Opis stanowiska pracy
     Karpacki Oddział Straży Granicznej w Nowym Sączu Komendant Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
 audytor wewnętrzny Zespół Audytu Wewnętrznego 33-300 Nowy Sącz ul. 1 Pułku Strzelców Podhalańskich  5
 Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy: - prowadzi audyt wewnętrzny w Oddziale
 - przeprowadza i dokumentuje analizę ryzyka stanowiącą podstawę do przygotowania rocznego planu audytu wewnętrznego
 - sporządza  plan audytu wewnętrznego na rok następny oraz sprawozdania z wykonania planu audytu wewnętrznego za rok poprzedni
 - przeprowadza zadania audytowe w formie zadań zapewniających oraz czynności doradczych, na podstawie rocznego planu audytu wewnętrznego, a w uzasadnionych przypadkach także poza planem rocznym
 - realizuje zadania zlecone przez Ministra Finansów lub inne upoważnione podmioty
 - prowadzi dokumentację dotyczącą zadań audytowych oraz pozostałą dokumentację audytu wewnętrznego
 - monitoruje stan realizacji zaleceń audytowych
 - realizuje czynności sprawdzające, polegające na dokonywaniu oceny sposobu wdrożenia i skuteczności zaleceń audytowych realizowanych przez komórki organizacyjne Karpackiego OSG
 - sporządza sprawozdania w zakresie właściwości audytu wewnętrznego
 - dokonuje obiektywnej i niezależnej oceny adekwatności, efektywności i skuteczności kontroli zarządczej
 - przedstawia Komendantowi Oddziału propozycje mające na celu usprawnienie funkcjonowania Oddziału
 - sporządza projekty informacji Komendanta Oddziału o realizacji zadań z zakresu audytu wewnętrznego w roku poprzednim, w celu przedstawienia jej Ministrowi Finansów
 
 Warunki pracy 
praca administracyjno-biurowa
praca przy komputerze – powyżej 4 godzin dziennie
praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym
narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, telefon, drukarka, faks
- niepełne przystosowanie  budynku  dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdów i wind dla niepełnosprawnych, brak sanitariatów spełniających normy dla  osób niepełnosprawnych
 
 Inne informacje: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
 - pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa
- Przez dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganego doświadczenia zawodowego należy w szczególności rozumieć:
 
- świadectwa pracy/służby,
- zaświadczenia o zatrudnieniu,
- zaświadczenia potwierdzające świadczenie pracy w ramach umów cywilnoprawnych,
Z dokumentów potwierdzających wymagane doświadczenie zawodowe musi jednoznacznie wynikać długość doświadczenia zawodowego (np. świadectwo pracy) oraz charakter wykonywanych obowiązków (np. zakres obowiązków na danym stanowisku zgodny z umową o pracę).
- Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu zostaną powiadomieni o kolejnym etapie postępowania kwalifikacyjnego,
 
- Brak kontaktu jest równoznaczny z niezakwalifikowaniem się kandydata do dalszych etapów selekcji
 
- W Karpackim Oddziale Straży Granicznej z siedzibą w Nowym Sączu Decyzją nr 103 Komendanta KaOSG z dnia 13 września 2024 roku została wprowadzona Procedura zgłoszeń wewnętrznych ustalająca tryb dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszeń prawa (sygnalistów), która jest dostępna na stronie BIP Karpackiego Oddziału SG.
 
 Wymagania związane ze stanowiskiem pracy  niezbędne wykształcenie: wyższe oraz kwalifikacje do przeprowadzania audytu wewnętrznego określone w Ustawie o finansach publicznych
 doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 1 rok  doświadczenia zawodowego
w obszarze audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych
 pozostałe wymagania niezbędne: - znajomość przepisów z zakresu gospodarki finansowej, m.in. Ustawa o rachunkowości, Prawo zamówień publicznych, Ustawa o finansach publicznych oraz aktów wykonawczych do wymienionych ustaw, standardów audytu wewnętrznego, standardów kontroli zarządczej
 - komunikatywność, samodzielność, sumienność, odpowiedzialność
 - zdolności analityczne i koncepcyjne
 - dobra organizacja pracy własnej oraz umiejętność współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi
 - biegła umiejętność obsługi komputera oraz pakietu MS Office
 - umiejętność pracy pod presją czasu
 - umiejętność negocjacji i argumentowania
 - posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych
 - w przypadku osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. – brak pracy, współpracy i służby w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, 497 i 1195) w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r.
 - posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”
 - Posiadanie obywatelstwa polskiego
 - Korzystanie z pełni praw publicznych
 - Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
 
 wymagania dodatkowe  Dokumenty i oświadczenia niezbędne: - CV i list motywacyjny
 - Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
 - Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
 - Kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje do przeprowadzania audytu wewnętrznego określone w Ustawie o finansach publicznych
 - W przypadku osób urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r. - oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/ kandydat nie pracowała/ł lub nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 342, 497 i 1195)
 - Kopia poświadczenia  bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE” lub wyrażenie zgody na przeprowadzenia postępowania  sprawdzającego, zgodnie z ustawą  o ochronie informacji niejawnych
 - Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
 - Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
 - Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
 - Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
 
Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatówKopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształceniaDokumenty należy złożyć do: 2025-11-12
Decyduje data:stempla pocztowego  / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
 Karpacki Oddział Straży Granicznej z siedzibą w Nowym Sączu
33-300 Nowy Sącz
ul. 1 Pułku Strzelców Podhalańskich 5
z dopiskiem: oferta pracy na stanowisko "audytor wewnętrzny"