Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Starachowicach

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
w Starachowicach
ul. Aleja Armii Krajowej 29
27 - 200 Starachowice

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową.
  • Planowanie i realizacja budżetu komendy powiatowej.
  • Prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej.
  • Analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej.
  • Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych).
  • Nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej.
  • Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz w komendzie powiatowej.
  • Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez komendanta powiatowego, dotyczących prowadzenia rachunkowości.


Warunki pracy

Miejsce pełnienia pracy: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Starachowicach, 27-200 Starachowice, ul. Aleja Armii Krajowej 29.
Praca administracyjno – biurowa w systemie codziennym (od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30), powyżej 4 godzin dziennie przy komputerze. Obsługa innych urządzeń biurowych. Praca w budynku na pierwszym piętrze. Oświetlenie sztuczne i naturalne. Brak windy i podjazdów. Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- stanowisko pracy mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, zgodnie z przepisami art. 5 ustawy o służbie cywilnej
• w ofercie należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e – mail, numer telefonu. Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane (za datę ich złożenia uważa się datę wpływu do sekretariatu Komendy Powiatowej PSP w Starachowicach, tj. do dnia 25.09.2017 r., do godz. 15.30),
• kompletne aplikacje to takie, które zawierają wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia,
• nabór na stanowisko głównego księgowego w korpusie służby cywilnej w KP PSP Starachowice będzie przeprowadzany w następujących etapach:
1) wstępna ocena ofert oraz ustalenie listy kandydatów/kandydatek spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze,
2) lista kandydatów/kandydatek (zawierająca imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania) zostanie niezwłocznie umieszczona na stronie komendy oraz na stronie BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów http://bip.kprm.gov.pl/
3) osoby spełniające wymogi formalne zostaną telefonicznie poinformowani o terminach:
* testu pisemnego ze znajomości ustaw: o rachunkowości, o finansach publicznych,
ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych oraz ustawy o Państwowej Straży
Pożarnej
* rozmowy kwalifikacyjnej dla osób, które uzyskały co najmniej 50% punktów z ww.
testu,
4) wybór kandydata,
Ostateczną decyzję w sprawie przyjęcia kandydata/kandydatki do służby cywilnej w Państwowej Straży Pożarnej podejmie Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Starachowicach.
• zatrudnienie zgodnie z art. 35 ust. 3 ustawy o służbie cywilnej (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1345
ze zm.) z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony,
• oferty niespełniające kryteriów naboru oraz kandydatów/kandydatek, którzy nie zakwalifikowali się do kolejnych etapów postępowania kwalifikacyjnego, będą do odbioru w sekcji organizacyjno – kadrowej Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starachowicach w terminie do 2 tygodni od daty zakończenia postępowania kwalifikacyjnego. Nieodebrane oferty zostaną komisyjnie zniszczone w terminie 30 dni od daty zakończenia postępowania kwalifikacyjnego,
• dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 41 274 53 89 w. 29.

Koperty z ofertami należy składać z dopiskiem: „Nabór na stanowisko główny księgowy”.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie Średnie, ekonomiczne: ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej
(przy jednoczesnym spełnieniu wymogu posiadania co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości)

lub

wyższe ekonomiczne: ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich
(przy jednoczesnym spełnieniu wymogu posiadania co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości)

lub

wyższe uzupełnione ekonomicznymi studiami podyplomowymi(przy jednoczesnym spełnieniu wymogu posiadania co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości)
W przypadku niespełnienia żadnego z wymagań w zakresie wykształcenia i praktyki w księgowości:
W przypadku niespełnienia żadnego z wymagań w zakresie wykształcenia i praktyki w księgowości:

wpis do rejestru biegłych rewidentów

lub

posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia






doświadczenie zawodowe/staż pracy

doświadczenia zawodowego
doświadczenie w pracy w komórkach finansowych w jednostkach budżetowych

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Biegła znajomość ustaw: o finansach publicznych, o rachunkowości, o zamówieniach publicznych, o ubezpieczeniach społecznych, ustaw podatkowych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o Państwowej Straży Pożarnej, o ochronie przeciwpożarowej, o służbie cywilnej, 2.Bardzo dobra znajomość obsługi pakietu Office, 3.Umiejętność pracy w zespole, 4.Umiejętność pracy pod presją czasu, 5.Umiejętność nawiązywania kontaktów, 6.Umiejętność biegłego posługiwania się narzędziami informatycznymi, 7.Znajomość obsługi bankowości elektronicznej.
  • Nieskazanie za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe oraz pełna zdolność do czynności prawnych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
  • Korzystanie z pełni praw publicznych


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • Życiorys/CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • kserokopia dowodu osobistego
    • oświadczenie kandydata/kandydatki o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe oraz pełna zdolność do czynności prawnych
    • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadane obywatelstwo
    • W przypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego - kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej
    • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2017-09-25
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    07/09/2017
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi