Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 15/05/2021.

Opis stanowiska pracy

FINANCIAL CONTROL ANALYST
Katowice
NR REF.: 1149092

The Ammega Group was founded in 2018 as a result of merging the conveyor industry Ammeraal Beltech conveyor business with Megadyne’s power transmission and fluid power business. You might not even know, however probably you are able to see their products in many aspects of everyday life, like at the airports, food production, logistics centers, shop floors, and even in your gym or local supermarket. Their main production is directed to conveyor belts, power transmission belts and hydraulic hoses which we use every day.

Today, we are happy to invite you to the recruitment process for FINANCIAL CONTROL ANALYST role, in new Business Service Centre based in KATOWICE.

In this role, you have the opportunity to assist in the process by building relationships with all the local finance team members and to be able to cooperate with them to provide the information on time, give them assistance if needed, in the end be able to report all data to Managers


Key Accountabilities:
  • Collect and analyse data and proactively lead the business, to be able to support the group in achieving strategic, financial and reporting objectives
  • Interfacing with the financial management of the parent company responsible for the accuracy of the reporting required by the parent company in compliance with the deadlines to be monitor.
  • Support group Balance Sheet and Cash Flow inquiries to meet financial and maturity goals
  • Support the preparation of the strategic plan, budget and forecasts
  • Analyse the variation over time and the deviation from the last year/budget
  • Manage working capital and KPIs
  • Support the General Managers of the group's offices
  • Analyse and interpret financial information for executives
  • Implement ownership of reporting tools, internal audit procedures, monitoring reports and data quality provided



Experience Required:
We are looking for Candidates with at least 4 years qualified experience, having Master’s degree in Accounting, Business Administration, Finance or Management.  Previous experience of using ERPs (like Navision, Onguard Credit Manager), knowledge of PBI, TMS tool would be an advantage.
We seek for problem solving, open minded and detail-oriented person with international culture experience, someone who can work under the pressure and have excellent communications skills. Knowledge of Microsoft Office package, especially Excel is a must. English fluent (written and spoken) is essential.


We offer:
We offer a challenging and exciting career in international environment. You will be one of the first employees of a completely new Business Centre in Poland.


What you need to do now
If you're interested in this role, click 'apply now' to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
10/05/2021
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Administracja biurowa , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry