Opis stanowiska pracy


Archiwum Państwowe w Piotrkowie Trybunalskim

Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:

archiwista w Oddziale III udostępniania zasobu archiwalnego

97-300 Piotrków Trybunalski ul. Jerozolimska 29

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:

  • Obsługuje użytkowników czytelni Archiwum
  • Udostępnia materiały archiwalne w czytelni Archiwum
  • Obsługuje systemy informacyjne dla bibliotek KOHA
  • Udziela informacji o zasobie archiwalnym i bibliotecznym
  • Obsługuje bazę danych użytkowników SUMA
  • Obsługuje serwis szukajwarchiwach.gov.pl
  • Gromadzi, ewidencjonuje, opracowywuje i wypożycza księgozbiory biblioteki Archiwum
  • W razie konieczności możliwe wyjazdy do czytelni w Tomaszowie Mazowieckim


Warunki pracy


  • Budynek zabytkowy, budynek nie posiada windy i nie jest przystosowany architektonicznie dla potrzeb osob z niepełnosprawnościami. Stanowisko pracy usytuowane na I piętrze

  • Stanowisko pracy wyposażone w monitor ekranowy z naturalnym i sztucznym oświetleniem

  • Okresowo praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie

  • Wysiłek fizyczny (noszenie akt, przemieszczanie dokumentacji)

  • Praca na wysokości do 3 m w magazynach archiwalnych

  • Praca z materialami archiwalnymi

  • Możliwy kontakt z czynnikiem alergennym (narażenie na kurz, bakterie, grzyby, pleśnie, pył osiadły)

  • Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa)



Inne informacje:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
- pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
- ogłoszenie o naborze w celu zastępstwa


Wymagania związane ze stanowiskiem pracy


niezbędne

wykształcenie: średnie

doświadczenie zawodowe/staż pracy

co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego
w administracji lub instytucjach kultury

pozostałe wymagania niezbędne:

  • Znajomość podstaw archiwistyki, prawa archiwalnego i metodyki archiwalnej
  • Znajomość obsługi systemów informatycznych KOHA i SUMA
  • Znajomość obsługi serwisu szukajwarchiwach.gov.pl
  • biegła znajomość obsługi komputera, pakietów biurowych typu MS Windows, MS Office i sprzętów peryferyjnych
  • Komunikatywność i umiejętność pracy w zespole
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe


wymagania dodatkowe

  • Znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
  • Znajomość systemu EZD
  • Znajomość języka angielskiego lub rosyjskiego na poziomie B1
  • Posiadanie prawa jazdy kategorii B
  • Kurs kancelaryjno-archiwalny


Dokumenty i oświadczenia niezbędne:

  • CV i list motywacyjny
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
  • Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe:
  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy

  • Dokumenty należy złożyć do: 2025-07-25
    Decyduje data:wpływu oferty do urzędu
    Miejsce składania dokumentów:
    Archiwum Państwowe w Piotrkowie Trybunalskim
    ul. Jerozolimska 29
    97-300 Piotrków Trybunalski

    Prezentacja firmy

    Pracodawca opublikował ofertę pracy w ramach Biuletynu Informacji Public... Rozwiń

    Dodatkowe informacje

    Ostatnia aktualizacja:
    14/07/2025
    Wymiar etatu:
    Pełny etat
    Rodzaj umowy:
    Na czas nieokreślony
    Liczba wakatów:
    1
    Min. doświadczenie:
    1 rok
    Min. wykształcenie:
    Wyższe licencjackie
    Branża / kategoria:
    Praca Administracja Publiczna

    Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

    Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

    Utwórz powiadomienie e-mail
    Zapisz mnie

    Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

    Podziel się ze znajomymi