Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 31/05/2020.

Opis stanowiska pracy

Controller
Kraków
NR REF.: 1137366

For 50 years now, Universal Investment have been one of the pioneers of the investment sector and, with € 406 billion of assets under administration and around 650 employees, are the largest independent investment company in the German-speaking countries.

For our customers, we are creating clear added value from Frankfurt am Main Luxembourg and Krakow with around 400 asset managers worldwide. A unique offer in Germany.

To achieve our ambitious growth goals we are currently looking for a Controller (m/f/d).
Your Tasks and Responsibilities:
  • Month-end close related tasks, i.a.
    • Support Revenue Controller and Asset & Flow Reporting tasks
    • Prepare analysis based on revenues, assets and flows with a volumes x price focus (on customer and/or fund level)
    • Comment on development of assets, flows, revenues and bps for standard reporting tasks (i.a. Investment Board Reporting)
    • Support normal month-end tasks according to Controlling “Book of work” (i.a. statistical key figures, KPIs, SAP allocation keys)
    • Support regular reporting tasks (i.a. cost center reports)
  • Maintain and develop existing or new reporting tools to increase operational stability and efficiency
  • Support the setup of “general Finance tasks” together with Accounting & Treasury to increase cross-linking and higher efficiencies (i.a. maintenance of account and cost center structure)
  • Other regular financial controlling tasks as they may be advised by Head of Controlling
What you offer:
  • Master’s degree or equivalent qualification in Finance, Economics, Business Administration or related subject
  • Experience in Microsoft Office (esp. Excel). Practical knowledge regarding KVG/Fund Administration business (e.g. products, revenue streams) would be highly appreciated
  • Experience in leading transformative change, delivering process efficiencies through simplification, automation & standardization
  • Passionate about digitalization, new technologies and business transformation
  • Excellent knowledge and understanding of enabling technology typically used within a financial services organization
  • Strong interpersonal skills to network, communicate and influence at senior management levels
  • Client centric mindset and superior customer service focus
  • Fluent in English
  • German language skills would be a plus

What we offer:
Employees at our company are encouraged to work independently, show commitment and be supportive. In return, our company acknowledges performance, sup-ports creativity and team spirit and promotes further training. As a company with a successful name and considerable growth potential, we have much to offer: a performance-related salary, flexible working hours and a modern workplace in a conveniently-situated location. Your personal development opportunities are directly influenced by your commitment and your success.

By pressing the ‘Apply’ button the Candidates are applying to Hays recruitment agency which provides its services to Universal investment Branch in Kraków. The applications of Candidates meeting the Universal Investment requirements will later be forwarded to Universal Investment for further recruitment.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
29/05/2020
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse , Praca Administracja biurowa , Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa
do góry