Opis stanowiska pracy


Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Szczecinie

Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny specjalista w Wydziale Budżetu i Finansów

70-502 Szczecin Wały Chrobrego 4

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Dekretowanie i ewidencjonowanie operacji gospodarczych dotyczących budżetu WIOŚ
  • Sporządzanie informacji o realizacji budżetu wraz ze wskazaniem zaangażowania środków finansowych
  • Przygotowywanie na podstawie ewidencji księgowej sprawozdań budżetowych, fonansowych i statystycznych
  • Przeprowadzanie analizy wyciągów bankowych w celu sprawdzenia prawidłowości przekazania środków na fundusze, przygotowanie przelewów do elektronicznego podpisu
  • Przygotowywanie projektów dokumentacji procedur, metod i sposobów prowadzenia gospodarki finansowej oraz procesów związanych z gromadzeniem i rozdysponowywaniem środków publicznych oraz gospodarowaniem mieniem
  • Współpraca w sprawie rozpatrywania wniosków o rozłożenie na raty i o umorzenie należności ze stanowiskiem do spraw egzekucji (pracownikiem Wydziału Prawnego) w celu efektywnego dochodzenia należności i urealnienia ich wysokości oraz z wydziałami merytorycznymi w celu pozyskania należności przed przystąpieniem do prowadzenia postępowania egzekucyjnego przez Wydział Prawny
  • Współpraca z Głównym Księgowym przy kontroli wewnetrznej
  • Obsługa i prowadzenie w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR zapotrzebowań na środki na wydatki, wprowadzanie decyzji o rezerwy BP, sprawozdań z możliwością podpisu z upoważnienia Kierownika Jednostki


Warunki pracy

praca w siedzibie urzędu,


oświetlenie dzienne i sztuczne,


obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie,


kontakt z klientem wewnętrznym i zewnętrznym,


praca wymagająca dobrej komunikatywności oraz odporności na stres,


stanowisko pracy znajduje się w przyziemiu budynku, winda, brak podjazdów, bariery architektoniczne: schody, urządzenia higieniczno – sanitarne na każdej kondygnacji,


stanowisko pracy wyposażone jest w monitor ekranowy, komputer, drukarkę sieciową, telefon.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

  • Wyniki naboru opublikowane bedą po zakończeniu procedury naboru w BIP KPRM, BIP WIOŚ w Szczecinie oraz w siedzibie urzędu.

  • Oświadczenia kandydatów o treści innej niż wskazana w ogłoszeniu o naborze uznane będą za nieprawidłowe, a tym samym aplikacje te nie będą spełniać wymagań formalnych.

  • CV i list motywacyjny muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem.


 



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
powyżej 5 lat w księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
  • znajomość przepisów ustawy o rachunkowości
  • znajomość przepisów ustawy kodeksu postepowania administracyjnego
  • znajomość przepisów ustawy ordynacji podatkowej
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • szkolenia z zakresu tematyki ksiegowości budżetowej
  • znajomość obsługi systemów: TREZOR, bankowość elektroniczna NBP, finansowo ksiegowy
  • znajomość systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją lub równoważnych
  • Znajomość języka angielskiego lub niemieckiego na poziomie komunikatywnym
  • znajomość przepisów ustawy prawo zamówień publicznych


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/ł współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 - 1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
  • Oświadczenie kandydatki/kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopie dokumentów potwierdzających ukończone kursy i szkolenia z zakresu tematyki ksiegowości budżetowej
  • kopia dokumentu potwierdzajacego znajomość znajomość jezyka angielaskiego lub niemieckiego w stopniu komunikatywnym lub oświadczenie o stopniu znajomości języka obcego
  • oświadczenie kandydatki/kandydata o znajomości obsługi systemów: TREZOR, bankowość elektroniczna NBP, finansowo-księgowy
  • oświadczenie kandydatki/kandydata o znajomości systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją lub równowaznych

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-05-05
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Szczecinie
    ul. Wały Chrobrego 4
    70-502 Szczecin
    z dopiskiem ,,Oferta pracy – główny specjalista"

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    23/04/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Podobne oferty pracy

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi