Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 16/05/2021.

Opis stanowiska pracy

Finance Manager
Kraków
NR REF.: 1146997

    The mission of the Finance Manager (FM) is to provide the Center Management, the European CFO not located in Poland and other stakeholders, including Supervisory Board with reliable information on finance actual and forecasts.
    As the functional responsible for Finance in Krakow center, the FM will be the privilege entry point for all center finance matters and is accountable for coordination of finance disciplines (more particularly tax and accounting topics), the development of the staff, the tools and procedures referring to the finance area with focus on statutory regulations within the center.
    The FM also has an obligation to sign some reports to the external authorities and transactional documents as the legally authorised person.
    Additionally, the FM is responsible for Internal Control.

    Key responsibilities:

    • Accountable for all local coordination of finance activities (Operations Control, Treasury, Internal Control, Accounting and Tax)
    • Responsible of the relationships with external and internal audits, including tax audits
    • Control of alignment with the fiscal regulations and enforce local discipline
    • Control of accounting reliability, assets safety, operation effectiveness and regulation compliance
    • Timely and correctly prepared financial reports/closing periods for the Group and statutory requirements
    • Implementation of internal control processes by evaluation of financial, legal, fiscal and other risks and liabilities
    • Cooperation with local banks and control of banking transaction. Good understanding on hedging related topics.
    • Contribution to the Entity financial planning and management reporting and performance analysis, including preparation of the reliable financial information for the Supervisory Board Meetings,
    • To ensure the appropriate processes and tools/systems are in place
    • Support and develop the financial teams with experience and knowledge
    • Taking measures to protect against financial risk - implementation of appropriate procedures
    • Interface with projects and the project control team

    Competencies and Profile:

    • Minimum 7 year of progressive finance experience, thereof min 3 years in managerial position
    • Master Degree in Finance/Accounting/Tax,
    • Good knowledge of Polish tax law (Income tax, WHT, VAT related to the local and international market),
    • Practical knowledge of accounting rules (both local GAAP and IFRS) and financial statement preparation,
    • Fluency in English and Polish. German would be a plus
    • Experience with SAP would be an asset,
    • Good Interpersonal/Communication skills,
    • Very good analytical and detail oriented skills,
    • Strong attention to detail and excellent organization skills
    • Team-driven mindset

    Our Client offers:

    • Interesting, challenging position in an international company,
    • Work in a multicultural team,
    • Modern office space,
    • Training and opportunities to develop,
    • Attractive compensation and benefits package,
    • Possibility to purchase company shares on preferential terms,
    • Private healthcare and MultiSport card.
    • Company car


    If you're interested in this role, click 'apply now' to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
28/04/2021
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Administracja biurowa , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry