Opis stanowiska pracy
Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
główny księgowy do spraw Główny Księgowy Urzędu w Biurze Kadr, Płac i Budżetu 90-926 Łódź Piotrkowska 104
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - wykonuje dyspozycje środkami pieniężnymi, przeprowadza wstępną kontrolę zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych w celu wyeliminowania nieprawidłowości
- prowadzi rachunkowość ŁUW - dysponenta III stopnia w celu zapewnienia terminowej i prawidłowej realizacji wydatków i dochodów budżetowych określonych w planach finansowych, zadań pozabudżetowych oraz realizacji wydatków ze środków unijnych
- nadzoruje opracowywanie materiałów planistycznych w układzie tradycyjnym (w perspektywie 1 roku) i zadaniowym (w perspektywie 3 lat budżetowych)
- współpracuje i prowadzi korespondencję z wydziałami merytorycznymi w celu zapewnienia rytmicznego wykonania planu wydatków oraz udziela niezbędnych wyjaśnień podmiotom przeprowadzającym kontrolę w ramach wydatkowanych środków oraz gromadzonych dochodów budżetowych
- przekazuje i podpisuje w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu TREZOR sprawozdania, roczny harmonogram realizacji wydatków budżetowych, miesięczne zapotrzebowanie na środki na wydatki budżetowe w podziale na kolejne dni robocze oraz zmiany limitu dziennego środków na wydatki budżetowe, informację o kwotach środków na wydatki budżetowe planowane do uruchomienia w danym miesiącu w podziale na kolejne dni robocze i rodzaje wydatków oraz plany finansowe
- sprawuje nadzór nad przyjmowaniem, analizą i kontrolą formalno-rachunkową zobowiązań Skarbu Państwa - Wojewody Łódzkiego dotyczących wyroków sądowych, postanowień i ugód w celu zapewnienia terminowej i zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji w/w zobowiązań
- współpracuje przy opracowywaniu projektów uregulowań wewnętrznych, procedur i wytycznych oraz dokonuje ich aktualizacji. Prowadzi doradztwo w zakresie spraw finansowo-księgowych oraz zagadnień realizowanych przez dysponenta III stopnia, celem podnoszenia kwalifikacji i umiejętności pracowników oraz zwiększenia jakości wykonywanej przez nich pracy
- nadzoruje i weryfikuje sporządzane sprawozdanie w ramach dysponenta III stopnia w celu kontroli ich rzetelności, kompletności i wyeliminowania ewentualnych pomyłek.
Warunki pracy czynniki uciążliwe: zagrożenie korupcją, stres wynikający z odpowiedzialności za prawidłową realizację budżetu, stres związany z odpowiedzialnością za środki finansowe, stres wynikający z konieczności dotrzymania terminów wynikających z przepisów prawa.
Kontakty zewnętrzne: kilka razy w miesiącu kontakty telefoniczne z kontrahentami w celu wyjaśnienia dokonywanych operacji gospodarczych, kontakty telefoniczne z bankami.
Inne: długotrwała praca przy komputerze, wymuszona pozycja ciała, praca w godzinach nadliczbowych; istnieją bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku - utrudniony dostęp dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Proponowane wynagrodzenie zasadnicze: 7800- 8500 zł + dodatek stażowy
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej każdy z kandydatów na pracownika służby cywilnej jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów (Dz. U. z 2022 r., poz.1691).
Do składania ofert zachęcamy również osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności.
Oferta złożona po terminie lub niezawierająca wszystkich "Wymaganych dokumentów i oświadczeń" nie podlega rozpatrzeniu.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową za datę złożenia oferty uważa się datę jej nadania w polskiej placówce pocztowej.
Kandydaci spełniający wymagania formalne, którzy po analizie ofert - zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru, będą powiadomieni o terminie jego przeprowadzenia. Prosimy o podawanie adresów e-mailowych (informacja o dalszych etapach może być przesłana w formie elektronicznej).
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone po upływie 3 miesięcy od daty zakończenia naboru.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 42 664-16-60 lub 42 664-16-52
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy niezbędne wykształcenie: wyższe ekonomiczne
doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego
w służbach finansowo-księgowych
pozostałe wymagania niezbędne: - przeszkolenia: kurs księgowości budżetowej
- aktualne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,, poufne’’ lub wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- znajomość przepisów z zakresu ustawy o finansach publicznych, rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, podatku dochodowego od osób fizycznych, systemu ubezpieczeń społecznych, prawa pracy, ochrony danych osobowych, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o pracownikach urzędów państwowych, prawa budowlanego, kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenie, postępowania egzekucyjnego w administracji, w sprawie zwierzyny bezprawnie pozyskanej, kpc, kodeksu wykroczeń, ordynacji podatkowej, prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, kk, kpa.
- umiejętność obsługi programów komputerowych, kierowania pracą zespołu i współpracy w pracownikami z innych komórek organizacyjnych, asertywność oraz zdolność argumentowania i przekonywania do swojego zdania, odporność na stres, komunikatywność, rzetelność i odpowiedzialność za powierzone do realizacji zadania, umiejętność motywowania pracowników do efektywnego wykonywania zadań oraz zdolność przekazywania wiedzy.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
wymagania dodatkowe - kursy księgowości
- umiejętność korzystania z Internetu, obsługa systemu informacji prawnej ..LEX’’ lub innego elektronicznego publikatora aktów prawych, posługiwanie się pocztą elektroniczną
Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- list motywacyjny podpisany odręcznie
- aktualne poświadczenia bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,, poufne’’ lub wyrażenia zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracyDokumenty należy złożyć do: 2023-06-01
Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Punkt Obsługi Klienta bud.C
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
z dopiskiem Oferta pracy nr 121155