Opis stanowiska pracy
General Ledger Accountant
Gdansk
NR REF.: 1193259
Your new company
A global technology company that has been transforming the way people work, empowering companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth.
Your new role
The General Ledger Accountant will ensure that all reconciliations and accounting procedures are performed to Group standards, ensuring that maximum customer satisfaction is achieved, and service levels are met or exceeded for all customer requirements.
More importantly, you will be responsible for the following:
• Reconcile and agree intercompany trading accounts and intercompany balances and correct reporting to the Group.• Carry out month-end close processes for the General Ledger and posting of month-end journals, ensuring the accuracy of financial statements.• Manage general reconciliation processes, in particular ensuring that all reconciling items are identified, and appropriate journal corrections are made on a timely basis.• Ensure that all reconciliations are performed and recorded consistently according to guidelines and completed on time to ensure that month-end deadlines are met.• Make sure that all reconciliations are approved in accordance with group procedures.• Ensure that any system errors are reported to the Competency Centre and are resolved in a timely manner.• Ensure that performance is in line with Key Performance Indicators (KPIs) and Service Level Agreements (SLAs)• Supporting accounting activities from multiple Op Cos• Ensure that adequate financial controls are in place, including compliance with SOX and ensuring that internal and external audit requirements are met.
What you39ll need to succeed
To be successful in this position, you should have experience with month-closing activities as a GL accountant or similar position. We are looking for someone with excellent analytical and communication skills. Understanding of the entire accounting cycle is required. Fluency in English is very important for this position. We prefer education in fields such as finance, accounting, and economics. Knowledge of Oracle will be an additional asset.
What you39ll get in return
• Exciting and stable career in a renowned, international organisation• Hybrid model of work (2 days/ week in the office)
• Possibility of obtaining an indefinite-term contract after 6 months.• Multisport Card• Benefit System cards• Private medical healthcare in Luxmed• Private life insurance• Annual bonus system• Valuable training sessions and free language courses• Well-being sessions• Opportunities for professional development and a clear career path• Office in great location - Olivia Business Centre / Star building• Referral program
What you need to do now
If you39re interested in this role, click 39apply now39 to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 02/06/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa