Opis stanowiska pracy
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Szczecinie Zachodniopomorski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny księgowy w Wydziale Finansowo-Księgowym 72-002 Lubieszyn LUBIESZYN 10J
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - Prowadzi rachunkowość jednostki oraz pełną księgowość zgodnie z obowiązującą ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości
- Realizuje czynności związane z zarządzaniem środkami pieniężnymi i wykonywaniem dyspozycji środkami pieniężnymi
- Sporządza sprawozdania budżetowe, finansowe oraz analizy z wykonania budżetu jednostki
- Opracowuje projekt budżetu dochodów i wydatków jednostki oraz zapewnia sprawną realizację planu dochodów i wydatków, w tym w w dokonywaniu zmian
- Opracowuje projekty regulacji wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości oraz projekt polityki rachunkowości, w tym zakładowego planu kont
- Prowadzi pełną księgowość w systemie finansowo-księgowym
- Dokonuje rozliczeń bankowych
- Zapewnia terminową wypłatę wynagrodzeń oraz rozliczania z ZUS i US
- Sprawuje nadzór w zakresie wynikającym z ustawy o finansach publicznych nad zakupami środków trwałych, niematerialnych i wyposażenia oraz prowadzenie ewidencji
- Wykonuje inne, nie wymienione wyżej zadania, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez kierownictwo jednostki należą do kompetencji głównego księgowego
Warunki pracy Budynek parterowy. Stanowisko pracy zorganizowane w pomieszczeniu biurowym z dostępem do światła dziennego. Praca przy monitorze ekranowym w wymuszonej pozycji ciała powyżej 4 godzin dziennie. Stanowisko wyposażone jest w komputer, monitor ekranowy, skaner, drukarkę i telefon. Ośiwtlenie naturalne i sztuczne. Na stanowisku pracy występują zadania wymagające skupienia , koncentracji uwagi, zdyscyplinowania, dokładności, skrupulatności, komumikatywności oraz zrównoważania emocjonalnego.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Weryfikacja spełnienia przez kandydatów wymagań formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części " dokumenty i oświadczenia niezbędne " - za kompletne oferty uznane będą oferty zawiarające wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe wyższe ekonomiczne ( 3 lata doświadczenia) lub średnie ekonomiczne ( 6 lat doświadczenia) zgodnie z art. 54 ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. u. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) tj. ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3 letniej praktyki w księgowości lub ukończenie średniej, policealnej lub maturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6 letniej praktyki w księgowości lub wpisanie do rejestru biegłych księgowych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
praktyki w księgowości budżetowej , dla średniego wykształcenia oraz co najmniej 6 letnia praktyka w księgowości budżetowej
pozostałe wymagania niezbędne: - Praktyczna wiedza na temat zagadnień związanych z rachunkowością budżetową ( plany kont, klasyfikacja budżetowa)
- Znajomość ustawy o finansach publicznych, prawa podatkowego, zasad rachunkowości oraz przepisów ubezpieczeń społecznych
- Znajomość przepisów z zakresu sprawozdawczości budżetowej, przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz aktów wykonawczych
- Umiejętność analitycznego myślenia, podejmowania decyzji i odpowiedzialność, bardzo dobra organizacja pracy, umiejętność współpracy, rzetelność oraz radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Znajomość przepisów prawa z zakresu ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość zasad naliczania i rozliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej
- Posiadanie nienagannej opinii
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Prawo jazdy kat. B
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu , przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - Znajomość programu Trezor
- Znajomość programu Płatnik i Pfron
- Znajomość systemu bankowości elektronicznej NBP
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B
- Oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2025-12-09
Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Szczecinie Lubieszyn 10J, 72-002 Dołuje ( pocztą lub osobiście w sekretariacie Inspektoratu)