W Grafton Recruitment skupiamy się nie tylko na fachowych umiejętnościach, ale również na indywidualnych cechach osobowościowych, stylu pracy i celach zawodowych każdego kandydata. Dzięki temu możemy dopasować najlepszą ofertę pracy, która sprosta oczekiwaniom i potrzebom naszych kandydatów.
Współpracujemy z tysiącami firm w Polsce, działającymi w różnych branżach, co daje naszym kandydatom dostęp do szerokiej gamy ofert pracy i możliwości rozwoju kariery. Nasza obecność na terenie całej Polski, w tym w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach i Łodzi, oraz prowadzenie projektów w Trójmieście, pozwala nam na skuteczne i sprawne działanie na rzecz naszych kandydatów i klientów. Certyfikat Great Place To Work® to dowód, że jest nam w naszej firmie dobrze, że w tym miejscu stawiamy na komunikację, rozwój, wellbeing. To miejsce, w które chcemy się angażować dlatego kariera naszych kandydatów jest w dobrych rękach.
Dowiedz się więcej na www.grafton.pl
Collections Specialist with German - new position in growing SSC
Miejsce pracy: PoznańFor our Client, existing SSC on Poznań market, we are looking for candidates for the position of Collections Specialist with German
Responsibilities:
- Responsibility for collections and issues resolution on his/her accounts receivable portfolio
- Monitoring the collection issues due to incorrect invoices
- Following the escalation process in place to ensure prompt issue resolution for his/her assigned portfolio
- Providing and reviewing a root cause analysis report related to payment issues
- Responsibility for accounts clean up on balances, refunds, reconciliation of accounts, sending out account statements to customers
- Providing a quarterly 60 days overdue dispute management overview
- Monitoring the payment performance of the customers in the assigned portfolio and will present to sales payment delay issues
- Acting as internal focal point for all cash application matters and will liaise/ support the AR team
- Managing blocked order release related to overdue items as well as oldest open items and checks failed
- Will be the prime contact with Sales, Pricing, Order Fulfillment and the Customers for all overdue and payment issue
Requirements:
- Relevant collections qualifications with at least 2 years’ experience
- Fluent German and English skills
- Strong written and verbal communication skills required to interact with internal and external customers
- Requires a degree of independence in completing job responsibilities prior to issue escalation
- Must be able to maintain professional relationships with Business, Pricing, and Sales groups
- Solid grasp of Microsoft Office applications
- Knowledge of SAP is a preferred
Benefits:
- People relations based on honesty, respect and trust
- Diversity in the job through project involvement
- Career and continuous learning opportunities
- Benefits and events
- Perfect office location in the Poznan city center – easy access by trams, train and buses. Now remote work
- Support of HR Team during the recruitment and onboarding process