Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 22/04/2019.

Business Continuity Manager

Kraków, małopolskie

Hays Accountancy Finance

Opis stanowiska pracy

Business Continuity Manager
Kraków
NR REF.: 1119148

Universal-Investment is the largest independent investment company in the German-spoken Europe and market leader in the areas of master-KVG and private label funds.

With its administration, insourcing and risk management services, the company focuses on the administration and structuring of funds, securities, real assets as well as alternative asset classes and offers complex risk management solutions.


We need reinforcement to achieve our ambitious goals. We are looking for a qualified full-time Business Continuity Manager (m/f) for our Internal Organisation department at the earliest opportunity.

Your area of responsibility:

- Implementation of an efficient emergency and crisis management system
-Systematic preparation for coping with incidents
- Identification of potential threats to critical business processes and their proactive preparation and availability of action measures
- Avoidance of the interruption (even if only temporary) of important business processes even in critical situations and emergencies
- Ensuring the unrestricted functionality of the company in the event of an emergency or crisis within tolerable downtimes.
- Strengthening risk resilience to safeguard stakeholder interests, reputation, brand and value creation
- Securing the economic existence of the company despite loss event

Further main tasks:
- Continuous monitoring and adaptation of the BCM policy to legal and functional requirements. Regular review of the defined roles and responsibilities.
- Ongoing review and further development of Business Impact Analysis (BIA), coordination of tolerable downtime and restart parameters, criticality assessment due to inheritance of risks
- Continuous survey and evaluation of crisis scenarios, determination and control of the necessary resources in the event of a crisis for the five phases (1. emergency measures, 2. restart of emergency operation, 3. emergency operation, 4. restoration of normal operation, 5. post-processing), ongoing review of emergency plans for safeguarding critical business processes
- Ensuring crisis management structures, implementation and further development of alerting and crisis communication channels to control and monitor a crisis
- Conception and support of tests and exercises to review the emergency concept and crisis management, transfer of lessons learned into the BCM approach
- Review of measures taken and improvement activities for their effectiveness, control of the BCM life cycle according to the principles of planning (Plan), implementation (Do), control (Check) and improvement (Act):
- Ensuring regular management reporting

What are you bringing?
- Business studies or a comparable education
- Several years of professional experience in Business Continuity Management, preferably in the financial services sector
- Sociableness
- very good English language skills, German language skills are preferable

What we offer:
Employees at our company are encouraged to work independently, show commitment and be supportive. In our company, creativity and team spirit are actively practised. We offer our employees both personal and professional training opportunities and promote the individual strengths of each individual. Your personal development opportunities are directly influenced by your commitment and your success.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
11/03/2019
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Prawo / Prokuratura
do góry