Opis stanowiska pracy

Numer oferty: StPr/24/0256


Obowiązki:

W zakresie pieczy zastępczej:
udzielanie poradnictwa rodzinnego;
dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej
kompletowanie niezbędnej dokumentacji nt. dziecka oraz przekazywanie jej wskazanej rodzinie zastępczej;
współpraca ze szkołami;
W zakresie pomocy dla cudzoziemców:
udzielanie informacji dotyczącej pomocy określonej w programie;
współdziałanie z cudzoziemcem oraz wsparcie go w kontaktach ze środowiskiem lokalnym,
prowadzenie innych uzgodnionych działań wynikających z indywidualnej sytuacji życiowej cudzoziemca;
uzgadnianie z cudzoziemcem programu oraz wspieranie go w okresie jego realizacji;
Pozostałe:
sprawozdawczość związana z realizacją zadań;
współpraca z Sądem Rejonowym w Kluczborku;
współpraca ze środowiskiem kuratorów;

przekazywanie informacji do sądu o całokształcie sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej;
dokonywanie okresowej oceny rodzin zastępczych
informowanie sądu o możliwości powrotu dziecka do rodziny biologicznej;
zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną;
praca w programach (m.in. POMOST STD, CAS);
prowadzenie rejestrów w zakresie wynikającym z realizowanych zadań oraz zapisów ustawowych;
W zakresie usamodzielnień:
udzielanie poradnictwa rodzinnego, informowanie w zakresie przysługujących praw
i obowiązków usamodzielniających się wychowanków;
prowadzenie spraw osób pełnoletnich opuszczających schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, całodobowe placówki opiekuńczo wychowawcze oraz inne osoby uprawnione, w zakresie pomocy, mającej na celu usamodzielnienie i integrację ze środowiskiem;
opiniowanie wniosków o wypłatę świadczeń na zagospodarowanie, usamodzielnienie, kontynowanie nauki oraz kontrola zrealizowanych świadczeń;
współpraca z opiekunami usamodzielnienia oraz usamodzielniającymi się wychowankami w zakresie realizacji indywidualnych programów usamodzielnienia;
wymiana informacji i dokumentów m.in. z MOW, MOS, SOSW, PCPR dotyczących usamodzielnień, ustalanie uprawnień do świadczeń;
koordynowanie indywidualnego programu usamodzielnienie poprzez:
ustalenie planów i możliwości życiowych usamodzielnianego;
udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiazywania spraw życiowych, skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań;
udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;



Wymagania:

Wymagania konieczne:

Wykształcenie:

  • wyższe (w tym licencjat), kierunek: Pedagogika
  • wyższe (w tym licencjat), kierunek: Nauka o rodzinie
  • wyższe (w tym licencjat), kierunek: Psychologia

Pozostałe wymagania:

  • min.3 lata doświadczenia


Miejsce pracy: Sienkiewicza 20B, 46-200 Kluczbork, powiat: kluczborski, woj: opolskie

Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas nieokreślony

Staż pracy: lata: 3

Wymagane dokumenty: -

Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy


Kliknij przycisk Aplikuj, aby poznać szczegóły oferty

Prezentacja firmy

źródło oferty: CBOP

Dodatkowe informacje

Ostatnia aktualizacja:
12/03/2024
Wymiar etatu:
Pełny etat
Rodzaj umowy:
Na czas nieokreślony
Liczba wakatów:
1
Min. doświadczenie:
Bez doświadczenia
Min. wykształcenie:
Bez wykształcenia
Branża / kategoria:
Praca Administracja biurowa, Praca Administracja / Sekretariat, Praca Biuro / Dokumentacja

Więcej ofert pracy od tego pracodawcy

Czy chcesz otrzymywać oferty pracy na podobne stanowiska?

Utwórz powiadomienie e-mail
Zapisz mnie

Zapisani kandydaci otrzymują informacje jako pierwsi.

Podziel się ze znajomymi