#

STANOWISKO DS. GOSPODARKI WODNEJ I WODNO - ŚCIEKOWEJ

Urząd Miasta Chełm

Chełm, lubelskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/1440


Obowiązki:

Współudział w przygotowaniu projektów miejskich programów ochrony środowiska. Współudział w sporządzaniu okresowych raportów z wykonania miejskiego programu ochrony środowiska. Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta Chełm. Udzielanie pomocy organizacjom ekologicznym w ich działalności w dziedzinie ochrony środowiska. Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska. Współpraca z innymi departamentami w zakresie przygotowywania projektów i wniosków dotyczących pozyskiwania środków pomocowych z zakresu zajmowanego stanowiska.



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Umiejętności i uprawnienia:

  • znajomość norm i przepisów technicznych z dziedziny ochrony środowiska
  • bardzo dobra organizacja pracy własnej
  • znajomość przepisów prawnych (w szczególności z zakresu administracji, finansów publicznych oraz zamówień publicznych)
  • znajomość przepisów o samorządzie gminnym, powiatowym i o pracownikach samorządowych

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • [Umiejętność 1] : znajomość zagadnień i przepisów prawa z zakresu Prawa wodnego, ustawy Prawo ochrony środowiska[Inne] : mile widziane wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska, inżynierii środowiska, zarządzania w ochronie środowiska, biologii, chemii lub pokrewne studia podyplomowe, lub szkolenia w zakresie administracji publicznej. PEŁNA TREŚĆ OGŁOSZENIA ZAMIESZCZONA NA STRONIE INTERNETOWEJ: https://umchelm.bip.lubelskie.pl/index.php?id=146&p1=szczegoly&p2=14310 . Symbol oferty: DOR.2110.44.2025. Jednostka ogłaszająca: Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm. Data ogłoszenia: 2025-07-24. Termin składania dokumentów: 2025-08-04. Wymagane wykształcenie: wyższe. Wymagania związane ze stanowiskiem.1. Wymagania niezbędne:- obywatelstwo polskie,- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,- nieposzlakowana opinia,- wykształcenie: wyższe. 2. Wymagania dodatkowe:- mile widziane wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska, inżynierii środowiska, zarządzania w ochronie środowiska, biologii, chemii lub pokrewne studia podyplomowe, lub szkolenia w zakresie administracji publicznej,- znajomość zagadnień i przepisów z zakresu: Prawa wodnego, ustawy Prawo ochrony środowiska, znajomość norm i przepisów technicznych z dziedziny ochrony środowiska,- znajomość ustawy o samorządzie gminnym i powiatowym,- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,- znajomość przepisów prawnych (w szczególności z zakresu administracji, finansów publicznych oraz zamówień publicznych),- bardzo dobra organizacja pracy,- myślenie analityczne, odpowiedzialność, rzetelność, systematyczność, umiejętność pracy samodzielnej oraz w zespole, komunikatywność,- umiejętność organizowania czasu pracy na stanowisku w sposób zapewniający terminową realizację zadań, rzetelność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych oraz pracy pod presją czasu,- wysoka kultura osobista, umiejętność współpracy i budowania dobrych relacji ze współpracownikami, wykonawcami oraz z klientami Urzędu- biegła obsługa komputera oraz sprzętu biurowego. Zakres obowiązków: 1. Współudział w przygotowaniu projektów miejskich programów ochrony środowiska.2. Współudział w sporządzaniu okresowych raportów z wykonania miejskiego programu ochrony środowiska.3. Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie znajdujących się w posiadaniu Urzędu Miasta Chełm.4. Udzielanie pomocy organizacjom ekologicznym w ich działalności w dziedzinie ochrony środowiska.5. Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska.6. Współpraca z innymi departamentami w zakresie przygotowywania projektów i wniosków dotyczących pozyskiwania środków pomocowych z zakresu zajmowanego stanowiska.7. Pozyskiwanie środków z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Lublinie na dofinansowanie zadań z zakresu zajmowanego stanowiska.8. Prowadzenie postępowań w zakresie zmian stosunków wodnych na gruncie.9. Edukacja ekologiczna.10. Sporządzanie sprawozdania z realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych dla aglomeracji Chełm.11. Monitorowanie realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych dla aglomeracji Chełm.12. Współpraca z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie w sprawie wysokości opłaty za zmniejszenie naturalnej retencji na terenie miasta.13. Przyjmowanie oświadczeń od podmiotów obowiązanych do ponoszenia opłat z tytułu zmniejszenia naturalnej retencji w celu ustalenia wysokości opłaty.14. Współpraca z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie w sprawie wysokości opłat stałych za usługi wodne.15. Współpraca z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie w sprawie wysokości opłat zmiennych za odprowadzanie do wód wód opadowych lub roztopowych ujętych w otwarte lub zamknięte systemy kanalizacji deszczowej służące do odprowadzania opadów atmosferycznych w granicach administracyjnych miasta.16. Kontrole dotyczące przestrzegania obowiązków spoczywających na właścicielach nieruchomości niepodłączonych do miejskiej sieci kanalizacji w zakresie gromadzenia i pozbywania się nieczystości ciekłych.17. Prowadzenie ewidencji kąpielisk.18. Prowadzenie spraw związanych z określeniem kąpielisk oraz określeniem sezonu kąpielowego.19. Wprowadzanie i aktualizacja danych w programie Monitoring Ścieki Polskie.20. Przygotowywanie dokumentacji do postępowań oraz realizacji procedur wynikających z ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie zajmowanego stanowiska.21. Wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchników.22. Samokontrola na stanowisku pracy. Wymagane dokumenty:1. życiorys (CV),2. list motywacyjny,3. kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),4. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,5. kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń, dokumentujących doświadczenie zawodowe,6. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),7. referencje (kserokopia),8. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,11. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,12. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),13. zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem. 14. Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych. Warunki pracy:- praca w systemie jednozmianowym,- praca biurowa oraz w terenie,- praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,- praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,- obsługa komputera, faxu, kserokopiarki. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi powyżej 6 %.Miejsce składania dokumentów. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. gospodarki wodnej i wodno - ściekowej w Wydziale Ochrony Środowiska w Departamencie Komunalnym w Urzędzie Miasta Chełm w terminie do dnia 4 sierpnia 2025 roku.Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane wraz z podpisana zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. gospodarki wodnej i wodno - ściekowej w Wydziale Ochrony Środowiska w Departamencie Komunalnym w Urzędzie Miasta Chełm, ogłoszonej dnia 24 lipca 2025 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).UwagiKLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH DLA KANDYDATA DO PRACY W URZĘDZIE MIASTA CHEŁMNa podstawie z art. 13 ust. 1 oraz 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.Administrator Danych OsobowychAdministratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miasta Chełm, za którego czynności z zakresu prawa pracy wykonuje Prezydent Miasta Chełm, adres do korespondencji Urząd Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm, info@umchelm.pl, tel.: 825******.Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu email iod@umchelm.pl lub wysyłając list na adres administratora.Cel przetwarzania danychPaństwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego.Podstawa prawna przetwarzania danych Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych, w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy, w procesie rekrutacji jest art. 6 ust. 1 litera b RODO. W odniesieniu do pozostałych danych osobowych podstawą przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 litera a RODO, to jest zgoda, która może być odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (dane szczególnej kategorii) konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.Odbiorcy danych osobowychOdbiorcami Państwa danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora oraz dostawcy usług IT.Okres przetwarzania danych osobowych Państwa dane zgromadzone na potrzeby procesu rekrutacyjnego będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacyjnego. Jeżeli wyrażą Państwo zgodę na przetwarzanie danych w przyszłych rekrutacjach, wówczas Państwa dane przechowywane będą przez okres wskazany w klauzuli zgody.Obowiązek podania danych osobowych Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w przypadku kiedy będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, w pozostałym zakresie ich wskazanie jest dobrowolne.Przysługujące prawaMają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych. W przypadku gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.Prawo wniesienia skargiW przypadku kiedy uznają Państwo, że Urząd Miasta Chełm przetwarza dane osobowe niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzjiPaństwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane. Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:Informujemy, że w ramach prowadzonej rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć oświadczenie:oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.) Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.


Miejsce pracy: Lubelska 65, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: 1. życiorys (CV),2. list motywacyjny,3. kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),4. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,5. kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń, dokumentujących doświadczenie zawodowe,6. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),7. referencje (kserokopia),8. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,11. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,12. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),13. zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem. Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy

Adres www: https://samorzad.gov.pl/web/miasto-chelm


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
25/07/2025
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja / Sekretariat, Praca Biuro / Dokumentacja

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi