Opis stanowiska pracy


Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi

Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

główny księgowy do spraw Główny Księgowy Urzędu w Biurze Kadr, Płac i Budżetu

90-926 Łódź Piotrkowska 104

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi, przeprowadza wstępną kontrolę zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w celu wyeliminowania nieprawidłowości
  • prowadzi rachunkowość ŁUW - dysponenta III stopnia w celu zapewnienia terminowej i prawidłowej realizacji wydatków i dochodów budżetowych określonych w planach finansowych, zadań pozabudżetowych oraz realizacji wydatków ze środków unijnych
  • nadzoruje opracowywanie materiałów planistycznych w układzie tradycyjnym (w perspektywie 1 roku) i zadaniowym (w perspektywie 3 lat budżetowych)
  • współpracuje i prowadzi korespondencję z wydziałami merytorycznymi w celu zapewnienia rytmicznego wykonania planu wydatków oraz udziela niezbędnych wyjaśnień podmiotom przeprowadzającym kontrolę w ramach wydatkowanych środków oraz gromadzonych dochodów budżetowych
  • przekazuje i podpisuje w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu TREZOR sprawozdania, roczny harmonogram realizacji wydatków budżetowych, miesięczne zapotrzebowanie na środki na wydatki budżetowe w podziale na kolejne dni robocze oraz zmiany limitu dziennego środków na wydatki budżetowe, informację o kwotach środków na wydatki budżetowe planowane do uruchomienia w danym miesiącu w podziale na kolejne dni robocze i rodzaje wydatków oraz plany finansowe
  • sprawuje nadzór nad przyjmowaniem, analizą i kontrolą formalno-rachunkową zobowiązań Skarbu Państwa - Wojewody Łódzkiego dotyczących wyroków sądowych, postanowień i ugód w celu zapewnienia terminowej i zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji w/w zobowiązań
  • współpracuje przy opracowywaniu projektów uregulowań wewnętrznych, procedur i wytycznych oraz dokonuje ich aktualizacji. Prowadzi doradztwo w zakresie spraw finansowo-księgowych oraz zagadnień realizowanych przez dysponenta III stopnia, celem podnoszenia kwalifikacji i umiejętności pracowników oraz zwiększenia jakości wykonywanej przez nich pracy
  • nadzoruje i weryfikuje sporządzane sprawozdanie w ramach dysponenta III stopnia w celu kontroli ich rzetelności, kompletności i wyeliminowania ewentualnych pomyłek.


Warunki pracy

czynniki uciążliwe: zagrożenie korupcją, stres wynikający z odpowiedzialności za prawidłową realizację budżetu, stres związany z odpowiedzialnością za środki finansowe,  stres wynikający z konieczności dotrzymania terminów wynikających z przepisów prawa.


Kontakty zewnętrzne: kilka razy w miesiącu kontakty telefoniczne z kontrahentami w celu wyjaśnienia dokonywanych operacji gospodarczych, kontakty telefoniczne z bankami.
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych; istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach inwalidzkich.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami

Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 7800- 8500 zł + dodatek stażowy


Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2022 r., poz.1691).


Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.


Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.


W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.


Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).


Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru.


Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 664-16-60 lub 42 664-16-52



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: wyższe ekonomiczne

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w służbach finansowo-księgowych



pozostałe wymagania niezbędne:

  • przeszkolenia: kurs księgowości budżetowej
  • aktualne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,, poufne’’ lub wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
  • znajomość przepisów z zakresu ustawy o finansach publicznych, rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, podatku dochodowego od osób fizycznych, systemu ubezpieczeń społecznych, prawa pracy, ochrony danych osobowych, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o pracownikach urzędów państwowych, prawa budowlanego, kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenie, postępowania egzekucyjnego w administracji, w sprawie zwierzyny bezprawnie pozyskanej, kpc, kodeksu wykroczeń, ordynacji podatkowej, prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, kk, kpa.
  • umiejętność obsługi programów komputerowych, kierowania pracą zespołu i współpracy w pracownikami z innych komórek organizacyjnych, asertywność oraz zdolność argumentowania i przekonywania do swojego zdania, odporność na stres, komunikatywność, rzetelność i odpowiedzialność za powierzone do realizacji zadania, umiejętność motywowania pracowników do efektywnego wykonywania zadań oraz zdolność przekazywania wiedzy.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • kursy księgowości
  • umiejętność korzystania z Internetu, obsługa systemu informacji prawnej ..LEX’’ lub innego elektronicznego publikatora aktów prawych, posługiwanie się pocztą elektroniczną


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • list motywacyjny podpisany odręcznie
  • aktualne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,, poufne’’ lub wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-06-01
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Punkt Obsługi Klienta bud.C
    90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
    z dopiskiem Oferta pracy nr 121155

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    22/05/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi