Opis stanowiska pracy


Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku

Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

inspektor ochrony zabytków wydział ds. zabytków nieruchomych

80-852 Gdańsk ul. Dyrekcyjna 2-4

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • prowadzi postępowania administracyjne i przygotowuje projekty decyzji i postanowień poprzez szczegółową analizę spraw, gromadzenie niezbędnych dokumentów w celu zapewnienia nadzoru konserwatorskiego nad zabytkami nieruchomymi
  • prowadzi postepowania administracyjne dotyczące uzgadniania projektów decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego poprzez szczegółową analizę spraw
  • przygotowuje projekty opinii dotyczących formy i sposobu ochrony konserwatorskiej w celu spełnienia wymagań ustawowych
  • prowadzi kontrole i oględziny terenowe obiektów i obszarów wpisanych do rejestru zabytków , obiektów i obszarów figurujących w wojewódzkiej ewidencji zabytków , obiektów i obszarów objętych ustaleniami ochrony prawa miejscowego pod kątem ich zachowania i występujących zagrożeń , dokonuje oceny prowadzonych prac pod względem zgodności z wydanym pozwoleniem oraz formułuje zalecenia pokontrolne i przygotowuje projekty decyzji związanych z realizacją zaleceń.
  • dokonuje oceny merytorycznej dokumentacji technicznej prac projektowych pod względem konserwatorskim dla użytkowników i właścicieli obiektów w celu zapewnienia przestrzegania i stosowania przepisów dotyczących ochrony i opieki nad zabytkami nieruchomymi
  • opracowuje i przygotowuje materiał odwoławczy na skargi, odwołania i zażalenia dotyczące prowadzonych postępowań w zakresie zabytków nieruchomych i obszarów wpisanych do rejestru zabytków, poprzez przyjęcie trybu realizacji zadań , szczegółową analizę wniosków , gromadzenie niezbędnych dokumentów oraz opracowywanie projektów pism, w celu udzielenia odpowiedzi do organu wyższej instancji
  • współdziała w opiniowaniu Gminnych Programów Opieki nad Zabytkami pod kątem spełniania wymogów ochrony konserwatorskiej


Warunki pracy

praca biurowa, czynności kontrolne przeprowadzane poza siedzibą Urzędu. 


Miejsce i otoczenie organizacyjno- techniczne stanowiska pracy:


- na stanowisku pracy nie wystepują czynniki szkodliwe dla zdrowia


- praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu.


- większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej 


- podstawowe wyposażenie na stanowisku to: komputer, telefon, drukarka


pokój biurowy mieści sie na IV piętrze budynku pięciopietrowego, winda dojeżdza do IV piętra.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa

 


 


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe architektoniczne, konstrukcyjno-budowlane, konserwatorskie, historia sztuki, archeologiczne, administracyjne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przepisów wykonawczych, kodeks postępowania administracyjnego, prawo budowlane, ustawa o gospodarce nieruchomościami, ustawa o planowaniu i gospodarowaniu przestrzennym, ustawa o opłacie skarbowej, umiejętność interpretacji przepisów prawnych, umiejętność samodzielnej organizacji pracy, asertywność, umiejętność pracy w zespole.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r."
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Komunikatywność, umiejętność obsługi komputera, umiejętność efektywnej pracy w sytuacjach stresowych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.”
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2024-03-14
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku ulica Dyrekcyjna 2-4, 80-852 Gdańsk, Punk przyjęć korespondencji znajduje się na parterze , pokój 129.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    04/03/2024
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi