Dziękujemy za korzystanie z infoPraca.pl. Data wydruku 17/10/2019.

Assistant Financial Controller

Bucharest, Romania, mazowieckie

Hays Accountancy Finance

Opis stanowiska pracy

Assistant Financial Controller
Bucharest, Romania
NR REF.: 1121376


Your new company

Our client is one of the largest design and consulting american company in the world, operating in over 150 countries.
A new SSC, in the heart of Bucharest (Romana Square) were key finance functions will be migrated from UK, USA and Canada.

Your new role

- Analyse the aged intercompany balances across Continental Europe and liaise with the local country controllers to clear or write-off old balances.
- Produce intercompany metrics for monthly review and monitoring of current and aged balances.
- Liase with local country controllers to produce quarterly consolidated bond and guarantees schedules, review them and ensure expired items are cleared promptly.
- Collect bank mandates by country on a quarterly basis and ensure they are updated on a timely manner for Bank of America and local banks.
- Manage ad-hoc request from EMEA and US controllership teams for Continental Europe.
- Provide support for CE wide special projects, for instance, implementation of new lease standard.
- Support the CE Financial Controller in the preparation of controllership dash with key metrics and issues.
- Lead the project to reconcile fixed assets between Oracle and local accounting systems.

What you'll need to succeed

- Degree educated or equivalent in Accounting or similar
- Ideally qualified ACA, ACCA, CPA or similar
-Excellent written and spoken English is essential
- Stakeholder management skills and presence;
- Ability to efficiently interrogate financial systems;
- Strong analytical skills and ability to draw conclusions.
- International travel might be required (30%)
- More than 5 years experience in similar role, preferably in a multinational.
- Proven experience of leading a finance project and driving change.
- Experience managing multiple tasks in complex environment
- Practical experience of driving improvements while working autonomously.

What you'll get in return

You will work in the center of Bucharest
Be part of a new team of experts

What you need to do now
If you're interested in this role, click 'apply now' to forward an up-to-date copy of your CV, or call us now.
If this job isn't quite right for you but you are looking for a new position, please contact us for a confidential discussion on your career.

Prezentacja firmy

WŁAŚCIWI LUDZIE NA WŁAŚCIWYCH STANOWISKACH
HAYS Poland jest firmą doradztwa... personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej firmy rekrutacyjnej w Wielkiej Brytanii. Grupa posiada ponad 350 biur w 25 krajach na całym świecie, w których łącznie pracuje ponad 5 tysięcy specjalistów.

Polski oddział firmy istnieje od 2002 r. i systematycznie powiększa swój udział w rynku. Dywizja HAYS Accountancy & Finance składa się z zespołów: Finance, Financial Services, Banking oraz Legal.

HAYS Finance to grupa konsultantów, która może poszczycić się bogatą praktyką w zakresie: obsługi działów finansowych i księgowych przedsiębiorstw każdej branży. Współpracujemy z firmami prowadzącymi tzw. outsourcing księgowości, jak również z przedsiębiorstwami doradczymi, tzw. Big4, firmami doradztwa finansowego, a także strategicznego.

Należący do HAYS Accounatncy & Finance zespół Financial Services specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora finansowego. Realizuje projekty na stanowiska specjalistyczne oraz średniego i wyższego szczebla zarządzania. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów dla domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych, firm leasingowych, faktoringowych i innych.

Zespół HAYS Banking współpracuje z najbardziej prestiżowymi bankami komercyjnymi oraz instytucjami finansowymi.

Grupa HAYS Legal specjalizuje się w rekrutacji prawników, adwokatów, radców prawnych oraz asystentów prawnych, nie tylko do kancelarii, ale również do firm na stanowisko in-house lawyer.
  Rozwiń

Informacje dodatkowe

Ostatnia aktualizacja:
01/05/2019
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
1 rok
Min. wykształcenie:
Policealne
Branża / kategoria:
Praca Finanse
do góry