających własnoręczny podpis aplikanta.
-Oświadczenia kandydatów o treści innej niż wskazana w ogłoszeniu o naborze uznawane będą za nieprawidłowe,
a tym samym aplikacje nie będą spełniać wymagań formalnych.
- Lista osób spełniająca wymogi formalne zostanie udostępniona w siedzibie Urzędu oraz w BIP Urzędu na stronie internetowej www.bip.wuoz.olsztyn.pl.
- Oferty niekompletne oraz złożone po terminie (liczy się data wpływu do Urzędu) nie będą rozpatrywane.
- Kandydaci/ kandydatki zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru zostaną poinformowani telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie jego przeprowadzenia.
- Po zakończeniu rekrutacji oferty odrzucone podlegają komisyjnemu zniszczeniu w ciągu 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (89) 521-85-32.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracyniezbędnewykształcenie: wyższe konserwatorstwo i zabytkoznastwo; ochrona dóbr kultury; historia sztuki; architektura; architektura krajobrazu; budownictwo; gospodarka przestrzenna; muzealnictwo; archeologia lub wyższe + studia podyplomowe w ww. kierunkach
doświadczenie zawodowe/staż pracyco najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego
w obszarze ochrony i opieki nad zabytkami
pozostałe wymagania niezbędne:- znajomość przepisów ustawy z zakresu: ochrony zabytków i opiece nad zabytkami; o ochronie przyrody; Kodeks Postępowania Administracyjnego; o planowaniu przestrzennym; o dostępie do informacji publicznej; o ochronie danych osobowych; o opłacie skarbowej. Rozporządzenia i inne akty wykonawcze do wymienionych ustaw
- umiejętność organizowania pracy własnej i stosowania przepisów dotyczących organizacji i zadać Urzędu
- umiejętność oceny i analizy problemów i spraw w różnych aspektach oraz umiejętność pracy w zespole
- obsługa urządzeń biurowych (komputer, skaner, kserokopiarka, aparat fotograficzny, fax)
- umiejętność prezentowania spraw ze swojego zakresu działania, udzielanie precyzyjnych i prawidłowych informacji przełożonym, współpracownikom, interesantom
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkoweDokumenty i oświadczenia niezbędne:- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyoświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboruDokumenty należy złożyć do: 2019-08-27
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu