Dziękujemy za korzystanie z infoPraca. Data wydruku 17/12/2017.

General Ledger Team Manager with German

Kraków, małopolskie

Hays Accountancy Finance

Opis stanowiska pracy

General Ledger Team Manager with German
Kraków
NR REF.: 1093636

For our Client we are building the structures from the scratch and we are looking for experienced GL professionals with fluency in English and one of the following languages:German, Swedish or Flemish.

As a team manager in General Accounting team you will be responsible for:
  • Drive teams performance for month and year end, ensuring all activities, up to and including the first narratives are completed which includes understanding and articulating the impact of the results
  • Responsible for the maintenance of a complete and accurate Fixed Assets register and report preparation including review and understanding of variances month on month basis
  • Preparation of monthly / quarterly schedules, trend and variance analysis including narratives and impact understanding
  • Preparation and full understanding of the balance sheet reconciliations
  • Closely monitor AP / AR/ Payroll / Tax processes for end to end ownership of financials
  • Responsible for the model, baseline data and collection, trend graphs and comparatives
  • Responsible for all customer standard reporting and validation where contractual obligations allow
  • Updating and maintaining best in class Knowledge Transfer documents, alongside the business finance teams
  • Acts as the gatekeeper for the General accounting ensuring compliance with standard processes & controls

We are looking for professional (at least 6 years of experience) with previous experience in GL area and team management. Fluency in English and German with advanced knowledge of Excel is essential.

Our Client offers rare opportunity to play an important role in new established company structure together with opportunity tobuild your team

It's just a general view of the new project. If you would like to find more details, please send your CV in English via “Apply” button.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
06/11/2017
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse
do góry