PKP SA

Warszawa, mazowieckie

Prezentacja firmy

Branża / kategoria:
Nieruchomości
Liczba pracowników:
2800
Adres WWW:
http://www.pkpsa.pl/

Prezentacja firmy

PKP S.A. powstała 1 stycznia 2001 roku w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Jej jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa. Spółka pełni dominującą rolę w Grupie PKP. Do jej podstawowych zadań należą:

-realizacja procesów restrukturyzacji,

-zagospodarowanie zbędnego majątku,

-zarządzanie płynnością finansową spółek Grupy PKP,

-koordynacja przedsięwzięć związanych z rozwojem spółek Grupy PKP,

-przygotowanie projektów prywatyzacyjnych dla spółek Grupy,

-wdrożenie systemu zarządzania jakością według norm ISO.

Polskie Koleje Państwowe S.A. są również właścicielem i zarządcą nieruchomości. Spółka jest w posiadaniu ponad 100 tys. ha nieruchomości. Znaczną część majątku firmy stanowią dworce kolejowe, których w całej Polsce jest ponad dwa i pół tysiąca. Obecnie PKP S.A. prowadzi program modernizacji i budowy nowych dworców kolejowych. Podróżni korzystają już z wyremontowanych lub nowych obiektów, m.in.: Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Poznań Główny, Wrocław Główny, Gdynia Główna, Malbork, Tarnów, Ostrów Wielkopolski, Terespol czy Przemyśl Główny.
Reforma kolei polskich
Od kilku lat trwa reforma kolei polskich. Ukończono bardzo ważny etap restrukturyzacji organizacyjnej, podjęto restrukturyzację finansową i rozpoczęto intensywną restrukturyzację majątkową, by móc efektywnie rozporządzać całym majątkiem. W celu dostosowania wielkości zatrudnienia do rozmiarów prowadzonej działalności gospodarczej rozpoczęto restrukturyzację zatrudnienia. Utworzono Fundusz Własności Pracowniczej, aby zapewnić udział uprawnionych pracowników PKP w dochodach z prywatyzacji i ze sprzedaży majątku. Przed nami kolejne etapy reformy. Najważniejszym z nich będzie prywatyzacja spółek.

PKP SA

1 - 13 z 13

ofert pracy

  • Zakres czynności: przygotowywanie informacji w zakresie opiniowania, uzgadniania oraz składania uwagi wniosków do dokumentów planistycznych i innych dokumentów pokrewnych współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, organami administracji państwowej, pracowniami planowania, biurami projektowymi itp. w zakresie zmiany przeznaczenia gruntów PKP S.A. przygotowanie raportów dotyczących przeznaczenia ...

  • Zakres czynności: prowadzenie spraw z zakresu regulacji stanów prawnych nieruchomości pozostających w zarządzie/użytkowaniu/władaniu spółki PKP S.A. redagowanie wniosków o wydanie decyzji stwierdzających nabycie z mocy prawa przez spółkę PKP S.A. prawa użytkowania wieczystego gruntów pozostających dotychczas w jej zarządzie, użytkowaniu bądź w posiadaniu, wraz z prawem własności zabudowy kompletowanie ...

  • Inspektor Nadzoru

    Gdańsk, pomorskie

    Zakres czynności: sprawowanie nadzoru technicznego nad nieruchomościami zarządzanymi przez Rejon Administrowania i Utrzymania Nieruchomości w Gdańsku (województwo Pomorskie) sprawowanie na wyznaczonych budowach obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w rozumieniu Prawa budowlanego prowadzenie na budowie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz ...

  • Specjalista w Wydziale Handlowym

    Wrocław, dolnośląskie

    Zakres czynności: aktywne poszukiwanie klientów zainteresowanych najmem, dzierżawą nieruchomości Spółki w celu ich efektywnego zagospodarowania okazywanie nieruchomości przeznaczonych do najmu, dzierżawy prowadzenie szeroko pojętej reklamy i promocji nieruchomości z wykorzystaniem dostępnych środków w tym m.in. poprzez zamieszczanie ogłoszeń na platformie internetowej Spółki, a także na portalach ...

