Opis stanowiska pracy


Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy

Komenda Powiatowa
Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach
ul. 11 Listopada 16
64-600 Oborniki

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową.
  • Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza na: wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej; zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę powiatową; przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych; zapewnieniu terminowego ściągania należności.
  • Analizowanie wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy powiatowej.
  • Prowadzenie wewnętrznej kontroli dokumentów oraz operacji gospodarczych (kontroli w zakresie legalności).
  • Nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczenia inwentaryzacji majątku komendy powiatowej.
  • Prowadzenie pełnej księgowości zgodnie z ustawą o rachunkowości i zakładowym planem kont.
  • Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych z planem finansowym.
  • Księgowanie operacji finansowych w programie księgowym.
  • Weryfikacja wyników inwentaryzacji majątku skarbu państwa będącego w dyspozycji komendanta.
  • Prowadzenie elektronicznej obsługi systemów bankowych.
  • Sporządzanie pełnej sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
  • Planowanie, realizacja i rozliczanie wydatków budżetowych i pozabudżetowych Komendy.


Warunki pracy

• Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań
praca administracyjno – biurowa w systemie codziennym od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 - 15.30 w siedzibie tut. jednostki, możliwość wyjazdów służbowych w ramach narad szkoleniowych
• Miejsce i otoczenie organizacyjno – techniczne stanowiska pracy:
Stres związany z posiadaniem odpowiedzialności materialnej oraz kontrolami prowadzonymi przez organy zewnętrzne, praca przy monitorze powyżej 4 godzin dziennie, narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, niszczarka, skaner, fax; budynek dwukondygnacyjny, praca na piętrze, budynek niedostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (brak podestów i wind). Oświetlenie w pomieszczeniu pracy naturalne i sztuczne.


Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
1. Dokumenty należy składać do dnia 30 kwietnia 2018 r. w sekretariacie Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Obornikach, ul. 11 Listopada 16,
64-600 Oborniki lub przesyłać pocztą w zamkniętych kopertach z dopiskiem
„Nabór do KSC Główny Księgowy”. W przypadku składania ofert pocztą liczy się data stempla pocztowego. Oferty otrzymane po terminie i nie spełniające wymagań określonych w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane.
W dokumentach aplikacyjnych należy podać dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres e-mail, numer telefonu.
2. Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną zakwalifikowani do dalszych etapów rekrutacji, o czym zostaną powiadomieni telefonicznie lub e-mailowo.
3. W ciągu 1 miesiąca od dnia publikacji wyniku naboru istnieje możliwość odbioru złożonych dokumentów.
4. Rekrutację prowadzi Komisja Kwalifikacyjna powołana przez Komendanta Powiatowego PSP w Obornikach. Informacje o wynikach poszczególnych etapów zostaną zamieszczone na stronie internetowej Komendy www.kppsp-oborniki.pl, na tablicy ogłoszeń w siedzibie KP PSP w Obornikach. Informacje w sprawie naboru można uzyskać w sekcji ds. organizacyjno – kadrowych KP PSP w Obornikach,
tel. 612220683.
5. Postępowanie kwalifikacyjne odbędzie się w trzech etapach:
I etap: weryfikacja wymaganych dokumentów pod względem formalnym przez Komisje Kwalifikacyjną;
II etap: test wiedzy – ocenie będzie podlegać znajomość oraz zastosowanie w praktyce zasad księgowania operacji finansowych oraz znajomość przepisów z zakresu spraw finansowo - księgowych.
III etap: rozmowa kwalifikacyjna Komendanta Powiatowego w Obornikach z kandydatami w obecności Komisji Kwalifikacyjnej. Do trzeciego etapu postępowania kwalifikacyjnego przechodzą osoby, które spełnią warunek zaliczenia testu wiedzy.
6. Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkowa, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualna czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy

wykształcenie: średnie ukończona szkoła średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna



doświadczenie zawodowe/staż pracy

6 lat doświadczenia zawodowego
praktyki w księgowości

pozostałe wymagania niezbędne:

  • lub ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3 – letniej praktyki w księgowości ; lub wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów; lub posiadanie świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub certyfikatu księgowego, wydanych na podstawie odrębnych przepisów.
  • Nieposzlakowana opinia
  • Znajomość obowiązujących przepisów dotyczących finansów publicznych i rachunkowości oraz zamówień publicznych
  • Praktyczna znajomość oprogramowania księgowo – finansowego, obsługi bankowej
  • Umiejętność obsługi komputera (MS Office Word, Excel) oraz innych urządzeń biurowych
  • Dobra organizacja pracy, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, odpowiedzialność
  • Uregulowany stosunek do służby wojskowej (dotyczy mężczyzn).
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Doświadczenie z zakresu księgowości w jednostkach budżetowych
  • Znajomość specyfiki służby i pracy w Państwowej Straży Pożarnej
  • Znajomość ustawy o PSP, ustawy o służbie cywilnej i przepisów wykonawczych
  • Umiejętność analitycznego myślenia, asertywność, umiejętność przekonywania, umiejętność konsultacji kwestii drażliwych, umiejętność rozwiązywania konfliktów w zespole
  • Prawo jazdy kat. B


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • Życiorys/CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Kopia dowodu osobistego
  • Kopia innych dokumentów potwierdzających ukończone kursy i szkolenia
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego albo kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie polskiego obywatelstwa
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • kopia prawa jazdy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2018-04-30
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    19/04/2018
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi