#

STANOWISKO URZĘDNICZE DO SPRAW KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ, PŁAC I ROZLICZEŃ - KONKURS

Urząd Gminy Jeleniewo

Jeleniewo, podlaskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/0636


Obowiązki:

1) przygotowywanie projektu dochodów i wydatków budżetowych oraz projektów
wniosków o dokonanie zmian w planach finansowych według potrzeb jednostki
oświatowej,
2) prowadzenie pełnej księgowości syntetycznej i analitycznej budżetu Szkoły
Podstawowej im. Danuty Siedzikówny Inki w Jeleniewie, zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
3) kontrola formalno-rachunkowa dowodów księgowych,
4) dekretowanie dowodów księgowych,
5) ewidencja księgowa zaangażowania wydatków budżetowych,
6) sporządzanie przelewów na podstawie zatwierdzonych dowodów źródłowych,
7) zapewnienie terminowości ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz
spłaty zobowiązań,
8) terminowe i rzetelne sporządzanie okresowych sprawozdań budżetowych,
podatkowych i innych dotyczących jednostki oświatowej,
9) opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących stanowiska pracy,
w szczególności polityki rachunkowości, instrukcji inwentarzowej oraz obiegu
dokumentów finansowo-księgowych dotyczy Szkoły Podstawowej im. Danuty
Siedzikówny Inki w Jeleniewie,
10) prowadzenie gospodarki materiałowej,
11) sporządzanie weryfikacji sald,
12) sporządzanie list płac na podstawie dokumentacji źródłowej, w tym: naliczanie
wynagrodzeń, naliczanie świadczeń z ubezpieczeń społecznych oraz naliczanie
zaangażowania wydatków związanych z zatrudnieniem pracowników oraz związanych
z wypłatą innych należności,
13) prowadzenie kart wynagrodzeń i kartotek chorobowych pracownikom Szkoły
Podstawowej im. Danuty Siedzikówny Inki w Jeleniewie,
14) naliczanie i odprowadzanie w obowiązujących terminach składek na ubezpieczenia
społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy i PFRON,
15) sporządzanie deklaracji zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS,
16) pobór zaliczek na podatek dochodowy i terminowe odprowadzanie i rozliczanie
podatku dochodowego od osób fizycznych,
17) sporządzanie rocznych informacji dotyczących pobieranych zaliczek na podatek
dochodowy od osób fizycznych (PIT-11, PIT-4R, PIT-8AR i inne),
18) terminowe przekazywanie wynagrodzeń, potrąceń od wynagrodzeń oraz innych
należności (sporządzanie przelewów),
19) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości w zakresie funduszu płac i innych
należności,
20) sporządzanie zestawień obrotów i sald oraz okresowych i rocznych bilansów i rocznych
sprawozdań finansowych w zakresie obsługiwanej jednostki oświatowej,
21) wydawanie zaświadczeń o wysokości pobieranego wynagrodzenia i innych należności,
22) prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości
niematerialnych i prawnych, w tym sporządzanie dowodów księgowych (OT, PT, LT itd.),
23) rozliczanie inwentaryzacji obsługiwanej jednostki oświatowej,
24) prowadzenie spraw związanych z ewidencją podatku VAT, w tym: fakturowanie,
rozliczanie i sporządzanie deklaracji podatkowych VAT.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne

Pozostałe wymagania:

  • 1. Wymagania niezbędne:1) obywatelstwo polskie;2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;3) niekaralność za umyślnie przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślneprzestępstwo skarbowe;4) nieposzlakowana opinia;5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;6) wykształcenie wyższe;7) posiadanie co najmniej trzyletniego stażu pracy w księgowości,8) umiejętność obsługi urządzeń biurowych i komputera, w tym bardzo dobra obsługaprogramów komputerowych Microsoft Office (Word, Excel, Power Point),9) odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu, komunikatywność, wysokakultura osobista,10) umiejętność podejmowania szybkich decyzji, umiejętność pracy w zespole,dyspozycyjność.2. Wymagania dodatkowe:1) wykształcenie wyższe - preferowane wykształcenie ekonomiczne,2) umiejętność organizacji czasu pracy,3) znajomość przepisów: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikachsamorządowych, ustawy o systemie oświaty i wynikających z Karty Nauczyciela, ustawyo finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, ustawy o odpowiedzialnościza naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz znajomość: rozporządzeniaMinistra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, przepisów podatkowychi płacowych oraz ZUS i PFRON, przepisów ustawy o ochronie danych osobowych orazustawy o dostępie do informacji publicznej,4) umiejętność stosowania i interpretacji przepisów.5) posiadanie doświadczenia w zakresie rozliczeń płac.


Miejsce pracy: Słoneczna 3, 16-404 Jeleniewo, powiat: suwalski, woj: podlaskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę w zastępstwie

Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:1) wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej sięo zatrudnienie;2) własnoręcznie podpisany list motywacyjny;3) własnoręcznie podpisany życiorys (CV);4) własnoręcznie podpisane oświadczenia o:a) nieposzlakowanej opinii,b) niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ściganez oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe,c) posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania w pełni prawpublicznych,d) oświadczenie kandydata o stanie zdrowia i braku przeciwwskazań zdrowotnychdo wykonywania pracy na stanowisku do spraw księgowości budżetowej, płaci rozliczeń w Urzędzie Gminy Jeleniewo,e) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje sięnie wykonywać zajęć pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami,które wykonuje w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnionepodejrzenie o stronniczość lub interesowność oraz zajęć sprzecznychz obowiązkami wynikającymi z ustawy,f) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danychosobowych niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowiskourzędnicze o następującej treści: Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnegorozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danychosobowych dla potrzeb rekrutacji na zastępstwo stanowiska do sprawksięgowości budżetowej, płac i rozliczeń w Urzędzie Gminy Jeleniewo;g) kserokopie dokumentów (poświadczone przez kandydata za zgodnośćz oryginałem) potwierdzające wykształcenie, kwalifikacje zawodowei wymagane w ogłoszeniu doświadczenie;h) kserokopie świadectw pracy, oświadczenia lub inne dokumenty potwierdzająceposiadany staż pracy (poświadczone przez kandydata za zgodnośćz oryginałem), w przypadku pozostawania kandydata w stosunku pracy i brakuświadectwa pracy za ten okres oświadczenie o zatrudnieniuTermin, miejsce i forma składania dokumentów:1) Wymagane dokumenty aplikacyjne można:- składać w siedzibie Urzędu Gminy Jeleniewo ul. Słoneczna 3 pokój nr 4,- wysłać drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Jeleniewo ul. Słoneczna 3, 16-404Jeleniewo,2) Dokumenty aplikacyjne złożone w siedzibie Urzędu Gminy Jeleniewo lub przesłanepocztą winny znajdować się w zamkniętej kopercie z dopiskiem Nabór na umowęzastępstwa stanowiska urzędniczego do spraw księgowości budżetowej, płac i rozliczeńw Urzędzie Gminy Jeleniewo,3) Dokumenty przyjmowane będą w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 listopada2025 r. do godziny 15.00.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
17/11/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Umowa na zastępstwo
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Finanse, Praca Ubezpieczenia

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi