#

STANOWISKO DO SPRAW BEZPIECZEŃSTWA, ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO I OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH

URZĄD GMINY W SZTUTOWIE

Sztutowo, pomorskie

Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/25/0875


Obowiązki:

Treść ogłoszenia znajduje się na stronie Urzędu Gminy w Sztutowie:
https://www.sztutowo.pl/ogloszenie-o-naborze-na-wolne-stanowisko-urzednicze-17/

Wójt Gminy Sztutowo ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze do spraw bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych.

Nazwa i adres jednostki :
Urząd Gminy w Sztutowie
Ul. Gdańska 55
82-110 Sztutowo

Określenie stanowiska: stanowisko urzędnicze.
Nazwa stanowiska: stanowisko do spraw bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych.

Wymiar czasu pracy: 1/2 etat.
Rodzaj umowy: umowa na czas nieokreślony, poprzedzona umową na czas określony.
Planowany termin zatrudnienia: 3 grudnia 2025 r.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. W zakresie ochrony ludności:
a) planowanie i realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej,
b) opracowywanie, aktualizacja i realizacja Planu Ochrony Ludności Gminy,
c) organizowanie i utrzymywanie systemu ostrzegania i alarmowania ludności,
d) realizowanie wytycznych i poleceń Wojewody Pomorskiego oraz Starosty Nowodworskiego w zakresie ochrony ludności i zarządzania kryzysowego,
e) organizowanie, prowadzenie i udział w szkoleniach, ćwiczeniach i treningach w zakresie ochrony ludności,
f) współpraca z właściwymi służbami, inspekcjami i strażami w zakresie zapobiegania i reagowania na zagrożenia,
g) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi, organizacjami pozarządowymi oraz sołectwami w realizacji zadań z zakresu ochrony ludności,
h) nadzór nad sprzętem wykorzystywanym do realizacji zadań ochrony ludności, w tym jego ewidencja i zgłaszanie zmian ilościowych oraz potrzeb w zakresie utrzymania.

2. W zakresie zarządzania kryzysowego:
a) opracowywanie i bieżąca aktualizacja Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego oraz monitorowanie jego realizacji,
b) obsługa kancelaryjno-biurowa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
c) monitorowanie zagrożeń oraz koordynacja działań związanych z zapobieganiem i usuwaniem ich skutków,
d) współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego w zakresie wymiany informacji i reagowania,
e) organizowanie i udział w szkoleniach, ćwiczeniach i treningach z zakresu reagowania kryzysowego,
f) opracowywanie i realizacja przedsięwzięć w zakresie ochrony infrastruktury krytycznej, w tym koordynacja działań, jeżeli obiekty takie znajdują się na terenie gminy,
g) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpowodziowej i przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych.

3. W zakresie spraw obronnych:
a)opracowywanie i aktualizowanie Planu Operacyjnego Funkcjonowania Gminy oraz innych dokumentów planistycznych z zakresu obronności,
b)współdziałanie z jednostkami wojskowymi, administracją rządową i samorządową w zakresie realizacji zadań obronnych,
c) organizowanie i prowadzenie szkoleń obronnych oraz prowadzenie wymaganej dokumentacji,
d) przygotowanie i utrzymanie w gotowości systemu stałego dyżuru zgodnie z planem operacyjnym funkcjonowania gminy,
e) prowadzenie spraw dotyczących świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony, w tym współpraca z Wojskowym Centrum Rekrutacji oraz przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w tym zakresie,
f) prowadzenie dokumentacji dotyczącej świadczeń osobistych i rzeczowych oraz przekazywanie corocznych informacji do właściwego wydziału Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego zgodnie z obowiązującymi wytycznymi,
g) prowadzenie kontroli i oceny realizacji zadań obronnych w gminie oraz sporządzanie informacji i sprawozdań dla organów nadrzędnych.

4. W zakresie ochrony informacji niejawnych:
a) organizowanie i nadzorowanie ochrony informacji niejawnych w Urzędzie Gminy oraz w podległych jednostkach organizacyjnych,
b) opracowywanie i aktualizacja Planu Ochrony Informacji Niejawnych oraz nadzór nad jego realizacją,
c) prowadzenie wykazu stanowisk oraz ewidencji osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych,
d) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających wobec osób ubiegających się o dostęp do informacji niejawnych, na polecenie Wójta Gminy,
e) przygotowywanie projektów poświadczeń bezpieczeństwa lub odmów ich wydania w wyniku przeprowadzonych postępowań sprawdzających,
f) przechowywanie i zabezpieczanie akt zakończonych postępowań sprawdzających oraz dokumentacji związanej z ochroną informacji niejawnych,
g) organizowanie i prowadzenie szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu ochrony informacji niejawnych dla pracowników Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych,
h) kontrolowanie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w Urzędzie Gminy oraz jednostkach organizacyjnych,
i) przeprowadzanie okresowych kontroli ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów zawierających informacje niejawne,
j) podejmowanie czynności wyjaśniających w przypadku naruszenia lub podejrzenia naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz niezwłoczne informowanie o tym Wójta Gminy,
k) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad przyjmowaniem, rejestrowaniem, przechowywaniem i przekazywaniem dokumentów zawierających informacje niejawne,
l)nadzorowanie udostępniania dokumentów niejawnych wyłącznie osobom posiadającym odpowiednie poświadczenie bezpieczeństwa lub upoważnienie Wójta Gminy.
m)Prowadzenie bieżącego nadzoru nad prawidłowym postępowaniem z dokumentami zawierającymi informacje niejawne,
n)prowadzenie ewidencji dokumentów zawierających informacje niejawne o klauzuli zastrzeżone zgodnie z Instrukcją dotyczącą sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone w Urzędzie Gminy Sztutowo,
o)zapewnienie ochrony i nadzoru nad bezpiecznym stanowiskiem komputerowym przeznaczonym do przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli zastrzeżone.

5. W zakresie monitoringu wizyjnego:
a)nadzór nad funkcjonowaniem systemu monitoringu wizyjnego oraz systemów alarmowych terenu Gminy Sztutowo,
b)współpraca ze służbami w zakresie udostępniania nagrań w granicach obowiązujących przepisów prawa,
c)zapewnienie ochrony danych osobowych i informacji utrwalonych w systemie monitoringu, zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych.

6. Pozostałe:

a) współpraca ze służbami Policją, Strażą Pożarną, Pogotowiem Ratunkowym , innymi nie wymienionymi służbami w zakresie poprawy bezpieczeństwa na terenie Gminy Sztutowo,
b) pełnienie zastępstwa za pracownika ds. zabezpieczenia przeciwpożarowego, melioracji i utrzymania czystości.

Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
stanowisko przeznaczone dla pracownika administracji biurowej,
obsługa komputera oraz urządzeń biurowych,
kontakty z klientami zewnętrznymi.







Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • średnie zawodowe

Wymagania pożądane:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania:

  • Niezbędne wymagania od kandydatów: obywatelstwo polskie, pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych, brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, nieposzlakowana opinia, wykształcenie średnie lub wyższe z zakresu bezpieczeństwa, administracji publicznej; znajomość przepisów prawa: ustawy o finansach publicznych, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej, ustawy o zarządzaniu kryzysowym, ustawy o ochronie informacji niejawnych znajomość zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego i procedur administracyjnych (Kpa),dobra znajomość obsługi komputera, stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku.Wymagania dodatkowe:zaangażowanie i samodzielność przy wykonywaniu powierzonych zadań; umiejętność pracy w zespole, determinacja w realizacji celów, łatwość nawiązywania kontaktów, zaangażowanie, umiejętność radzenia sobie ze stresem, kreatywność, dobra organizacja pracy, efektywność i szybkość realizacji powierzonych zadań, dyspozycyjność.


Miejsce pracy: Gdańska 55, 82-110 Sztutowo, powiat: nowodworski, woj: pomorskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony

Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty: podpisany własnoręcznie list motywacyjny, kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie, CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i zajmowanych stanowiskach (własnoręczny podpis), kopie świadectw pracy dokumentujących dotychczasowy staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku kontynuacji zatrudnienia, kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, udział w kursach i szkoleniach, kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych, oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie iż, stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na danym stanowisku, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.Miejsce i termin złożenia dokumentów:Dokumenty należy złożyć w zamkniętej j kopercie lub przesłać na adres Urzędu Gminy w Sztutowie ul. Gdańska 55,82- 110 Sztutowo z dopiskiem Oferta pracy na stanowisko ds. bezpieczeństwa, zarządzania kryzysowego i ochrony informacji niejawnych do dnia 12 listopada 2025r do godziny 15.00.Oferty, które wpłyną po terminie, nie będą rozpatrywane.O terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby wstępnie zakwalifikowane jako spełniające w/w wymogi zostaną powiadomieni telefonicznie w ciągu 2 dni od daty posiedzenia, na którym komisja zapozna się ze złożonymi ofertami.Informacje dodatkowe:1. Niniejsze ogłoszenie opublikowane zostanie w BIP Urzędu Gminy w Sztutowie oraz umieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Sztutowie oraz na portalu e-praca.2. Przed zawarciem umowy o pracę kandydat wyłoniony w drodze naboru przedkłada pracodawcy: zaświadczenie lekarza medycyny pracy potwierdzające fakt przeciwskazań do wykonywania pracy na stanowisku, ( skierowanie wystawia pracodawca) .3. Złożone w naborze dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji zostaną dołączone do jego akt osobowych.4. Dokumenty osób, które wezmą udział w procesie rekrutacji będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną przez okres 2 lat a następnie przekazywane do archiwum zakładowego. 5. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału Zapytania o udzielenie informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego6. Informacja o wyniku naboru zostanie ogłoszona na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Sztutowie oraz w Biuletynie informacji Publicznej.Zapraszamy do składania ofert.

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
03/11/2025
Wymiar etatu:
Niepełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas określony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja Publiczna, Praca Administracja biurowa

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi