Opis stanowiska pracy
General Ledger Team Leader with German
Kraków
NR REF.: 1192739
For our client with an SSC located in Kraków, we are looking for a
GL Team Leader with German.
Your responsibilities:- Leading the General Ledger team and overseeing daily operations
- Preparation and posting of journal entries
- Preparation of financial statements
- Performing month-end and year-end closure activities
- Reconciling intercompany balances
- Maintaining General Ledger Master data
- Performing balance sheet reconciliations, including cash transactions reconciliation
- Analyzing, maintaining, and reporting fixed assets
- Ensuring accurate and timely delivery of required financial reports
- Updating financial data in databases to ensure accuracy and availability when needed
- Cooperating with internal and external auditors
- Participating in global improvement projects, initiating process improvements, and assisting with other accounting projects
- Assisting senior accountants in the preparation of monthly/yearly closings
- Cooperating with the local finance team and other departments
Requirements:- Proven experience in the GL area in an SSC/BPO environment
- Advanced German (min. B2) and English (min. B2)
- Bachelor39s or Master’s degree, preferably in Finance or Accounting
- Strong leadership skills and experience in team management
- Knowledge of Microsoft Office, especially strong MS Excel skills
- Ability to learn quickly, process-oriented, and a team player
Our client offers:- Employment contract
- Hybrid work model
- Employee benefits: annual bonus, Cafeteria platform, private medical healthcare
If you want to know more about this opportunity, don’t hesitate to send your resume
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 26/04/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa