Opis stanowiska pracy
Accounts Receivable & Billing Admin
Kraków
NR REF.: 1182395
For international company with SSC located in Kraków, we are currently building a new team. We are looking for a person for the position of Accounts Receivable & Billing Admin with fluent knowledge of English.
You will be responsible for:
- processing Accounts Receivable transactions and timely reporting
- conducting analyses and initiating the appropriate action as necessary
- complying and helping to achieve Internal Control over Financial Reporting compliance in Accounts Receivable for applicable templates
- participating in internal control testing and preparing relevant documentation
- collaborating closely with your customers and other relevant stakeholders to ensure that they stay informed;
- supporting the development and implementation of processes and driving improvement projects to increase efficiency and productivity
- performing various month-end reviews e.g. AR / Proforma/ Ad hoc reports
- agreements and engagement letters evidence, keeping billing consistency between agreements and invoices
- investigating client39s complaints, informing about status of invoice and providing all requested information
- providing various billing support: issuing bills, credit notes, processing WIP/AR write offs.
We are looking for:
- minimum 2 years of experience in Accounts Receivable job with previous experience in Finance Shared Services environment, preferably for a global company
- demonstrating advanced understanding of financial accounting, reporting, planning, controlling, assurance, internal control along with treasury and investment
- proficiency with SAP or Oracle;
- practical knowledge of Excel
- excellent written and verbal communication skills in English languages (min. B2),
- process and customer service orientation (Order-to-Cash)
- very good organization and analytical skills
What do we offer for you?
- benefits package: you will receive accessibility to our medical and psychological cover, benefit platform for vouchers and personal accident insurance;
- hybrid work: we have the possibility to work two or three days a week from home;
- career opportunities: we will try to support your development by training, workshops, financing your studies or courses.
- modern office in the city center;
- working in a fast-growing international team.
If you are interested in our offer, please send us your application!
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 05/05/2024
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca IT - Project Management, Praca IT - Programowanie / Analizy, Praca IT - ERP