Opis stanowiska pracy
Accounting Manager
Błonie
NR REF.: 1193187
For our client, a globally operating manufacturing company in a phase of intensive growth, we are seeking an Accounting Manager.
Scope of responsibilities:We are seeking a skilled Accounting Manager to lead the accounting function at an international manufacturing company. This position is responsible for overseeing general ledger activities, accounts payable/receivable, fixed assets, and financial reporting, ensuring full compliance with internal and external standards. The ideal candidate will bring both technical expertise and strong leadership, along with a proactive, change-oriented mindset.
Key Responsibilities
- Oversee daily accounting operations
- Ensure timely and accurate month-end, quarter-end, and year-end reporting
- Lead a local accounting team and support their development
- Drive process improvement, cost efficiency, and automation
- Collaborate with HQ on financial systems and internal control frameworks
- Ensure compliance with statutory and corporate regulations (US GAAP, SOX)
Requirements
- Degree in Finance, Accounting or related field (certification is a plus)
- Min. 10 years’ experience, incl. 5 years in a leadership role
- Proven managerial effectiveness.
- Experience working in an international matrix reporting environment (desirable).
- Excellent leadership, communication, and interpersonal skills.
- Exceptional analytical and problem-solving abilities.
- Hands-on knowledge of accounting systems and tools
- Fluent English (written and spoken) required
If you are ready to take on this exciting opportunity, please submit your application with your resume.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieram...
Jako wiodący specjalista w dziedzinie rekrutacji oraz usług HR, wspieramy profesjonalistów oraz organizacje w ich dążeniu do sukcesu. Teraz i w przyszłości.
Świadczymy usługi rekrutacyjne w sektorach prywatnym i publicznym, realizując projekty do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. W portfolio naszych usług są również doradztwo HR (m.in. Assessment Centre, raporty płacowe), Outplacement, Executive Search, Recruitment Process Outsourcing oraz Managed Service Programme.
Na przestrzeni ponad 50 lat przeszliśmy daleką drogę. Zaczęliśmy naszą działalność w małym biurze w Londynie. Teraz jesteśmy globalną organizacją, która specjalizuje się w łączeniu utalentowanych ekspertów z najlepszymi ofertami pracy w ponad 20 branżach na całym świecie.
Pierwsze biuro w Polsce otworzyliśmy w roku 2003. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest 400 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 27/06/2025
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Audyt / księgowość / kontrola skarbowa