  • Specjalista w Wydziale Handlowym

    Poznań, wielkopolskie

    Zakres czynności: aktywne poszukiwanie klientów zainteresowanych najmem, dzierżawą nieruchomości Spółki w celu ich efektywnego zagospodarowania okazywanie nieruchomości przeznaczonych do najmu, dzierżawy prowadzenie szeroko pojętej reklamy i promocji nieruchomości z wykorzystaniem dostępnych środków w tym m.in. poprzez zamieszczanie ogłoszeń na platformie internetowej Spółki, a także na portalach ...

  • Administrator Nieruchomości

    Jelenia Góra, dolnośląskie

    Zakres obowiązków: administrowanie przydzielonych budynków, obiektów oraz gruntów dbanie o efektywne wykorzystanie administrowanych powierzchni bieżący nadzór nad realizacją umów zawartych przez PKP S.A. z dostawcami mediów, usług komunalnych, dzierżawcami i użytkownikami administrowanych nieruchomości w zakresie przestrzegania zapisów tych umów udział w przeglądach okresowych administrowanych ...

  • Zakres czynności: prowadzenie spraw związanych z ewidencją środków trwałych ewidencjonowanie, raportowanie oraz porządkowanie danych w systemie SAP RE zakładanie oraz zarządzanie obiektami najmu w SAP RE przypisywanie środków trwałych do działek tworzenie jednostek technicznych oraz innych obiektów RE niezbędnych do prawidłowej ewidencji kosztów i przychodów wynikających z zakupu i odsprzedaży ...

  • Zakres czynności: obsługa poczty wychodzącej (odznaczenie listów, przygotowanie książki nadawczej i specyfikacji przesyłek kurierskich) rejestracja dokumentów potwierdzeń odbioru przesyłek merytoryczny opis faktur za usługi pocztowe i kurierskie przyjmowanie korespondencji wpływającej do Oddziału (od klientów zewnętrznych, dostarczoną przez pocztę, kurierów) prowadzenie rejestracji korespondencji w ...

  • Zakres czynności: zarządzanie bieżącą płynnością Spółki, wykonywanie zadań związanych z realizacją polityki zarządzania ryzykiem walutowym i stopy procentowej oraz ryzykiem płynności; lokowanie nadwyżek środków finansowych, opracowanie i przygotowywanie raportów, analiz i prognoz w zakresie płynności finansowej, zarządzania środkami pieniężnymi, efektywności wymiany walut, kosztów finansowania ...

  • Zakres czynności: prowadzenie spraw z zakresu regulacji stanów prawnych nieruchomości pozostających w zarządzie/użytkowaniu/władaniu spółki PKP S.A. redagowanie wniosków o wydanie decyzji stwierdzających nabycie z mocy prawa przez spółkę PKP S.A. prawa użytkowania wieczystego gruntów pozostających dotychczas w jej zarządzie, użytkowaniu bądź w posiadaniu, wraz z prawem własności zabudowy kompletowanie ...

  • Zakres czynności: podejmowanie działań mających na celu przygotowanie nieruchomości do wszczęcia procesu uwłaszczeniowego współpracę z właściwymi organami administracji publicznej i sądami w zakresie pozyskiwania i aktualizowania niezbędnej dokumentacji do sporządzenia wniosku uwłaszczeniowego pozyskiwanie od Spółek Grupy PKP wykazów środków trwałych posadowionych na nieruchomości sporządzanie ...

  • Zakres czynności: Prowadzenie spraw związanych ze zbyciem lokali mieszkalnych w tym przygotowywanie stosownych dokumentów Kwalifikacja do przekazania Gminom niesprzedanych budynków i lokali mieszkalnych wraz z towarzyszącymi obiektami infrastruktury technicznej i przynależnymi do nich odpowiednimi częściami gruntu. Przekazywanie niesprzedanych budynków i lokali mieszkalnych wraz z towarzyszącymi ...

  • Zakres czynności: prowadzenie prac i czynności związanych z obsługą administracyjną i sekretarską Dyrektora i Zastępców Dyrektora przyjmowanie, wpisywanie i rozdzielanie korespondencji przychodzącej prowadzenie bieżącej obsługi w zakresie spraw kadrowych pracowników organizowanie zapotrzebowania Biura w druki, materiały biurowe, artykuły spożywcze obsługa techniczno-organizacyjna Dyrektora Biura i ...

do góry