Opis stanowiska pracy


Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu

Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

asystent do spraw ewidencji i przetwarzania danych w Zespole Służby Dyżurnej Grupy Granicznej Placówki Straży Granicznej w Medyce

37-700 Przemyśl Ul. Mickiewicza 34

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • obsługuje sieci utajnionej łączności telekopiowej SULT SG „TURKUS", przesyła, przyjmuje oraz rejestruje faksy, szyfrofaksy i telegramy w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów w placówce.
  • sporządza, kompletuje dokumenty oraz korespondencję do podpisu kierownika zmiany w celu zapewnienia właściwej realizacji czynności zleconych w placówce
  • przygotowuje, przyjmuje i wydaje sprzęt mobilny do odprawy granicznej i legitymowania w celu właściwej realizacji zadań związanych z kontrolą ruchu granicznego i ochroną granicy państwowej
  • na bieżąco sporządza statystyki ruchu granicznego osób oraz środków transportu w celu wsparcia kierownika zmiany w zakresie stałego utrzymywania aktualnych informacji dotyczących osób i pojazdów przekraczających granicę państwową
  • obsługuje skrzynki poczty internetowej placówki w celu zapewnienia właściwej korespondencji elektronicznej w placówce
  • weryfikuje i łączy zgodnie z właściwością rozmowy telefoniczne w celu zapewnienia właściwej korespondencji telefonicznej placówki
  • prowadzi dokumentację służbową w zakresie ewidencji telegramów w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów w placówce
  • archiwizuje i przekazuje dokumentacjię służbową w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów w placówce


Warunki pracy

CEL ISTNIENIA STANOWISKA PRACY: Stanowisko utworzone w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów jawnych i niejawnych, m.in. realizacji czynności zleconych przez uprawnione organy, utrzymania stałej łączności faksowej i telefonicznej, oraz przetwarzania danych z zakresu ochrony granicy państwowej i kontroli ruchu granicznego.


CHARAKTER STANOWISKA I SPOSÓB WYKONYWANIA NA NIM ZADAŃ oraz CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ:  Praca biurowa w siedzibie urzędu/wydziału w pomieszczeniach zlokalizowanych na terenie PSG w Medyce. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na I piętrze. System równoważny/zmianowy od 07:00 do 19:00 i od 19:00 do 07:00.  Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin. Praca związana z obsługą klienta. CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ: Nietypowe godziny pracy (system zmianowy z zachowaniem ciągłości wykonywanych czynności służbowych), stanowisko pracy stworzone zostało przede wszystkim do wykonywania czynności związanych z odbieraniem lub wysyłaniem korespondencji jawnej oraz niejawnej o różnym stopniu pilności, a także do sporządzania pism (informacji) z zakresu realizacji czynności zleconych przez placówkę. Realizacja tych czynności wymaga zapewnienia bezwzględnej ciągłości pracy, co uniemożliwia pozostawienie stanowiska bez pracownika. W związku z tym w przypadku nieobecności jednego z nich, np. z powodu choroby, na jego miejsce musi zostać zaplanowany inny, co związane jest ze zmianą harmonogramu czasu pracy pozostałych pracowników i zgłoszeniem się do pracy na wcześniej zaplanowanym dniu wolnym, bez względu na fakt czy wypada to na dzień wolny od pracy (np. święta), czy nie. KONTAKTY ZEWNĘTRZNE: Kilka razy w tygodniu z organami zewnętrznymi (Sąd. Prokuratura, Policja itp.) w celu ustalenia numerów kontaktowych oraz potwierdzenia otrzymania lub przekazania informacji. Kilka razy dziennie z organami SG w zakresie funkcjonowania sieci utajnionej łączności telekopiowej.


MIEJSCE I OTOCZENIE OTOCZENIE ORGANIZACYJNO-TECHNICZNE STANOWISKA PRACY: Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na I piętrze w budynku wielokondygnacyjnym na terenie Placówki Straży Granicznej w Medyce. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: komputer, kserokopiarka, fax, niszczarka, skaner, urządzenia pomiarowe. Budynek nie w pełni przystosowany dla szczególnych potrzeb osób niepełnosprawnych. Brak oznaczeń dla osób niewidomych. Brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym. Na zewnątrz budynku znajdują się miejsca parkingowe dla pracowników.


ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ: Zadania wykonywane na stanowisku asystenta mają charakter złożony, określony odpowiednimi procedurami. Stanowisko pracy wymaga realizacji zadań w sposób systematyczny i rzetelny. Osoba pracująca na tym stanowisku często kontaktuje się z funkcjonariuszami i pracownikami zatrudnionymi na terenie placówki, jak również z instytucjami współdziałającymi, między innymi w celu przekazywania korespondencji lub informacji, z czym niejednokrotnie wiąże się konieczność zajęcia postawy asertywnej. Na opisywanym stanowisku pracy występuje duża różnorodność zadań, nie jest jednak wymagana szczególna kreatywność, ponieważ obieg dokumentów, przetwarzanie danych w systemach informatycznych odbywa się według określonych procedur. Przykłady: obsługa stanowiska abonenckiego SULT SG „TURKUS” zgodnie ze Szczególnymi Wymaganiami Bezpieczeństwa w celu właściwego przesyłania/przekazywania dokumentów niejawnych, bieżące sporządzanie statystyk ruchu granicznego, zgodnie z danymi zawartymi w systemie odprawowym SG, wydawanie sprzętu mobilnego do kontroli granicznej, zgodnie z określonymi w tym zakresie procedurami.


NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA: Praca polega na zapewnieniu terminowego i zgodnego z przepisami obiegu korespondencji wchodzącej i wychodzącej, przestrzeganiu przepisów bezpieczeństwa użytkowanych systemów i sieci informatycznych dedykowanych do przetwarzania informacji niejawnych zgodnie z ich dokumentacją bezpieczeństwa oraz zweryfikowaniu zgodności danych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych ze stanem faktycznym. W przypadku zaistnienia sytuacji nietypowych, decyzje podejmowane są w uzgodnieniu z przełożonym,
a od pracownika oczekuje się przedstawienia propozycji rozwiązań będących w zgodzie przepisami. Przykłady: prowadzenie rejestrów korespondencji jawnej i niejawnej, sporządzanie statystyk ruchu granicznego osób i środków transportu, utrzymanie w stałej sprawności sprzętu mobilnego do kontroli granicznej.



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.

  • Nie rozpatrzymy oferty, którą złożyłeś/nadałeś po terminie.

  • Dotyczy to też uzupełniania ofert.

  • Uzupełnianie ofert jest możliwe do dnia 31.03.2023 r.

  • W ofercie podaj dane kontaktowe - adres do korespondencji, e-mail, nr telefonu.

  • Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym telefonicznie, listownie lub mailowo
    (brak kontaktu jest równoznaczny z rezygnacją z dalszego postępowania rekrutacyjnego);

  • Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.

  • Jeśli dokumenty składasz za pośrednictwem ePUAP, przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie
    oryginałów wymaganych oświadczeń (do wglądu).

  • Aplikacje kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu naboru.

  • UWAGA! Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i uwiarygodnione
    własnoręcznym podpisem oświadczenia. Za aplikację uwiarygodnioną własnoręcznym podpisem uważa
    się aplikację, w której wszystkie oświadczenia są opatrzone przez kandydatkę/kandydata datą i własnoręcznym / kwalifikowanym / zaufanym podpisem. Ponadto, w liście motywacyjnym wskaż sygnaturę/numer ogłoszenia lub nazwę stanowiska, na które aplikujesz.

  • Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez
    tłumacza przysięgłego.

  • Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, które wymagamy lub zalecamy.

  • Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
    Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów w ogłoszeniu
    dotyczących wymaganych dokumentów (wymienionych w części „Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty
    niezbędne)”.

  • Do składania ofert zachęcamy również osoby ze szczególnymi potrzebami, które spełniają wymagania zawarte wniniejszym ogłoszeniu. JEŻELI PODANE DANE BĘDĄ OBEJMOWAŁY SZCZEGÓLNE KATEGORIE DANYCH, O KTÓRYCH MOWA W ART. 9 UST. 1 RODO, KONIECZNA BĘDZIE WYRAŹNA ZGODA NA ICH PRZETWARZANIE.

  • Procedura naboru odbywa się zgodnie z zasadami przyjętymi w Bieszczadzkim Oddziale Straży Granicznej na czas trwania stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.

  • DODATKOWE informacje dotyczące naboru na stanowiska cywilne, dostępne są na stronie BiOSG w zakładce: "
    PRACA W BiOSG" pod adresem:



http://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni


Proszę o korzystanie ze wzoru oświadczenia obowiązującego przy naborze do pracy, który jest również dostępny na stronie BIP BiOSG, w zakładce "Wolne stanowiska w Służbie Cywilnej" pod adresem:



http://www.bip.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/s02/wolne-stanowiska-w-slu


Procedura naboru / przepisy / wzory dokumentów / poradnik dla kandydata / metody/techniki naboru / klauzula
informacyjna:



https://www.bieszczadzki.strazgraniczna.pl/bie/praca-w-biosg/pracownicy-cywilni/21161,PROCEDURA-NABORU-NA-STANOWISKA-CYWILNE.html


Aplikując oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze



Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 9 miesięcy doświadczenia zawodowego
- praca w administracji

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Umiejętność pracy w zespole
  • Umiejętność obsługi sprzętu komputerowego i urządzeń biurowych
  • Umiejętność wyrażania myśli w mowie i piśmie
  • Dyspozycyjność, komunikatywność
  • Znajomość przepisów z zakresu ochrony informacji niejawnych, ochrony danych osobowych
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe



    Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

    • CV i list motywacyjny
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
    • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
    • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
    • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
    • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

    Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru (wzór dostępny w załączniku lub na stronie internetowej Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej)

  • Dokumenty należy złożyć do: 2023-03-31
    Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej im. gen.
    bryg. Jana Tomasza Gorzechowskiego, ul. Mickiewicza 34, 37-700 Przemyśl - złożenie aplikacji w siedzibie
    BiOSG, w godz. pracy Oddziału;
    - za pośrednictwem urzędu pocztowego (datę nadania w urzędzie pocztowym ustala się na podstawie daty
    stempla pocztowego);
    - w formie elektronicznej, za pośrednictwem ePUAP (za datę wpływu aplikacji do urzędu przesłanej za
    pośrednictwem ePUAP, uważa się datę wpływu na skrzynkę podawczą urzędu).

    APLIKACJE ZŁOŻONE W INNEJ FORMIE, NIŻ OKREŚLONEJ POWYŻEJ, W TYM ZA POMOCĄ POCZTY E-MAIL, NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE.

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    20/03/2023
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi